تجلیل فرماندار بافق از رشد چشمگیر کتابخانه‌های شهرستان در شاخص‌های مختلف

دسته: کتاب
بدون دیدگاه
شنبه - 7 بهمن 1396

در جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های استان یزد صورت گرفت
تجلیل فرماندار بافق از رشد چشمگیر کتابخانه‌های شهرستان در شاخص‌های مختلف
به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بافق، فرماندار بافق در سومین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد،از تلاش‌های رئیس و کتابداران کتابخانه‌های عمومی بافق به دلیل فعالیت‌ها و موفقیت‌های چشمگیر در سال‌های اخیر تقدیر کرد.
محمد زاده‌رحمانی، فرماندار بافق در ابتدای این جلسه با تشکر از تلاش‌های چشمگیر مدیرکل و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، گفت: در طول مدت حضور خانم دوست فاطمی‌ها در کتابخانه‌های عمومی، شاخص‌های کتابخانه‌ای رشد قابل توجهی داشته است و کتابخانه‌ها نیز توسعه کیفی مناسبی یافته‌اند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی پرشمار شهرستان بافق، تصریح کرد: بافق از لحاظ سابقه تاریخی، در عرصه شعر و ادبیات، سیاست و دولتمداری صاحب آثار ارزشمند است. هم‌اکنون ۹۳ اثر در بافق به ثبت ملی رسیده و در عرصه گردشگری نیز اقدامات خوبی شده و بافق در این حوزه، جزو رتبه های برتر توسعه گردشگری در کشور است.

c0d10703-9c3e-4692-942e-8a58d83a4125
زاده‌رحمانی، با بیان برخی اقدامات چشمگیر و توفیقات کتابخانه‌های عمومی بافق، گفت: در چند سال اخیر شهرستان کتابخانه‌های شهرستان شاهد اتفاقات مثبت بسیاری بودند که از آن جمله می‌توان به تعمیر و بهسازی قدیمی‌ترین کتابخانه شهرستان و بهسازی تنها کتابخانه روستایی بافق در روستای مبارکه اشاره کرد.
وی درخشش کتابخانه‌ها و کتابداران بافقی را در سطح کشور و استان طی دو سال اخیر ستود و بیان داشت: در هفته کتاب سال جاری، کتابخانه مفیدی موفق به کسب رتبه برتر کشوری شد و چند تن از کتابداران بافقی نیز برگزیده کشوری شدند که این موفقیت‌ها، مرهون تلاش‌های رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان و کتابداران بافقی و همچنین حمایت‌های اداره کل کتابخانه‌های استان است.
رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز با تشکر از فرمانداری بافق به دلیل میزبانی جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: فرمانداری بافق همواره با حمایت‌های ویژه از مجموعه کتابخانه‌های عمومی شهرستان، باعث رشد و پیشرفت آن شده که امیدواریم این حمایت‌ها تداوم یابد و شاهد موفقیت‌های روزافزون کتابداران و کتابخانه‌های شهرستان در عرصه کشور و استان باشیم.
وی ادامه داد: کتابخانه‌های شهرستان بافق در سال‌های گذشته تلاش‌های ارزشمندی برای تعالی فرهنگ کتابخوانی داشته‌اند که نمونه این تلاش‌ها، شرکت چشمگیر اعضا و مراجعان کتابخانه مفیدی در جشنواره کتابخوانی رضوی در سال جاری بود که بیشترین شرکت کننده در سطح استان به این کتابخانه تعلق داشت و ۳ برگزیده کشوری در جشنواره نیز از شهرستان بافق بودند.

۲۳e113cd-4b9e-4443-a1d1-4b5a52f30953
دوست فاطمی‌ها خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته هر سال یک شورای اداری در یکی از شهرستانها داشته‌ایم که بعد از میبد و خاتم این‌بار شهرستان بافق میزبان این جلسه بوده است. در حاشیه این جلسات، روسای شهرستان ها و کارشناسان ستادی از کتابخانه‌های سایر شهرستان‌ها نیز دیدن می‌کنند و با مشکلات و شرایط همکاران خود در شهرستان‌های دیگر نیز آشنا می‌شوند.
در ادامه این جلسه، معاونان و کارشناسان اداره کل به بیان نکات حوزه تخصصی خود پرداختند.
در پایان جلسه، فرماندار بافق با اهدای لوح سپاس از تلاش‌های ارزشمند مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در طول تصدی این مسئولیت که باعث تحول و تغییر اساسی در کتابخانه‌های استان و شهرستان بافق شده است، قدردانی کرد.

 

۰b3dbdf1-247a-4abf-8002-244511799c34
گفتنی است، اعضای شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از کتابخانه‌های بهسازی شده «محمد مفیدی» و «منتظران مهدیه مبارکه» بازدید کردند.

 

b1aee2cd-3ca0-4263-98f9-9caa8f845e96


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page