نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور در مجلس شورای اسلامی گفت :لزوم احداث کارخانجات تعمیرات اساس در بافق

دسته: نماینده مردم بافق در مجلس
بدون دیدگاه
یکشنبه - 27 خرداد 1397
لزوم احداث کارخانجات تعمیرات اساس در بافق

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد،خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی بر لزوم احداث کارخانجات تعمیرات اساس لکوموتیو در بافق تاکید کرد.

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد،خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی بر لزوم احداث کارخانجات تعمیرات اساس لکوموتیو در بافق تاکید کرد.

محمد رضا صباغیان در بیست و دومین جلسه مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق که با رویکرد توجه به صنایع جوار ریلی برگزار شد با اشاره به قرارگیری این شهرستان در تقاطع پنج راه ریلی کشور گفت: علی رغم اینکه بافق ظرفیت بسیار مناسبی در زمینه ریلی داراست اما از این حیث در محرومیت بسر می برد.

نماینده مردم بافق با اشاره به تصویب منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بافق در یکی از کمیسیونهای تخصصی مجلس گفت: مدارک مورد نظر برای اجرایی شدن این طرح توسط فرماندار بافق به کمیسیون مد نظر ارسال شده است.

وی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان را از ضروریات توسعه دانست و اظهار امیدواری کرد در این زمینه تشکیل کنسرسیوم متشکل از شرکت های بافقی مورد توجه خاص قرار گیرد.

وی به وجود معادن غنی در بافق به عنوان شهری که به بهشت معادن کشور مشهور است اشاره ای داشت و تصریح کرد:متاسفانه مصوبات سفر ریاست جمهوری در رابطه با توسعه صنایع جوار ریلی بافق بر زمین مانده است.

صباغیان ادامه داد:خوشبختانه راهبرد و سیاست کلان کشور استفاده از ظرفیت ریلی است و مجلس مصوبات خوبی در این راستا دارد و راه نیز برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی هموار شده است.
نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی اشاره ای به قانون الحاق ماده ۶۷ داشت و گفت:یارانه بخش ریلی بلافاصله پرداخت می شود و همچنین دولت مابه التفاوت نرخ ارز را در این خصوص برای بخش خصوصی پرداخت می کند.

وی خاطر نشان کرد:شورای اقتصاد برای سرمایه گذاری در راه آهن ۷ میلیارد و پانصد میلیون دلار مصوبه داشته و در برنامه ششم نیز ۳۰ درصد سهم بارکشور برعهده راه آهن است و نکته مهم اینجاست که سرمایه گذاری در این حوزه از پرداخت مالیات معاف می باشد.

صباغیان با بیان اینکه شرکت راه آهن مشمول قانون توسعه ایران و جهانگردی می شود یادآور شد:یک درصد از فروش نفت و گاز برای توسعه حمل و نقل مدنظر قرار گرفته است.

وی با تاکید بر برنامه ریزی مدون و منسجم طرح جامع ریلی و راه‌آهن گفت: بافق ظرفیت احداث کارخانجات تعمیرات اساس را داراست.
وی از اجرایی نشدن مصوبه سفر اول ریاست جمهوری مبنی بر مطالعه تاسیس کمرگ در بافق گلایه کرد و افزود: با توجه به ویژگی راه آهن ،تسریع در تکمیل، توسعه و خدمات ، نقطه عطفی برای توسعه و تحول سرمایه گذاری در صنایع جوار ریلی در بافق خواهد بود.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور با بیان اینکه ابزار و اهرم برای توسعه طرح ها مصوبات دولتها می باشد خطاب به مدیر راه آهن بافق گفت:خوب است گزارش دهید مصوبات سفر ریاست جمهوری برای بافق به کجا رسیده است و در زمینه میزان پیشرفت نیز شفاف سازی بعمل آید.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در ادامه به قابلیت ساخت واگن در شهرستان اشاره کرد و گفت:هر نوع سرمایه گذاری و کار در بافق و استان از حالت بالقوه به بالفعل درآید.

صباغیان همچنین از برخی گلایه ها در حوزه کارگری در مجموعه راه آهن سخن به میان آورد و یادآور شد: بخشی از قراردادهای یکماهه اسباب نارضایتی کارگر را به وجود آورده که می بایست به این مسئله نیز توجه خاص شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۳۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page