اعتقاد ما به ولایت فقیه قوی‌تر از ایرانی‌هاست/ وجود شیعه و بقای عتبات مرهون ایران است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 23 اسفند 1396

شیعیان از کشور‌های مختلف می‌آمدند از تشکیلات. ساختار و بدنه حزب الله، تجربه ما سوال می‌کردند که چگونه حزب الله شدیم و به آن‌ها می‌گفتم این‌ها جسم و بدنه حزب الله است از روح حزب الله سوال کنید و آن اعتقاد به ولایت فقیه است، اعتقاد ما به ولایت فقیه با بسیاری از ایرانی‌ها که ولایت را قبول دارند فرق می‌کند اعتقاد ما قوی‌تر است

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان روز شنبه در دیدار با ایرانیان مقیم لبنان سخنرانی کرده است که در ادامه متن این سخنرانی را می خوانید.

بسم الله الرحمن الرحیم

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شیعیان لبنان مظلوم، محروم و بی پناه و بدون حامی بودند، فرانسه به مسیحیان کمک می‌کرد و مسیحی‌ها فرانسه را ام الحنونه (مادر مهربان) لقب می‌دهند، روسیه از ارتدوکس‌ها حمایت می‌کردند و انگلیس از دروزی ها، سنی‌ها توسط سعودی و مصر حمایت می‌شدند. شیعه هیچ حامی نداشت و از حکومت صفوی تا پهلوی هم حامی شیعیان نبودند و در معادلات داخلی لبنان در حاشیه بودند و در همه زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بیسواد و فقیر بودند. در کتابی خواندم علامه سید عبدالحسین شرف الدین بزرگ مرجع شیعه قصد داشت که یک مدرسه ابتدایی برای شیعیان لبنان بنا کند حدود ۴۰ تن از علما را جمع کرد و نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتند که مجوز ساخت یک مدرسه را بگیرند. ۴۰ فقیه نتوانستند نه پولی جمع کنند و نه یک مجوز مدرسه بگیرند.

شیخ محمد جواد مغنیه از اقوام شهید حاج عماد که سی سال پیش فوت کرد در کتاب خاطرات خود می‌نویسد در زمستان سه روز غذا نداشتم و امکان گرمایش هم نداشتم پای پیاده از صور به بیروت آمدم و پولی جمع کردم و برای تحصیل به نجف رفتم وضعیت شیعیان اینگونه بود.

