یک پزشک برای درمان وسیله است و شفا بخش اصلی خداست

دسته: عمومی
یک دیدگاه
شنبه - 3 شهریور 1397
یک پزشک برای درمان وسیله است و شفا بخش اصلی خداست

به بهانه گرامیداشت روز پزشک و ارج نهادن به خدمات شبانه روزی این قشر پرتلاش و زحمتکش جامعه، خبرنگار" بافق فردا " به سراغ یکی از دندانپزشکان نام آور شهرستان بافق رفت و در رابطه به چگونگی شغل و زندگی وی با او به گفتگو نشست.

۲۰۱۸۰۸۲۳_۲۲۲۸۳۵

به بهانه گرامیداشت روز پزشک و ارج نهادن به خدمات شبانه روزی این قشر پرتلاش و زحمتکش جامعه، خبرنگار” بافق فردا ” به سراغ یکی از دندانپزشکان نام آور شهرستان بافق رفت و در رابطه به چگونگی شغل و زندگی وی با او به گفتگو نشست.

محمد رضا مهدیزاده بافقی که فرزند شهید علی مهدیزاده نیز است و از سال ۹۲ کلینیک دندانپزشکی مهرگان را افتتاح کرده در این گفتگو با متانت و سعه صدر خاص به سوالات خبرنگار ما پاسخ داد.

مهدیزاده ضمن تقدیر از توجه سایت خبری تحلیلی” بافق فردا ” به قشر دندانپزشکان شهر و ضمن تبریک روز پزشک به تمامی همکاران پرتلاشش گفت: از کودکی به دلیل اینکه خاله بنده به شغل پرستاری مشغول بود علاقه بسیار خاصی نسبت به شغل پزشکی در من و برادر بزرگترم ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه کارمند رسمی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق هستم اظهار داشت:چند سالی در دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان و بعد از آن در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تحصیل کردم و پس از آن به مدت چند سال در یزد به شغل دندانپزشکی مشغول شده اما عرق خاص بنده به بافق و همچنین خواسته مدیر عامل شرکت باعث شد تا برای کار و خدمت به مردم و همشهریانم به شهر باز گردم.

مهدیزاده در پاسخ به اینکه وظایف یک پزشک چیست عنوان کرد: رسیدگی به درد و آلام بیماران.
یک پزشک برای درمان وسیله است و شفابخش اصلی خداست.
برخورد با بیمار باید با خوشرویی باشد به صحبت هایش خوب گوش دهی و برای آن با درایت خاص چاره ای بیندیشی.

دندانپزشک بافقی بزرگترین دغدغه اش به عنوان پزشک را کسب رضایت خداوند و خدمت صادقانه و خالصانه به بنده خدا عنوان کرد و گفت:امیدوارم منتی که خداوند به وابسته خدمت به خلق را بر سرم نهاده به نحو مطلوب و احسن انجام دهد.

وی همچنین با اشاره به وظیفه اش در مقابل شهر و مردم آن عنوان کرد: تا زمانی که احساس کنم مردم خوب بافق به کمک من نیاز دارند از این شهر نخواهم رفت.

مهدیزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تمام هزینه های احداث کلینیک دندانپزشکی بر عهده خودم بوده است تصریح کرد:شایسته است مسوولین شهر همانگونه که به نحوه پرداخت عوارض معادن به شهر اهمیت می دهند سلامت مردم را نیز در اولویت قرار دهند.

او در پاسخ به اینکه سلامت دهان و دندان مردمان بافق چگونه است خاطر نشان کرد:با توجه به تعریف بین المللی استان یزد به علت نوع تغذیه و در برخی موارد آب آشامیدنی از روند خرابی بیشتر دندان برخوردار شده است.

مهدیزاده همچنین با اشاره به اینکه بزرگترین مشکلات خرابی دندان مربوط به عدم آگاهی و اطلاعات جامعه است بیان کرد: مراکز بهداشت می بایست با جدیت بیشتر در این حیطه ورود کرده و دانستنی های بهداشت دهان و دندان را در اختیار خانواده ها بگذارند.

وی در پاسخ به اینکه چرا خدمت به مردم بافق را برگزیدید و همانند دیگر متخصصین بافقی از شهر به مرکز استان مهاجرت نکردید یادآور شد: مردمان بافق مردمی صادق و ساده هستند که این صفات ارزنده در کمتر جایی می توان یافت کرد فردی که در بین همین جامعه بزرگ شده و از امکانات شهر استفاده کرده است باید زکات علم را پرداخت کند و زکات آن چیزی جز خدمت به خلق خوب خدا نیست.

دندانپزشک بافقی همچنین به بدترین و خوش ترین خاطره دوران خدمتش اشاره ای کرد و گفت:زمانی که احساس کنید درمان بدست شما برای آلام مردم انجام شده است و رضایت قلبی در وجودتان ایجاد شود بهترین لحظات زندگی رقم می خورد و گاهی آنقدر موضوع درمان به دلیل دیر مراجعه کردن بیماران حاد می شود که فقط برای تسکین درد باید اقدام به درمان اولیه نمایید و چاره ای جز صبوری نیست درد کشیدن بیمار جلوی چشم پزشک بدترین شرایط را به وجود می آورد.

مهدیزاده در پاسخ به اینکه چرا تعرفه دندانپزشکی زیاد است تصریح کرد: دلایل مختلفی از جمله تخصصی و یدی بودن کار، تعرفه دولت براساس استاندارد جهانی، عدم جدا شدن کار دندانپزشکان از زیبایی صورت، وارد کردن مواد دندانپزشکی که با ارز و دلار سر و کار دارد و مهمترین عدم پوشش بیمه در این امر دخیل است.

او افزود:چنانچه بیمه همانند بیماریهای دیگر برای پوشش هزینه دندانپزشکی ورود پیدا می کرد جامعه دچار مشکلات عدیده دهان و دندان و همچنین پرداخت هزینه های سرسام آور نمیشد.

وی در ادامه اشاره به وضعیت اقتصادی و رفاهی کنونی مردم کرد و گفت: نمی توان درد مردم را دید و برای آن چاره ای نیندیشید اما از طرفی هم با اوضاع مالی امروزی باید شاهد انباشته شدن پرونده های بدهی بیماران از سال گذشته باشی.

مهدیزاده در پاسخ به آخرین سوال مبنی بر توصیه جنابعالی به جوانان شهرستان بافق گفت : از فرصت های زندگی به خوبی و به نحو مطلوب استفاده کنند تا بتوانند در آینده فرد مفیدی برای جامعه باشند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۷۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
تینا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 13 اردیبهشت 1401 - 9:03 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ممنونم ازآقای مهدیزاده

You cannot copy content of this page