آقای صباغیان در خصوص تغییر مرزهای جغرافیایی بافق و اردکان آدرس غلط ندهید

دسته: اخبار ویژه , مقالات
۱۰ دیدگاه
دوشنبه - 28 اسفند 1396

مولای متقیان حضرت علی(ع) می فرمایند: اَلْعامِلُ بِالظُّلْمِ وَ المُعینُ عَلَیْهِ وَ الرّاضِیُ بِهِ شُرَکاءُ ثَلاثَهٌ.
شخص ستمکار و کمک کننده بر ظلم و آن که راضی به ظلم است، هر سه با هم شریک اند.

جناب آقای صباغیان نماینده مردم شریف بافق در مجلس شورای اسلامی،شما در نشست دورهمی اصلاح طلبان بافق در خصوص مرزهای جغرافیایی بافق و اردکان اظهار داشتید(…تغییر مرزهای بافق و اردکان از قبل شکل گرفته است و تثبیت شده است و فرمانداران وقت این دوشهر آن را امضاء و تایید نموده اندو …..)چند نکته در این زمینه برای روشن شدن موضوع و تنویر افکار عمومی خدمت نماینده محترم و مردم بزرگوار شهرستان بافق عرض می کنم.
عضو محترم کمیسیون شوراها در مجلس شورای اسلامی جنابعالی اظهار داشتیدکه:(تغییر مرزهای جغرافیایی بافق و اردکان از قبل شکل گرفته است) دقیقاً درست است چرا که بافق و اردکان بعنوان قدیمیترین شهرستان استان در ۴۸/۵/۴ شمسی با مصوبه هیات دولت همزمان به شهرستان ارتقاء پیدا کردند و بر همین اساس مرزهای جغرافیایی مشخص، محدوده ثبتی و قلمرو عرفی معین و دیگر شاخصه های مرزبندی جغرافیایی مطابق با قوانین مربوطه نیز در همان سال (۱۳۴۸)تعیین، تثبیت و شکل دهی شده بود.

۷feb40d7-b9ef-4b1f-a476-b577d5cf01b7

جناب آقای صباغیان؛ بیان کردید(فرمانداران وقت این دو شهرستان ((بافق و اردکان)) آن را امضاء و تایید نموده اند!!) بایست اذعان کرد: اصولا در تقسمات کشوری برای هرگونه الحاق و انتزاع قانونی و منطقی و متعارف درون استانی علاوه بر فرمانداران دو شهرستان، شورا، بخشدار و کارشناسان و مقامات استانی مرتبط نیز در امر جابه جایی نقش ایفاء می کنند.
و اینکه در مرزبندی جغرافیایی بافق و اردکان بطور خاص این اتفاق نیفتاد و ظاهراً بین دو شهرستان توافقی صورت نگرفت بلکه همزمان با برنامه اول توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دولت(۶۸۲ الی ۷۲) وزارت کشور و دولت لایحه ای تحت عنوان قانون ۷۷ واحد دهستان فاقد نصاب جمعیتی به منظور حمایت از دهستانهای محروم و فاقد نصاب جمعیتی لازم برای دهستان شدن را به مجلس ارائه کرد و این قانون با نام بردن ۷۷ واحد دهستان فاقد نصاب جمعیتی درمورخ ۷۱/۳/۱۰ از تصویب مجلس گذشت که مرزبندی جغرافیایی بین دهستانهای استثنایی جلگه و کوشک بافق و دهستانهای استثنایی رباطات اردکان بر این اساس شکل گرفت و آثار و تبعات آن برای مردم محروم و مظلوم بافق در حال حاضر و آینده ادامه خواهد داشت اما چند سوال و ابهام قانونی در این ارتباط که بایست پاسخ داده شود:
۱- فرماندار بافق و اردکان، و معاون سیاسی و امنیتی و غیره در آن مقطع زمانی چه کسانی بودند؟
۲- اگر منظور نماینده بزرگوار از توافق موضوع صورتجلسه۷۳/۱/۱۹ مقامات ارشد استانی و دو شهرستان و گزارش ناقص کارشناسان ثبتی و وزارت کشور پیوست این صورتجلسه و نامه فوری شماره ۲/۱۹۲۲ مورخ ۲۸/۱/۷۳ معاون سیاسی و امنیتی وقت ( عباس صحرایی اردکانی) می باشد یکی از دلایل اصلی و حقانیت مردم شهرستان در بند بند این مکاتبات و صورتجلسه نهفته است که مردم شهرستان خواستار اجرای دقیق و رفع ابهام از این صورتجلسه و گزارشات ضد و نقیض کارشناسان ثبتی و وزارت کشور نیزمی باشند و یقیناً یکی از هزران دلیل و گواه دیگر برای اثبات اجحاف بارز در حق مردم شریف بافق درمرزهای ترسیمی و به ظاهر قانونی بافق و اردکان خصوصاً در منطقه آریز و کویر کر بنو می باشد.
۳- ایا اسناد و مدارک قانونی شهرستان بافق مانند دیگر شهرستانهای استان(اردکان، یزد، مهریز، تفت)برای تنظیم پیشنهاد لایحه قانون ایجاد ۷۷ واحد دهستان فاقد نصاب جمعیتی به وزارت کشور ارسال شده است؟
۴- در حین تصویب و اجرای قانون ایجاد ۷۷ واحد دهستان توسط دستگاهای اجرایی و ارگانها به چه اسناد و مدارکی استناد شده است؟
۵- چرا با اینکه صراحتاً در قانون ۷۷ واحد دهستان فاقد نصاب جمعیتی فقط به دولت اجازه داده بود شرط ماده ۳ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات ( نصاب جمعیتی) رعایت نگردد بقیه مولفه ها و ضابطه ها ماده های قانون و آیین نامه های تقسیمات کشوری برخلاف این قانون به دهستانهای مذکور تسری داده شد؟
۶- چرا بخشی ازمحدوده و بلوک بندی جغرافیایی و بلوک بندی از دهستان کوشک بافق انتزاع و بر خلاف قانون مذکور به دهستان ریاطات اردکان ملحق گردید؟
۷- چرا با اینکه دهستان قانونی مبارکه با مصوبه هیات دولت با شماره ۸۸۲۵۸/ت۶۹۸ مورخ ۶۷/۱۰/۴ و به همراه نقشه ۲۵۰۰۰/۱ پیوست در سال ۶۷ به دهستان ارتقاء یافته و در حالی که نامی از این دهستان در قانون ایجاد ۷۷ واحد دهستان فاقد نصاب جمعیتی نیامده را مشمول قانون ایجاد ۷۷ واحد دهستان دانسته و در تخلفی محرز قانونی بخشی ازمحدوده و بلوک بندی دهستان قانونی مبارکه انتزاع و به دهستان استثنایی رباطات اردکان الحاق گردید؟