روستا‌های شیعیان نزدیک مرز رژیم صهیونیستی است پس از ۱۹۴۸ و تشکیل رژیم غاصب اسرائیلی‌ها هرگاه می‌خواستند وارد لبنان می‌شدند هرکاری می‌خواستند می‌کردند هیچکس جلودار آن‌ها نبود و مردم فرار می‌کردند و حامی نداشتند. به تدریج کوچ کردند و ضاحیه‌ی جنوبی لبنان با یک میلیون نفر جمعیت شکل گرفت. تنها امید ما امام موسی صدر بود که از قم آمده بود و هیچکس از او پشتیبانی نمی‌کرد حتی علمای لبنان که قائل به جدایی دین از سیاست بودند می‌گفتند شما ایرانی هستید، ایشان شیعیان را بیدار کرد شیعیان اعتماد بنفس نداشتند، خودباوری نداشتند همانطور که در انتخابات می‌گویید” می‌توانیم” (خنده حضار) در اینجا همیشه عثمانی ها، ابن تیمیه و عباسی‌ها حکومت می‌کردند، شیعه نمی‌توانستند اظهار کنند که شیعه هستند، خون آن‌ها حلال بود لذا بسیاری از شیعیان سنی شدند، طرابلس ۱۰۰ سال قبل همه اش شیعه بود شهر صیدا اکثرش شیعه بود الان سنی است شهر جزین شهید اول عالم جبل لبنان از آنجا بود وقتی دختر شهید اول فوت کرد ۷۰ فقیه شیعه بر جنازه او نماز خواندند، اکنون جزین مسیحی نشین است تعدادی از سادات، مسیحی یا سنی شدند. خود مسیحیان می‌گویند ما سادات و از فرزندان علی ابن ابیطالب هستیم میشل عون مسیحی رئیس جمهور فعلی سید است از فرزندان امیر المومنین است، تاریخ ما اینگونه بود، بعد از انقلاب شرایط منطقه فرق کرد وضعیت ما متفاوت شد، ممکن است بگویند ما رهبری امام را ترویج کردیم، تا قبل از انقلاب و شهادت سید مصطفی خمینی هیچ خبری نبود، پس از شهادت سید مصطفی امام را شناختیم، حضرت امام مانند خورشید بود هیچکس نمی‌تواند بگوید من خورشید را معرفی کردم، مردم خودشان بدون واسطه جذب خورشید شدند، حتی علمایی که در دل خود ما را قبول نداشتند امام را تایید کردند، امام محمدباقر صدر نقش زیادی در تاریخ مرجعیت شیعه داشت، شهید صدر خیلی به امام کمک کرد. ما با انقلاب اسلامی ایران متولد شدیم ما موجودیت و حیات خود را با انقلاب اسلامی بدست اوردیم. مهمترین نمونه تجربه ولایت فقیه در خارج از کشور در لبنان بدست آمد، اگر الان عزیز، کریم و زنده هستیم، حیات داریم؛ نه به خاطر سلاح، پول و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران است بلکه به خاطر عمل به اعتقاد به ولایت فقیه است.. اصل ولایت فقیه مسب الاسباب و عله العلل می‌باشد. شیعیان از کشور‌های مختلف می‌آمدند از تشکیلات. ساختار و بدنه حزب الله، تجربه ما سوال می‌کردند که چگونه حزب الله شدیم و به آن‌ها می‌گفتم این‌ها جسم و بدنه حزب الله است از روح حزب الله سوال کنید و آن اعتقاد به ولایت فقیه است، اعتقاد ما به ولایت فقیه با بسیاری از ایرانی‌ها که ولایت را قبول دارند فرق می‌کند اعتقاد ما قوی‌تر است من چند مرحله برای اعتقاد به ولایت فقیه قائلم:

١. ما معتقدیم اطاعت از، ولی فقیه مانند اطاعت از معصوم است.

٢. ما اعتقاد داریم اگر، ولی فقیه فرمود: پیشنهاد و نظر من این است (امر نکرد) ما باید اطاعت کنیم. (در ایران می‌گویند ایشان دستور نداند پیشنهاد کردند.)

٣. ما بالاتر از قانون اساسی به ایشان اعتقاد داریم (برخی می‌گویند در قالب قانون اساسی ایشان میگویند بهتر است اینگونه عمل کنید، ما این نظر را تکلیف و واجب می‌دانیم.

۴. ما در لبنان وقتی در شورای حزب الله بحث می‌کنیم اگر احتمال بدهیم اینکار را بکنیم حضرت آقا ناراحت می‌شوند بدان عمل نمی‌کنیم اگر احتمال بدهیم خوشحال می‌شوند بدان عمل می‌کنیم. ا. ۵. ما ایشان را تالی تلو امام معصوم (علیه السلام) می‌دانیم ولایت فقیه بحث اداری و قانونی نیست ولایت فقیه محبت، نصرت و یاری است، اصل ولایت محبت است عشق است. در غیر اینصورت یک کارمند اداری هستیم.

یک حادثه‌ای را برای شما بگویم:

تحولات مصر بگونه‌ای رقم خورد، ستادی در تهران تشکیل شد و ماهم کمک کردیم آقای مرسی رئیس جمهور شد، ولی من اعتقاد به آقای مرسی نداشتم، زیرا ایشان خیلی بد عمل کرد و در سفر تهران هم شاهد بودیم، مردم علیه او قیام کردند و پس از یکسال او ساقط شد ما خوشحال شدیم. یکی از دوستان ما از خوشحالی داشت پرواز می‌کرد روز بعد یکی از دوستان ما از تهران زنگ زد و گفت: نزد آقا جلسه داریم نظرما را خواست و ما خوشحالی خود را ابراز کردیم و به حضرت آقا منتقل شد. بعدا تماس گرفتم گفتم نظرآقا را به من بگویید، ایشان گفت: آقا خیلی ناراحت بودند و گفتند این حادثه تلخی است درست است این‌ها (اخوان) اشتباه کردند به هر حال یک تجربه ۸۰ ساله در مصر شکست خورد. خوب حالا ما چکار کنیم، چهره بنده و دوستان عوض شد گریه کردیم گفتند ما آن شب خوشحال بودیم و، ولی فقیه ما ناراحت بود، ما استغفار کردیم چند ماه بعد به دیدار ایشان رفتیم و به ایشان گفتم ما را ببخشید من غلط کردم ما را ببخشید من گریه کردم و طلب عفو کردم گفتم ما گناه کردیم.

