چه کسی مقصر گران شدن زمینهای مسکونی روستاهای باقرآباد و صادق آباد است؟

دسته: روستا
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 8 اسفند 1396
چه کسی مقصر گران شدن زمینهای مسکونی روستاهای باقرآباد و صادق آباد است؟

بنیاد مسکن شهرستان بافق اقدام به واگذاری تعدادی قطعه زمین در روستاهای صادق آباد و باقرآباد کرده و افزایش یکباره این زمینها باعث نارضایتی و اعتراض برخی از متقاضیان و مردم روستا شده است.

بنیاد مسکن شهرستان بافق اقدام به واگذاری تعدادی قطعه زمین در روستاهای صادق آباد و باقرآباد کرده و افزایش یکباره این زمینها باعث نارضایتی و اعتراض برخی از متقاضیان و مردم روستا شده است.

خبرنگار “بافق فردا” به منظور اطلاع از روند این افزایش با امیر کارگران رییس شورای اسلامی روستای صادق آباد گفتگویی تلفنی داشت و علت را نیز جویا شد.

وی در این خصوص گفت: برای اولین بار عملیات واگذاری زمین در روستای صادق آباد انجام می شود و افزایش بی رویه قیمت زمینها باعث شده تا متقاضیان استقبال چندانی نسبت به خرید آن نداشته باشند.

کارگران با بیان اینکه قیمت پایه زمینها متری ۳۳ هزار تومان است تصریح کرد:سال گذشته که در روستای باقرآباد زمین واگذار شد هر قطعه به قیمت ۷۰۰ هزار تومان بوده اما در سالجاری یکباره به ۹ و ۱۱ میلیون با توجه به مکان قرارگیری زمین افزایش یافته است‌.

رییس شورای اسلامی روستای صادق آباد افزود: سالخوردگان روستا معترضین اصلی هستند چرا که معتقدند می توانستند با خرید زمینها توسط فرزندانشان و ساخت و ساز آنها کمک یاری برای خود بیابند.

کارگران همچنین خاطر نشان کرد: به بومی روستا زمین ره با قیمت مناسب واگذار نمایند و چنانچه غیربومی درخواستی در این خصوص داشته باشد قیمت را افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه اهالی روستا نامه اعتراض خود را به دفتر رهبری، امام جمعه، فرمانداری، بخشداری و بنیاد مسکن استان ارسال کرده اند یادآور شد: زمین را به شرط ممنوعیت خرید و فروش واگذار کنند.

در ادامه علی عسکری رئیس شورای اسلامی روستای باقرآباد نیز با اشاره به اینکه در سال گذشته زمین در این روستا با قیمت ۷۰۰ هزار تومان واگذار شده است عنوان کرد: فروش زمین با قیمت ۱۳ میلیون توسط برخی متقاضیان پس از واگذاری باعث افزایش قیمت شده است.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن و بخشداری در نظر دارد با افزایش این قیمت ۷۰ درصد آن به منظور تامین زیرساخت های لازم هزینه شود.
عسکری افزود: بگونه ای ۷۰ درصد از پولی که از متقاضیان دریافت می شود صرف هزینه های زیر ساختی روستا می شود.

در ادامه این گزارش خبرنگار ما برای کسب اطلاع دقیق تر از چگونگی واگذاری و علت افزایش قیمت زمین به سراغ رییس بنیاد مسکن شهرستان بافق و در این خصوص سوالاتی را مطرح کرد.

علیرضا طالعی گفت: بنیاد مسکن در راستای اهداف و وظایف محوله جهت واگذاری زمین به متقاضیان واجدالشرایط روستایی اقدام به پیگیری و تملک زمین از دستگاهها و متولیان این امر می نماید که به جهت تحقق این موضوع قطعه زمینی در مجاورت اراضی واگذار شده قبلی که چسبیده به بافت روستا و در مجاورت راه اصلی می باشد تملک گردیده است.

وی افزود: پس از سیر مراحل قانونی در خصوص نقشه برداری ، تهیه طرح تفکیکی ، الحاق نمودن به محدوده طرح هادی روستا و همچنین اخذ مجوزهای لازم از ادارات محترم راه و آب منطقه ای استان و رعایت کلیه حرایم از قبیل راه و مسیلهای رودخانه و قنوات و تصویب طرح در کمیسیونهای مربوطه این بنیاد ضمن اعلام به شورای اسلامی روستای باقر آباد جهت معرفی متقاضیان واجد الشرایط جهت تشکیل پرونده زمین اقدام نمود که پس از تکمیل پرونده افراد متقاضی و با حضور نمایندگان بنیاد مسکن استان و شهرستان ، بخشداری محترم بخش مرکزی بافق و شورای اسلامی و دهیاری روستا اقدام به قرعه کشی و مشخص نمودن قطعات افراد در مورخه ۹۶/۱۱/۱۰در محل بنیاد مسکن شهرستان بافق نمود .

رئیس بنیاد مسکن شهرستان بافق با بیان اینکه در بحث قیمت گذاری طبق دستور العمل واگذاری اراضی روستایی در قیمت واگذاری به افراد این بنیاد حداکثر می تواند بیست و پنج درصد کمتر از قیمت روز ( قیمت اخذ شده از کارشناس رسمی دادگستری ) به افراد واگذار نماید تصریح کرد: در این خصوص نیز حداکثر مساعدت در نظر گرفته شده و همچنین با عنایت به موارد مطروحه فوق علاوه بر این در صورت ضرورت و درخواست متقاضیان مراتب به شورای اسلامی روستا اعلام گردیده است که در بحث تقسیط وجه زمین نیز این بنیاد آمادگی مساعدت لازم را به متقاضیان گرامی خواهد داشت.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۶۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page