۳۸۲۰۰f0d-c22a-47bc-9f53-e9f524eea347

۸- به چه منظور ۴۴ نقطه شامل روستا، مکان، معدن و غیره در حین اجرای قانون ۷۷ واحد دهستان فاقد نصاب جمعیتی از دهستان جلگه منتزع و به دهستان کوشک بافق الحاق گردید و در سال ۱۳۷۵ این نقاط با پیشنهاد معاون سیاسی وقت مجدداً به دهستان جلگه برگردانده شده؟ و چرا نام این نقاط مانند سایر دهستان بندیهای کشور ذیل تبصره های قانون ایجاد ۷۷ واحد دهستان نیامده بود؟ وقتی که قانون مذکور اجازه ارتقاء دهستانهای فاقد نصاب جمعیتی را داده بود چه ضرورتی به این جابه جایی مشکوک و مرموزانه وجود داشت؟
۹- چرا زمانی که این دو شهرستان از لحاظ کلیه مراحل کمی و کیفی تقسیمات کشوری و قلمرو عرفی و محدوده ثبتی و در شرایط برابر و قانونی هستند بایست بخشی از مرزهای شمالی بافق بر خلاف قانون به اردکان ملحق گردد؟
۱۰- از آنجا که مصوبات ترسیمی جغرافیایی فرعی بوده و تابع مصوبات اسمی است و نیز این مصوبات حتما بایست با شاخصه ها قانون و آیین نامه ها اجرایی و دستورالعملهای تقسیماتی منطبق باشد نکته مهم این می باشد که مرزهای ترسیمی بافق و اردکان خصوصاً در منطقه آریز و کویر کربنو در دهستان مبارکه و کوشک با چه شاخصه ها و مولفه های دهستان بندی و تقسیمات کشوری مطابقت دارد؟
۱۱-ایا در این انتزاع و الحاق ابهامات شبهه انگیزی نظیر تحریف، تزویر، جعل اسناد و دفاع ازحق باطل و نامشروع و غیره وجود دارد؟ و اگر این موضوعات موصوف برعکس اتفاق افتاده بود و بخشی از اردکان انتزاع و به بافق الحاق شده بود در حال حاضر مسئولان چگونه عمل می کردند؟