اکنون حزب الله یک قدرت جهانی است. این عزت از کجاست؟ خداوند این عزت را بخاطر پیروی از ولایت فقیه به ما داد، تجربه برای ما دوطرفه است عنایت حضرت امام و حضرت آقا و از سوی دیگر رقابت‌های مثبت و منفی نهاد‌های تاثیر گذار جمهوری اسلامی ایرانهمه نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران -یکی از توفیقات این بود که با محوریت حزب الله کمک کردند و رقابتی با ما نداشتند، همه جناح‌ها در ایران به حزب الله کمک کردند و هر کدام بیشتر از قبلی به ما کمک کردند. من خدمت آقا از همه نهاد‌ها تشکر کردم و از رهنمود‌های ایشان تشکر کردم. ایشان بسیار خوشحال شدند و دستان خود را بالا بردند و گفتند الحمدلله یک نفر از بیرون آمد و از ما تشکر کرد و ما به همه خارجی‌ها می‌گوییم ما از ایران پول، سلاح و امکانات می‌گیریم، ولی هیچکس به ما دستور نمی‌دهد و ما را مواخذه نمی‌کند و این حالت در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه با ما مشورت می‌کند، در حالیکه یک حکومت است، ولی دولت‌های دیگر با احزاب از بالا به پایین و حالت مزورانه نگاه می‌کنند. مقابلا ما به ولایت فقیه و جمهوری اسلامی ایران عشق می‌ورزیم. بعد از عقب نشینی اسرائیل از نبطیه در ۱۹۸۵ احزاب وارد حکومت شدند، تنها حزب الله به مقاومت ادامه داد، زیرا آقا فرمودند: ماهیت شما مقاومت است.

وحدت شیعه در لبنان نمونه ندارد، وحدت امل و حزب الله مثال زدنی است. قبل از رحلت امام (قدس سره) سه سال میان حرکت امل و حزب الله جنگ بود، تعدادی شهید دادیم. جنبش امل ما را اذیت کرد. حضرت آقا فرمودند: از خودتان دفاع کنید و هدفتان صلح باشد. میان ما خون ریخته شده بود آقا گفتند برادر باشید و با هم کار کنید. وقتی دبیر کل شدم ایشان فرمودند: اگر می‌خواهید دل امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را شاد کنید آرامش میان سید فضل الله و جنبش امل و حزب الله را حفظ کنید. ما در دولت و مجلس همیشه به وزرای نبیه بری رای می‌دهیم مهمترین وزارتخانه‌ها را آن‌ها میگیرند و وزارتخانه‌های بی اهمیت و بی پول را به ما می‌دهند ما سکوت می‌کنیم، نتیجه آن قدرت مقاوم و جو آرام برای حزب الله است ما در آن سال‌ها نمی‌توانستم یک دعای کیمل با نماز جماعت در شهر‌های جنوب داشته باشیم. الان در همه جا حضور داریم و امل از ما حمایت می‌کند، در جنگ و ۳۳ روزه از ما حمایت کرد همه این‌ها مرهون عمل به دستور حضرت آقا بود. ما اول توکل بر خدا و سپس وحدت کلمه داریم لذا از هیچ چیزی نمی‌ترسیم و بزرگترین اجر این وحدت شیعه در لبنان را خداوند به حضرت آقا عنایت می‌کند.

