پول زور از مردم گرفتن ومردم را ناراضی کردن چه ارتباطی به ترامپ وتحریم ها دارد؟

دسته: مقالات
۳ دیدگاه
سه‌شنبه - 6 شهریور 1397

چندین سال قبل مهران مدیری سریال طنز شب های برره را ساخت حالا متوجه می شوم که این کارگردان تلویزیونی چندین سال پیشتر از جامعه حرکت می کرد در این سریال تلویزیونی در روستای برره به عناوین مختلف از مردم پول زور می گرفتند. حکایت آنروز برره حکایت امروز مردم سبزدشت می باشد !
در دولت احمدی نژاد برای ایجاد اشتغال و رونق دادن به روستا ها شروع به وام دادن سهل الوصول به مردم برای ساخت و ساز در روستا ها کردند ، بطوریکه دفترچه پروانه ساخت در اختیار دهیار روستاها قرارگرفت و دهیار فقط پول دفترچه را میگرفت و مهر میکرد و هر متراژی که صاحب خانه میخواست در آن مینوشت که خود من یکی از آنها بودم . واقعا اشتغال بسیار خوبی در روستا ها ایجاد شد و روستاها رونق خاصی گرفت بطوریکه آمار ساخت و ساز بیشتر از جمع ساخت ساز چهل سال قبل شد آمارها وخانه ها ی ساخته شده موجود است و احتیاج به آمار سازی نمی باشد .
در این دولت کریمه با کلی تشریفات و صلوات خلاصه از طرف استان کرمان به منطقه سبز دشت گاز رسانی شد . و چندین ماه است (فکر میکنم ۲۲بهمن ۸۶افتتاح شد) و شبکه گازرسانی به روستاها گاز دارشده وتمام منازل هم توسط خود اهالی لوله کشی گاز شده .ولی متاسفانه از طرف بخشداری و دهیاری اعلام شده که مبلغی حدود ۱۳۰ هزار تومان دهیاری میگرد که تایید کند مالک این خانه در روستا کیست !!! بنده در بافق دو انشعاب گاز گرفتم بدون اینکه یک یک ریالی به کسی پرداخت کنم فقط پول انشعاب گاز پرداخت کردم.
حالا جالبتر اینکه اگر کسی از پولی که احمدی نژاد به مردم داده بود که خانه بسازند زیاد آورده و احیانا اتاق اضافی ساخته یا طوله ای برای مروغ و خروس ساخته و یا در جهت افتصاد مقاومتی اغولی برای گاو و گوسفند ساخته بجای اینکه تشویق شود باید جریمه آن را هم پرداخت کند!!!در غیر اینصور توسط دهیاری نامه ای مبنی بر اینکه شما مالک خانه هستید خبری نیست .
این موضوع باعث نارضایتی اهالی شده بطوریکه مردم چون احساس میکنند این پول ، پول زور هست ، رغبتی برای وصل شدن به شبکه گاز را ندارند.
خواهش میکنم از خبرنگار “بافق فردا ” سری به روستا ها بزند و آمار میدانی وصل افراد به شبکه را تا این تاریخ ( ۶/۶/۹۷ ) اعلام کند در روستای ما که تا حالا کسی وصل نشده . این موضوع توسط مردم به گوش مسئولین بالا دستی هم رسید ولی اگر شما از دیوار جوابی را شنیدید مردم هم شنیدند . انتظار میرود دولت مردان در جهت رونق دادن به روستاها تلاش کنند ولی یا مامتوجه تلاش انها نمی شویم یا انها راه را اشتباه میروند.
جالب اینکه در چند سال قبل که فروش سنگ اهن کمتر از هزار میلیارد تومان در سال بود از محل دو درصد عوارض زیست محیطی کلی طرح هادی به همراه سنگ فرش ویا اسفالت و پارک ، لایه روبی قنات ، مرمت جویهای اب ، مرمت استخرها ، استخرهای زخیره اب در روستاها اجرا شد ولی حالا که فروش سنگ اهن به بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان رسیده دریغ از یک ریال هزینه در روستاها و حتی در نظر دارند شب های برره را هم عملیاتی کنند.
خدایش اینچین مردم را نسبت به نظام ناراضی کردن چه ارتباطی به ترامپ وتحریمها دارد !!!

با تشکر مجید خدابخشی۹۷/۶/۶


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۱۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
مرد سبزدشت این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 6 شهریور 1397 - 1:22 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

در مورد مطلب آخر اقای مجید خدابخشی مبنی بر اجرای طرح هادی در روستاها و ایجاد پارک و آسفالت یک نکته را می خواهم بگویم و آن اینکه:
اگر به جای این همه هزینه برای ساخت و سازهای غیر اصولی در روستاها و هزینه های اضافی سنگ فرش و آسفالت، فکری به حال منابع آبی روستاها کرده بودند، الان در این بحران بی آبی، مشکلات مردم روستا قدری کمتر بود.
روستاهایی که در طول هفته تنها دوبار و آن هم هر بار یکی دو ساعت آب شرب بیشتر در شبکه ندارد، حال خوشی ندارد!!! البته مسئولین مربوطه حق هم دارند. چون آبی در بساط نیست که وارد شبکه شود و سفره های زیرزمین به شدت افت کرده اند.
سنگ فرش و آسفالت و ساخت خانه های (به قول آقای خدابخشی با متراژ نامحدود) دردی از بی آبی و خشکیدن درختان چندین ساله روستاها دوا نمی کند….
مگر آنکه خدا رحممان کند و بارانش را بفرستد… وگرنه خانه ساختن در روستایی که قناتش خشکیده مزارع آن نابود شده باشد، به هیچ دردی نمی خورد…. دشت شیطوری که در اثر افت سفره های آبی تمام بوته های قیچ و درمنه اش خشکیده اند، دیگر دیدن ندارد…

سالاری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 7 شهریور 1397 - 9:34 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

کاملا درست میگوید و با توجه به این سخت گیریهایی که حتی در شهر هم اجرا نمی شود دیگر گندش را در آورده اند .برای بازگشت مردم به روستا ها فقط شعار میدهد و هیچ . آن از بنیاد مسکن که خون مردم را درشیشه کرده با بی مدیریتی و آن هم از دولت که نظام را زیر سوال برده است و هیچ کس پاسخگو نیست اگر مردم کاری کنند
خدا عاقبت همه را به خیر کند

حمیدرضا ناظمی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 8 شهریور 1397 - 8:47 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام
خدمت روستاییان عزیز.عزیزان دل دولت احمدی نژاد با این نیت به شما تسهیلات دادکه باعث رونق روستا شوید ،ایجاد شغل کنید،سرمایه گذاری کارشناسی چه در بخش آب چه در بخش صنعت و جه کشاورزی.اون بنده خدا نیتش پاک بود .ببخشید حالا شمارفتید به قول خودتان آغول و طویله ساختید که روزهای تعطیل واسه تفریح جا داشته باشین هنوز طلبکارهم هستین . توشهر که دوتا دوتا امتیاز گاز گرفتین نگفتید دستتون درد نکنه. رفتید اونجا جارتامرغ نگه میداری با دریافت اون همه تسهیلات کم درصد بعد تخم محلی دونه ای چند.خوب بلدید مظلوم نمایی کنید.گفتن تسهیلات واسه کسایی که تو روستا زندگی میکنن نه اونایی که تعطیلات با شاسی بلند میرن روستا واسه تفریح.انصاف داشته باشین .همش میگید بدید پس کو ؟ بازدهی این همه هزینه ؟جز اینکه زمین گرون کنید

You cannot copy content of this page