از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اختصاص یافت:۶۰۰ میلیون تومان جهت مرمت و بازسازی بناهای تاریخی شهرستان بافق

دسته: اخبار ویژه
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 8 فروردین 1397
۶۰۰ میلیون تومان جهت مرمت و بازسازی بناهای تاریخی شهرستان بافق

فرماندار بافق گفت: طبق اعلام روز گذشته از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ۶۰۰ میلیون تومان از اعتبارات باقیمانده سال ٩٦ به مرمت و بازسازی بناهای تاریخی شهرستان اختصاص یافت.

IMG_20180328_123902

فرماندار بافق گفت: طبق اعلام روز گذشته از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ۶۰۰ میلیون تومان از اعتبارات باقیمانده سال ٩۶ به مرمت و بازسازی بناهای تاریخی شهرستان اختصاص یافت.

IMG_20180328_123900

محمد زاده رحمانی در حاشیه بازدید از مجموعه کاکامیر با اشاره به اینکه تا چند سال پیش روند حفاظت از بنیه و بافت تاریخی بافق منفی بود اظهار داشت: تعدادی از گذرهای تاریخی و تک بناها که بصورت جزیره ای در بافت تاریخی شهر قرار داشته در سال های گذشته تخریب شده ولی در حال حاضر این روند متوقف شده و با حساسیت به دنبال استحکام بخشی، مرمت و تعریف کاربری روز برای بناهای تاریخی هستیم.

IMG_20180328_123858

وی اشاره ای به جهش اعتبارات در سال ۹۵ از سوی اداره کل میراث فرهنگی داشت و عنوان کرد: استحکام بخشی بسیاری از خانه ها، تملک ابنیه تاریخی، مرمت و بازسازی، افزایش بناهای ثبتی، رونق کسب و کار صنایع دستی و … از جمله رئوس عملکرد این حوزه بوده است.

IMG_20180328_123856

فرماندار بافق با بیان اینکه بودجه شهرستان در سال ۹۷ از محل اعتبارات تملک دارایی ها و ملی و استانی افزایش می یابد خاطر نشان کرد: افزایش بناهای ثبتی از یک اثر به بیش از ۱۰۰ اثر ثبت ملی از دیگر اقدامات ارزنده شهرستان در حوزه میراث فرهنگی است.

IMG_20180328_123843

زاده رحمانی همچنین اشاره ای به مرمت مجموعه گردشگری کاکامیر داشت و گفت:بنای مخروبه زیبنده بافت تاریخی بافق نبود و با همت مالکین بهسازی آن انجام گرفت.

فرماندار در پایان در رابطه با مرمت و بازسازی این مجموعه تاریخی قول مساعد و همکاری داد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۰۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page