آقای نماینده مجلس و ناظر محترم قانون؛ ازشواهد اینگونه حاصل می شود که سناریو و برنامه ایی مانند چادرملو در منطقه آریز و کربنو برای تثبیت مرزبندی به ظاهر قانونی و ظالمانه فیمابین بافق و اردکان در حال اجرا می باشد و تفاوت این مسئله با گذشته در این است که اولاً در حال حاضر اکثر مسئولان در جریان موضوع بوده و ثانیاً کارشناسان رسمی دادگستری و صاحبنظران حوزه های مختلف بر حق قانونی شهرستان بافق در این زمینه معترف و اذعان دارند. ضمن تشکر و قدردانی از پیگیریها مجدانه و دلسوزانه مسئولان متعهد و قانون مدار در این خصوص ان شاءالله پیرو فرمایش مقام معظم رهبری که در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب از((جنگ و مبارزه با اژدهای هفت‌سر و مافیای هزار فامیل)) و از(( مفهوم عدالت و شکایت مردم از فساد و تبعیض)) سخن گفتند متاسفانه از قرائن اینگونه استنباط می شود که اژدهار هفت سر و مافیای تقسیمات کشوری برای ادامه سناریو و تثبیت این محدوده مغایر با قانون و ظالمانه به شدت در حال تحرک و تلاش هستند و در مقوله مذکور با سنگ اندازیهای متوالی به هر طریق ممکن می خواهند جلوی اجرایی صحیح قانون و شرایط فراهم آوردن عدالت اجتماعی به منظور رفع ظلم، بی عدالتی و تبعیضات و احیای حقوق مردم مظلوم و ستمدیده شهرستان بافق را سدکنند. پس مردم نجیب شهرستان بافق پیگیری عملگرایانه این موضوع را عنوان یک خواست عمومی از جنابعالی و دیگر مسئولان توقع و انتظار دارند تا حق کشی، ظلم ، بی عدالتی و قانون گریزی و رفتارهای تبعیض آمیز درحق مردم این خطه پایان یابد. و یقیناً کسانی که که در حال حاضر همه چیز را می دانند و واقعیات را کتمان می کنند قطعا در آینده علاوه بر پاسخگویی به درگاه الهی و مردم بایست توجیه منطقی، برای فرزندان و نسلهای آینده این سرزمین محروم و ستمدیده داشته باشند.

مهدی رنجبر بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۴۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
علیزاده این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 28 اسفند 1396 - 7:09 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

از نماینده محترم
امام جمعه معرز
فرماندار دلسوز
شورای اسلامی کار بلد تقاضا مندیم پیگیریهای مجددانه خانواده شهدا را همراهی کنند.
امروز نباید راضیت به ظلم داد حق ا حمایت کنید شما که در لباسی قرار گرفته اید که وظیفه تان دفاع از حق مردم بافق است

منوچر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 28 اسفند 1396 - 7:44 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام و درود بی کران بر برادر شهید رنجبر .آقا مهدی مردم بافق تمام عملکرد افراد را رصد میکنند من به نوبه خود از شما همشهری دلیر و شجاع تشکر میکنم و خدمت آقای صباغیان عرض میکنم شما یا خواب هستید یا خود را به خواب زده اید کاری کنید ک مردم بافق بعد ۳۷سال یک نماینده به مجلس فرستادن از کرده خود پشیمان نشوندو….موفق باشید

ریانی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 28 اسفند 1396 - 8:10 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام اقای صباغیان از این ایه ها قران استفاده میکنید که مثلا خیلی عادل وپرهیزگارید کاش رفتار ومنش وکارهاتون هم الهام گرفته از ایه های قران بود از شما تقاضا دارم بادقت همین ایه شریفه راتفسیر کنید وواقعا سرلوحه کار خود قرار بدهید وفقط قصدتون جمع ارا برای دوره بعدنباشه

بافقی زاده این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 28 اسفند 1396 - 9:48 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اگر یه خلافی را بعد از چندین سال ثابت شده دریابند،باید بگویند درزمان قبل اتفاق افتاده؟پس وظیفه شما بزرگواران جهت گرفتن حقوق برباد رفته چیست؟کجا رفت اون شعارهای منتخبین شورا،نماینده و….

محمدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 28 اسفند 1396 - 9:59 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

شاید اطلاعات اشتباه و نادرست به صباغیان میدن

میرزایی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 28 اسفند 1396 - 11:51 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

صباغیان ابزار های مناسبی برای پیگیری دارد.

راوی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 29 اسفند 1396 - 9:30 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

متاسفم

محمد رضا برزگری بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 29 اسفند 1396 - 11:35 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

امیدواریم این لکه ننگ برای مسئولان فعلی ثبت نشود. و از حق مردم کوتاه نیایند.

محمد رضا برزگری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 5 فروردین 1397 - 10:34 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

خدا پدرتان را بیامورزد. هرکدام از مسئولان هم که دلسوزانه پیگیری می منند سپاسگذاریم

شهروند این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 26 فروردین 1397 - 8:41 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

درمورد واگذاری معدن میشدوان و آنومالی شمالی به اردکان چه؟

You cannot copy content of this page