دولت برای مشکل کم آبی در سطح کلان تصمیم بگیرد/مشکل آب را ملی ببینیم

دسته: نماینده مردم بافق در مجلس
۴ دیدگاه
دوشنبه - 17 اردیبهشت 1397

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم بافق و مهریز با بیان اینکه دولت باید مشکل آب را به صورت ملی ببیند، گفت: دولت برای مشکل کم آبی در سطح کلان تصمیم بگیرد.

محمدرضا صباغیان، نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل کم آبی در کشور به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: ما معتقدیم تصمیم برای آب باید در سطح کلان گرفته شود و نگاه و مدیریت بر روی مسئله آب ملی باشد، اینکه منطقه ای آب دارد و منطقه دیگر می گوید نباید آب منطقه ما را به مناطق دیگر دهند نگاه محلی است و آثار بدی برای کشور دارد، مثلا منطقه ای که سنگ و یا نفت دارد نیز می تواند ادعا کند که من اجازه نمی دهم نفت و سنگم به سایر مناطق ارسال شود.

وی اظهار داشت: ۵۰ درصد مواد معدنی کشور در استان یزد تامین می شود، پس مردم یزد می توانند جلوی ارسال مواد معدنی به سایر استان ها را بگیرند و قطعا با این اقدام قطارها دیگر نمی توانند حرکت کنند.

صباغیان تصریح کرد: برخی روستاها در استان های یزد و اصفهان هیچ آبی حتی برای خوردن ندارند و کشاورزی شان خشک شده است و وضعیت نامناسبی ایجاد شده است. قطعا حل این مشکلات و بحران ها نیازمند تصمیم ملی است.

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس تصریح کرد: منابع آبی ما منابع خوبی است و باید به گونه ای تقسیم شود که به همه مردم کشور برسد. امروز اگر آب شربی در کشور وجود دارد برای همه باشد و اگر آب کشاورزی نیز وجود دارد باید برای همه مناطق تامین شود والا جنگ آب در کشور راه می افتد و کشور دچار تلاطم و بحران می شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
حمیدرضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1397 - 2:51 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام بر نماینده فهیم
عزیز من بافق و دریاب که سالهای سال دعاگوی شما باشند مردم شهرم بیش از این میفهمند که خدمتگذارشون کیه

صادق پیشداد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1397 - 4:17 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب صباغیان سلام علیکم.
اگر واقعا ایمان دارید که استان یزد با بحران شدید آب مواجه است ( که صد البته این مطلب، عین حقیقت است ) و هدف تان بازی با کلمات و عوام فریبی نیست ( که قطعنا نیست ) پس نه تنها باید از احداث و توسعه صنایع پرآبخواه بخصوص صنعت فولاد در این استان یزد، جلوگیری نمود بلکه این واحدهایی هم که هست را باید تماما جمع کرده و در استان هایی که آب فراوان دارند منتقل و مستقر نمود.
ومن الله التوفیق.

همایون این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 22 تیر 1399 - 7:27 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

مطلب دوست مان صادق واقعا درست و متین است، استان یزد اصلا جای مناسبی برای صنایع فولاد نیست آقای صباغیان، چرا مسئولین هیچ توجهی نمی کنند؟ مگر جان و سلامتی مردم برای شان ارزشی ندارد؟

... این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 24 مرداد 1399 - 12:33 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

قبول دارم استان یزد با بحران شدید آب مواجه است و اصلا مناسب صنایع فولاد نیست.

You cannot copy content of this page