رییس پزشک قانونی شهرستان بافق :صدور جواز دفن در سازمان پزشکی قانونی مختص مرگ های ناشی از حوادث و جنایی است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 28 فروردین 1397
صدور جواز دفن در سازمان پزشکی قانونی مختص مرگ های ناشی از حوادث و جنایی است

یکی از علوم مهم برای تشخیص علت فوت در برخی از مرگ و میرها وجود علم پزشکی قانونی است که با همکاری قضات توانمند قوه قضاییه و افسران خدوم دایره آگاهی نیروی انتظامی پرده از راز بسیاری جرایم برمی دارد.

یکی از علوم مهم برای تشخیص علت فوت در برخی از مرگ و میرها وجود علم پزشکی قانونی است که با همکاری قضات توانمند قوه قضاییه و افسران خدوم دایره آگاهی نیروی انتظامی پرده از راز بسیاری جرایم برمی دارد.

در این راستا و بروز برخی مشکلات و ارائه سوال از سوی بعضی از مردم شهرستان از پزشک قانونی به سراغ دکتر محمدرضا آیت اللهی رفته و در این خصوص با وی به گفتگو نشسته ایم.

رییس پزشک قانونی شهرستان بافق گفت: صدور جواز دفن در سازمان پزشکی قانونی فقط و فقط مربوط به مرگ های مشکوک،جنایی ،حوادث از جمله برق گرفتگی، آتش سوزی، تصادفات سیل و…است.

وی با بیان اینکه سایر موارد فوت هیچ ارتباطی به پزشکی قانونی نداشته و باید توسط پزشک معالج جواز دفن صادر گردد اظهار داشت: در مواردی که نیازمند صدور جواز در پزشکی قانونی باشیم نیز ممکن است علیرغم حضور بنده ارجاع جسد به یزد لازم باشد چون امکان تشریح در شهرستانها نیست و پس از انجام معاینات اولیه جسد جهت نمونه برداری آسیب شناسی و سم شناسی به سالن تشریح مرکز پزشکی قانونی یزد ارجاع می شود.

رییس پزشک قانونی شهرستان بافق افزود:با توجه به تخصصی بودن پزشکی قانونی و کمبود نیروی متخصص در برخی رشته ها در حال حاضر تعداد قابل توجهی از شهرستانها توانسته اند یک نیروی پزشکی قانونی داشته باشند در حالی که هنوز برخی از شهرستانها فاقد پزشکی قانونی هستند.
این در حالی است که شهرستان بافق از سال ۸۲ تا کنون که حقیر حضور داشتم واجد پزشکی قانونی بوده و قبل از آن سال تمام اجساد نیازمند صدور جواز پزشکی قانونی به یزد ارجاع می شدند .

وی افزود در حال حاضر همانگونه که در برخی تخصص ها مشکل کمبود در سطح شهرستانها را داریم پزشکی قانونی نیز در این زمینه بدون مشکل نبوده است.
هرچند اینجانب در طول این شانزده سال سعی وافر داشته ام وظایف و امور محوله دو شهرستان بافق و بهاباد را پوشش دهم.

رییس پزشک قانونی شهرستان بافق در پاسخ به اینکه در زمان عدم حضور جنابعالی چه کسی جواز دفن را صادر می کند عنوان کرد:
درحال حاضر زمان مرخصی بودن اینجانب امکان صدور جواز دفن مرگهای مشکوک و جنایی و حوادث توسط پزشک دیگر وجود ندارد امید است با افزایش استخدام نیروی تخصصی در کشور کم کم این مشکل حل گردد همانگونه که در سالهای اخیر شاهد حضور بیشتر همکاران متخصص در سایر رشته ها در سطح شهرستان بوده ایم.

آیت اللهی در پایان سخنان خود گفت: از حضرتعالی که پیگیر مطالبات مردمی هستید بسیار متشکرم زیرا همه افتخار یک انسان در خدمت به همنوع خلاصه میشود و ضمنا از درایت و معرفت شما در انتقال مشکلات مردمی به خود اینجانب بسیار سپاسگزارم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page