رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای امام علی (ع) بافق :افتتاح آموزشگاههای آزاد در بافق رو به افول است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 9 مرداد 1397
افتتاح آموزشگاههای آزاد در بافق رو به افول است

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای امام علی (ع) بافق گفت: افتتاح آموزشگاههای آزاد در این شهرستان رو به افول است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای امام علی (ع) بافق گفت: افتتاح آموزشگاههای آزاد در این شهرستان رو به افول است.

کاظم ناظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان بافق ضمن تقدیر از مدیر روابط عمومی فرمانداری پیرامون هماهنگی های لازم برای برگزاری این نشست در پاسخ به اینکه در مدت مسوولیت جنابعالی چند آموزشگاه افتتاح شده است اظهار داشت:در حال حاضر آموزشگاههای مادر و نگه دار صنعت فعالیت دارند.

وی افزود: یکی از آموزشگاههای فعال در حوزه آرایشگری زنانه نیز به دلیل کمبود فضا غیر فعال شد.

ناظمی در ادامه در پاسخ به این سوال که جایگاه بافق از نظر آموزش های فنی و حرفه ای در مقایسه با دیگر شهرستان ها در چه مرتبه ای است عنوان کرد: در شهرستان های چون میبد و اردکان آموزش و پرورش اقدام به راه اندازی هنرستان کار و دانش و برون کارگاهی نموده اند و در سال گذشته ۱۴ کلاس آموزشی را پوشش داده شده است.

ناظمی عنوان کرد: میبد و اردکان به ترتیب رتبه های اول و دوم استان را به خود اختصاص داده اند و مابقی شهرستانها نیز در یک مرتبه واقع شده اند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای بافق در پاسخ به این سوال که چه اهرم تشویقی برای راه اندازی آموزشگاههای خصوصی در نظر گرفته شده است تصریح کرد:پاسخ این سوال مربوط به مسائل کشوری است. یکی از مهمترین عواملی که باعث بسته شدن آموزشگاهها بویژه کامپیوتر شده تدریس توسط مربی غیرهمجنس و کارآموزی غیرمختلط است.

ناظمی در رابطه با اینکه چه کارگاهها و آموزشگاههای مشمول حمایت بیمه ای از طرف فنی و حرفه ای می شوند خاطر نشان کرد: کارگران صنعت ساختمان از سال ۸۷ به بعد و قالی بافان درجه ۲ از تسهیلات بیمه استفاده می کنند.

وی همچنین پیرامون تعطیلی چهار ساله کارگاه در تراشکاری گفت: استقبال کارآموز از برخی رشته صفر است و صرفا فقط برای اخذ دیپلم می باشد.

وی تاکید کرد:حرفه آموزان این رشته می بایست به سمت تراشکاری تکمیلی و فراگیری هنر قالب سازی پیش روند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page