حضرت آقا گفتند من از شما تشکر می‌کنم گفتم چرا گفتند، چون شما علنا از جمهوری اسلامی ایران تشکر کردید و نمی‌ترسید در حالیکه در دنیا ما به خیلی‌ها کمک می‌کنیم آن‌ها از ما تشکر نمی‌کنند. ما با صراحت می‌گویم جمهوری اسلامی ایران ام القرای است و کشور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است و ما حاضریم برای نظام مقدس فدا شوم ما افتخار می‌کنیم که در چشم دشمنان سر باز حضرت آقا و سرباز جمهوری اسلامی ایران هستیم.

در تبلیغات می‌گویند حزب الله دست بلند جمهوری اسلامی ایران در منطقه است و هیچگاه جمهوری اسلامی ایران به عنوان مزدور به ما نگاه نکرده است.

اگر در جریان تکفیری و داعش کوتاهی می‌کردیم شاهد نابودی شیعه در لبنان، سوریه و عراق می‌بودیم. ما یک سی دی از فرمانده داعش به نام زهران علوش داریم که می‌گوید به دنبال برقراری دولت بنی مروان و بنی امیه در سوریه است. گفته است اشتباهی در کربلا شد و خانواده امام حسین علیه السلام را رها کردند. ما همه را می‌کشیم و بعد به نجف می‌رویم شیعیان را می‌کشیم و حرم امام حسین علیه السلام را شخم می‌زنیم.

ما برای حفظ بشار اسد نمی‌جنگیم، بلکه برای حفاظت از اصل شیعه می‌جنگیم. خیلی از علمای نجف تا زمانی که داعش به کربلا نزدیک نشده بود، مبارزه با داعش را قبول نداشتند. بعدا متوجه شدند، ما توطئه بزرگی را شکستیم، اگر ایران و حزب الله نبودند سوریه ساقط می‌شد. روس‌ها چهار سال بعد آمدند نقش آن‌ها سرنوشت ساز است. کسی فکر نمی‌کرد بچه‌های ایران در حلب، حمص، نبل الزهرا و … شهید شوند، اعتقاد ما تعبدا و منطقا می‌باشد. شیعه الان در منطقه در اوج قدرت است در زمان امیرالمومنین علیه السلام با جرات می‌گویم شیعیان قدرت نداشتند. انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه است که در تاریخ سابقه نداشته است ما هر لحظه باید منتظر امام زمان عجل الله فرجه باشیم.

من میخواهم بگویم ظهور امام زمان دست‌ها ایرانی‌ها است که بخاطر علاقه که به شما دارم اگر جمهوری اسلامی ایران نبود و حوادث داعش اتفاق افتاده بود شیعه در لبنان، سوریه و نجف نابود می‌شد. این‌ها کربلا را شخم میزندند. این‌ها (سنی‌های وهابی) در فتوای بن باز، مفتی عربستانی آمده است که باید قبول ائمه و بزرگان شیعه را نبش قبر کرد و استخوان‌های آن‌ها را بیرون آورد که همین کار را در سوریه با قبر حجر بن عدی کردند. اگر حزب الله هم قوی بود و ایران نبود شیعه نابود می‌شد. وجود شیعه در دنیا و بقاع عتبات عالیات مرهون جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران است. قدر بدانید در فتنه ۸۸ سه هفته بعد در ایران خدمت آقایان این طرفی (فتنه) و بیطرف‌ها رفتم گفتم همه دشمنان خوشحال شدند و شیعیان ناراحتند.

الان شما آینده خودتان را نمی‌سازید، بلکه سرنوشت ظهور حضرت را می‌سازید و ظهور به دست شما است و اجر شما در قیامت بزرگ است و بالعکس اگر خوب عمل نکردید، روز قیامت هم افراد محاسبه می‌شوند هم ملت‌ها و مجموعه‌ی حزب الله مورد سوال قرار می‌گیرند. بدانید خداوند شما را انتخاب کرد، چون لیاقت داشتید. شما قوم سلمان فارسی هستید و انتخاب شده اید تا حالا خوب عمل کردید ممکن است هوای نفس و جریانات و حزب‌ها شما را از مسیر منحرف کنند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

عقیق


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page