مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافق به مناسبت روز جهاد کشاورزی پیام تبریک صادر کرد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 27 خرداد 1397
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافق به مناسبت روز جهاد کشاورزی پیام تبریک صادر کرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافق به مناسبت روز جهاد کشاورزی پیام تبریک صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

به فرمان امام خمینی(ره) جهاد کشاورزی در ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ تشکیل شد و از همان آغاز کار توانست خیل عظیم نیروهای دلسوز،جوان و متخصصین متعهد و مسلمان در رشته های گوناگون را برای احیا و نوسازی روستاها در ابعاد اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی به خود جذب نماید.

بدنبال فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل جهاد کشاورزی،اقشار مختلف مردم جهت محرومیت زدایی بسیج شدند.خدمات ارزنده جهاد کشاورزی علاوه بر سازندگیو آبادانی مناطق محروم کشور در طول ۸ سال دفاع مقدس،از نقش مؤثر این نهاد انقلابی در حفظ استقلال و تمامیت ارضی ایران حکایت دارد، و وزارت جهاد کشاورزی در سال ۷۹ پس از ادغام با وزارت کشاورزی،وزارت جهاد کشاورزی نام گرفت.

کشاورزی در بسیاری از کشورهای جهان محور اصلی توسعه قرار گرفته و در ایران نیز این بخش از اهمیت بسزایی در جهت استقلال کشور برخوردار است و می تواند نقش عمده ای در رونق اقتصادی کشور داشته باشد و محصولات آن می تواند به عنوان یکی از صادرات غیر نفتی قلمداد شود.

یکی از راهکارهای برون رفت از برخی بحران های اجتماعی مانند بیکاری و ایجاد فرصت های شغلی،کشاورزی است. در بیان اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد یک کشور،کافی است بدانیم که بخش کشاورزی،عمده نیازهای غذایی جمعیت کشور را تامین می کند و اشتغال جمعیت قابل توجهی در گرو این بخش است.

امروزه کشاورزی به عنوان یک رشته علمی- تخصصی و مجهز به فن آوری روز، نقش اساسی در رشد همه جانبه کشور و استقلال آن ایفا می کند که این مهم،با تربیت نیروهای متخصص و متعهد امکان پذیر است.

۲۷ خرداد روز جهاد کشاورزی نامیده شده است که ان روز را به همه کشاورزان،کارشناسان و متخصصان عزیز و تلاشگر تبریک عرض می نماییم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page