آخرین وضعیت «هاشمی‌ها» و «جوانفكر»

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
شنبه - 15 مهر 1391

آخرین وضعیت «هاشمی‌ها» و «جوانفكر»

هاشمی‌ها و جوانفكر
هفته اول مهر، هفته‌ای خبرساز در عرصه قضایی كشور بود؛ هفته‌ای كه در آن مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهور و دو فرزند رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجرای تصمیمات قضایی جداگانه ساكن اوین شدند.
به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ساعات پایانی شنبه اول مهرماه سال جاری، پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، خبر بازداشت فائزه هاشمی جهت اجرای حكم محكومیتش را منتشر كرد.

در اطلاعیه منتشر شده از سوی سایت دادستانی آمده بود كه فائزه هاشمی پیش‌تر از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش ماه حبس محكوم شده است.

مهدی هاشمی نیز كه پس از حوادث سال 88 از كشور خارج شده بود، شامگاه یكشنبه دوم مهرماه به كشور بازگشت.

صبح دوشنبه سوم مهر، مهدی هاشمی كه در فرودگاه امام (ره) اخطاریه دادستانی به او ابلاغ شده بود، در دادسرای شهید مقدس حاضر شد و چند ساعت بعد، سایت دادستانی تهران اعلام كرد كه مهدی هاشمی از سوی بازپرس پرونده تفهیم اتهام شده و تحت قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است.

اما علیزاده طباطبایی وكیل مدافع مهدی هاشمی پس از یك هفته از بازداشت موكلش، از ماهیت عنوان اتهامی مهدی هاشمی ابراز بی‌اطلاعی كرد.

وی در گفت‌وگو با ایسنا از ممنوع‌الملاقات بودن مهدی هاشمی خبر داد.

علیزاده طباطبایی در مورد آخرین وضعیت فائزه هاشمی نیز گفت كه او در زندان اوین در حال گذراندن دوران محكومیت خود است.

دادسرای عمومی و انقلاب تهران پیش از انتشار خبر بازداشت مهدی هاشمی از بازداشت سعید تاجیك به جهت اجرای محكومیت او خبر داد.

سعید تاجیك به اتهام توهین به فائزه هاشمی به هشت ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری محكوم شده بود.

همچنین علی‌اكبر جوانفكر مدیرعامل خبرگزاری ایرنا و سرپرست موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران عصر روز چهارشنبه پنجم مهرماه در محل كار خود دستگیر و به موجب احكام دادگاه‌های انقلاب و كیفری استان تهران راهی اوین شد.

با گذشت 10 روز از بازداشت جوانفكر، قهرمان شجاعی وكیل مدافع مشاور مطبوعاتی و رسانه‌ای رییس‌جمهور از آخرین وضعیت موكل خود و روند رسیدگی به درخواست اعمال ماده 18 اصلاحی قانون اصلاح قانون تشكیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب ابراز بی‌اطلاعی كرد.

وی در این مورد به ذكر آیه «صم بكم عمی فهم لا یرجعون» بسنده كرد.

اما مجتبی مژده‌شفق مدیرحقوقی خبرگزاری ایرنا درباره آخرین وضعیت مدیرعامل این خبرگزاری به ایسنا گفت: آقای جوانفكر براساس آرای صادر شده و با اتهاماتی مانند توهین به رهبری و مطالب منتشر شده در ویژه‌نامه خاتون بازداشت شده و در زندان است.

وی افزود: ما اعمال ماده 18 اصلاحی قانون اصلاح قانون تشكیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب را برای هر دو پرونده آقای جوانفكر درخواست كرده‌ایم، منتها الان نمی‌دانیم در چه وضعیتی است و به ما هم جوابی نداده‌اند.

مژده‌شفق تاكید كرد كه در صورت موافقت رییس قوه قضاییه با درخواست اعمال ماده 18 اجرای حكم محكومیت علی‌اكبر جوانفكر متوقف می‌شود.

وی در پایان ابراز امیدواری كرد كه با پیگیری‌هایی كه در حال انجام است، این درخواست پذیرفته شود و جوانفكر از زندان آزاد شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page