نوروزگاه آبشار رکورد دار بازدیدهای نوروزی

دسته: عمومی
یک دیدگاه
دوشنبه - 20 فروردین 1397
نوروزگاه آبشار رکورد دار بازدیدهای نوروزی

شهردار بافق گفت: در نوروز امسال بیش 172 هزار نفر میهمان و مسافر نوروزی از نوروزگاه زیبای آبشار بازدید کردند.

IMG_20180409_155623

شهردار بافق گفت: در نوروز امسال بیش ۱۷۲ هزار نفر میهمان و مسافر نوروزی از نوروزگاه زیبای آبشار بازدید کردند.

سید علی نوروززاده با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع و با نشاط در قالب سومین جشنواره نوروزی در تفرجگاه آبشار اظهار داشت: این جشنواره با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی، غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و مسافران و معرفی بیشتر ظرفیت های گردشگری این شهر در نوروزگاه بزرگ آبشار برگزار شد که خوشبختانه باعث رضایتمندی شهروندان وگردشگران نوروزی گردید.

IMG_20180409_155457

وی با بیان اینکه ایام نوروز فرصت مناسب جهت معرفی آئین ها و سنت های شهرستان است افزود: شهرداری بافق از ماهها قبل از سال ۹۷ عملیات لازم عمرانی و خدماتی در سطح شهر از جمله از جمله بهسازی و بازسازی معابر، پیاده روها، اصلاح علائم ترافیکی، توسعه فضای سبز و گل کاریها، نصب المان ها، تامین روشنایی و نورپردازی،بهسازی و توسعه مبلمان شهری،توسعه تفرجگاه ها از جمله پارک آبشار را جهت مهیا شدن شهر برای استفاده شهروندان و گردشگران نموده است.

نوروززاده به حضور ایل بزرگ قشقایی اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از برنامه های جذاب جشنواره امسال رفاقت فرهنگی با سایر اقوام ایرانی بود که شهروندان و مسافران نوروزی از نزدیک توانستند با سبک زندگی عشایری در سیاه چادر ها، پخت نان محلی ،شیرینی و غذای محلی، صنایع دستی، آئین ها و موسیقی سنتی ایل قشقایی آشنا شوند.

IMG_20180409_155319

شهردار بافق با بیان اینکه شهروندان و مسافرین در این ایام به ماهیگیری در کویر همراه با فضایی پر شور و نشاط پرداختند اظهار داشت: این برنامه با عنوان مسابقه صید و صیاد مورد استقبال چشمگیر بازدید کنندگان قرار گرفت.

وی برپایی غرفه های نمایشگاهی از آداب و رسوم مردم شهرستان، نمایش سنتی حاجی فیروز و عمو نوروز، مسابقات ورزشی، بومی و محلی، اجرای موسیقی سنتی،ورزش باستانی زورخانه و توزیع چایی آتشی صلواتی را از دیگر برنامه های سومین جشنواره نوروزی آبشار برشمرد.

IMG_20180409_155141

نوروززاده با بیان اینکه ایام نوروز فرصت مناسبی جهت معرفی آیین و سنت های شهرستان بافق است به برگزاری مسابقه پرهیجان کلاه بوقی با اسب برای دومین سال متوالی اشاره کرد و گفت: این مسابقه با قدمت دیرینه ای امروز در بافق احیا شده است.

شهردار بافق ادامه اداد: مسابقه جذاب سه گانه با اسب هم از دیگر برنامه هایی بود که با همکاری هیات سوارکاری بافق برگزار شد.
وی بافق به اجرای مسابقه محله با حضور مجری توانمندکشور مسعود روشن پژوه اشاره کرد و تصریح کرد: این مسابقه شاد و جذاب مورد استقبال کودکان و نوجوانان قرار گرفت که در آینده نزدیک از شبکه سیما پخش می شود.

نوروززاده اجرای جنگ های شبانه را از نقاط قوت جشنواره امسال دانست و گفت: جنگ های شبانه با حضور هنرمندان بومی، استانی و کشوری، طی مدت سه روز برگزار شد.

IMG_20180409_154433

وی به پخش مستقیم برنامه شب های فیروزه ای شبکه تابان از تفرجگاه بافق اشاره کرد و تصریح کرد: دهم و یازدهم فروردین ماه این برنامه با مجری گری هم استانی های عزیز و با حضور هنرمندان سینمای کشور از بافق روی آنتن شبکه استانی رفت.

نوروززاده آئین جشن پخت سنتی سیب (کلوخو)را از دیگر برنامه های جشنواره نوروزی دانست که برای اولین بار در بافق برگزار شد.
شهردار بافق ابراز امیدواری کرد در سال های آتی برگزاری جشنواره ها نقش موثری در برندسازی بافق ایفا کند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 22 فروردین 1397 - 7:43 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شهردار محترم و پرسنل زحمتکش شهرداری
بنده از شما درخواست داشتم که خواهشاً کارها را نزارید واسه دقیقه ۹۰
امسال تو بارندگی شاهد بتون ریزی در میدان روبروی امامزاده بودیم و چند روزی ماشین های سنگین راه را بند آورده بودن و موجب ترافیک شده بود و همچنین خراب کردن بلوک ها و درست کردن پارکینک وسایل نقلیه روبروی مغازه های باند جدید بلوار وحشی بافقی
این صحنه ها در انظار مردم و بخصوص مسافرین نوروزی و روزهای آخر سال و حتی سال تحویل زیاد شایسته نیست
باز هم از زحمات بی دریغ شما سید بزرگوار تقدیر و تشکر را دارم.

You cannot copy content of this page