به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی انجام شد:برگزاری کارگاههای خشت زنی و سفال گری در میدان خان

دسته: میراث فرهنگی
یک دیدگاه
چهارشنبه - 29 فروردین 1397
برگزاری کارگاههای خشت زنی و سفال گری در میدان خان

رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق گفت: کارگاههای خشت زنی و سفالگری به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی در میدان و کاروانسرای خان برگزار شد.

IMG_20180418_153633

رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق گفت: کارگاههای خشت زنی و سفالگری به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی در میدان و کاروانسرای خان برگزار شد.

لیلی رنجبر با اشاره به اینکه کارگاهها ویژه دانش آموزان مدارس مقطع ابتدایی برگزار شد اظهار داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته در جهت فرهنگ سازی و آشنایی دانش اموزان با بناهای تاریخی این فعالیت انجام شد.

۲۰۱۸۰۴۱۸_۱۱۰۴۴۹

وی هدف از برگزاری این دو کارگاه را فرهنگ سازی و آشنایی افراد جامعه در خصوص اهمیت بناهای تاریخی از سنین کودکی عنوان نمود.

رئیس نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق همچنین تصریح کرد: یکی از راههای حفاظت از بناهای تاریخی آشنا نمودن افراد جامعه با ویژگی های این گونه بناها میباشد .

۲۰۱۸۰۴۱۸_۱۱۰۴۰۳

رنجبر افزود: در کنار کارگاههای مذکور نمایشگاه دست ساخت های سفالی و سفال های کشف شده از بناهای تاریخی برگزار و دانش آموزان از موزه مردم شناسی و مجموعه تاریخی کاکامیر نیز به عنوان بناهای تاریخی بازدید کردند.

۲۰۱۸۰۴۱۸_۱۱۰۳۲۳


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۵۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 29 فروردین 1397 - 9:55 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

کاش این کودکان عزیز یه سر هم میرفتن مسجد جامع و محله میدان خان در روز گرامیداشت اثار تاریخی ببینن چطور اثار تاریخیمون بخاطر بی توجهی نسل فعلی روبه ویرانیه که دیگه شاید اونا فکری بردارن و با یه چوب برن ناودونهای مسجد جامع را باز کنن که متولیان مسجد جامع و میراث بخاطر بازنکردن ناودوون و خرابی گوشه ای از مسجد تو سر و کله هم نزنن

You cannot copy content of this page