امام جمعه شهرستان بافق:ایجاد بنیاد وحشی بافقی یک ضرورت است وهر چه سریع تر اساسنامه آن تدوین شود

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 25 اردیبهشت 1397
ایجاد بنیاد وحشی بافقی یک ضرورت است وهر چه سریع تر اساسنامه آن تدوین شود

ایجاد بنیاد وحشی بافقی یک ضرورت است وهر چه سریع تر اساسنامه آن تدوین شود.

IMG_20180515_062406_241

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق ،اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جاری امروز دوشنبه با موضوعات «ضرورت ایجاد بنیاد وحشی بافقی»و« تدوین برنامه جامع فرهنگی ماه مبارک رمضان» با حضور امام جمعه ، فرماندار و اعضای شورای فرهنگ عمومی  در سالن کنفرانس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.

امام جمعه شهرستان بافق در این جلسه با توجه به ضرورت ایجاد بنیاد وحشی بافقی عنوان کرد که ایجاد بنیاد وحشی در شهرستان ضرورت دارد  و هرچه سریع تر باید مقدمات تاسیس بنیاد فراهم شود و اساسنامه آن باید با دقت و درستی تدوین وتنظیم شود چون وحشی یک شخصیت بین المللی است که باید در مورد افکار واندیشه هایش تحقیقات و پژوهش های گسترده تری  صورت پذیرد.

وی در مورد برنامه های فرهنگی ماه مبارک رمضان  بیان کردکه باید کاری کرد که جوانان جذب مساجد شوند  و در مساجد از متخصصان و کارشناسان آگاه و خبره استفاده شود .

در این جلسه محمد زاده رحمانی فرماندار بافق نیز با تاکید بر ضرورت تشکیل بنیاد وحشی عنوان کرد که  در کنار سرمایه های اقتصادی و صنعتی سرمایه دیگری به نام سرمایه اجتماعی هم باید مورد توجه قرار گیرد  ووحشی بافقی یک سرمایه اجتماعی است و بخشی از ثروت ملی یک جامعه است و باید بستر مناسبی برای بهره برداری از این سرمایه اجتماعی فراهم شود که تاسیس بنیاد وحشی می تواند راهی برای نیل به این مقصد باشد .

حسین ارجمند دبیر شورای فرهنگ عمومی درابتدای این جلسه عنوان کرد:   شخصیت وحشی بافقی با همه بزرگی در سخن و رسایی در زبان و نوآوری در شعر, متاسفانه به طور کامل شناخته نشده است  و نام او تحت تاثیر نام بزرگان این عرصه مانند سعدی و حافظ و… گمنام مانده است و ایجاد بنیاد وحشی می تواند به شناساندن این شاعر و افکار و اندیشه های وی کمک شایانی کند و هم چنین مرکزی برای تجمع ادب دوستان و محققان شعر و ادب باشد.

وی عنوان کرد تاسیس  بنیادهای فرهنگی در کشور به نام چهره های ملی باید به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد و از آن جایی که شورای فرهنگ عمومی ازنهادهای مرتبط با شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد باید در ابتدا  ضرورت ایجاد بنیاد در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مصوب شود تا اقدامات بعدی شامل تشکیل دبیرخانه و تنظیم اساسنامه صورت پذیرد.

وی در مورد ماهیت بنیادهای فرهنگی ، ادبی اظهار داشت که بنیادها با ماهیت غیر دولتی تاسیس می شوند و از اعتبارات و کمک های دولتی استفاده می کنند و تهیه اساسنامه مهم ترین کار یک بنیاد است.

هم چنین وی به برنامه های فرهنگی در ماه مبارک رمضان مانند ایجاد نمایشگاه علوم قرآنی, طرح نو روزه ها و استفاده از مشاوران در مساجد برای آگاهی دادن به مردم در زمینه آسیب های اجتماعی اشاره کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page