نه محکم به زیاده خواهی و استمرار بی عدالتی

دسته: مقالات
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 13 شهریور 1397

 این روزها یکی از خبرهای داغ استانی پخش شدن خبر پیشنهاد ناعادلانه سه تن از نمایندگان استان در مورد تقسیمات جدید حوزه های انتخابیه مجلس است.
خبری که طی یک صورتجلسه منتشر شد و برای اکثریت مخاطبین بخصوص مردم حوزه انتخابیه مهریز این سوال پیش امده که اقای صباغیان بعنوان نماینده ای که در تمام این چندسال ، در مسائل مربوط به نمایندگیش فعال و پیشرو بوده و موضوع تغییر حوزه انتخابیه را نیز مجددانه پیگیری کرده است، امضایش کجاست؟
براستی چه شده و چه شرایطی در حال وقوع است که نماینده محرومترین حوزه انتخابیه ، با امضاء نکردن این صورتجلسه، مخالفت خود را علنی کرده است؟
همانطور که میدانید ، طبق قانون، مدتهاست امکان افزایش نماینده به حوزه های استان مطرح است ولی بنا به دلایل مشهود و گمانهای قابل بررسی، در این سالها محقق نشده و به سرانجامی نرسیده است.
از طرفی، حوزه انتخابیه مهریز که هیچ گاه نام مصوب کنندگانش در بین مردم به نیکویی یاد نمیشود با سکوت یا کمکاری مسئولین دولتی و ائمه جمعه و غفلت مردم ولایتمدار این پنج شهرستان به وقوع پیوست و سبب شد فاصله طبقاتی شهرستان ها در توسعه و پیشرفت ، این شود که الان اردکان به نا حق سوگلی استان باشد و خون مردمش رنگینتر.
حال با کمال تعجب میبینیم، راه این دردانه سازی شوم  استان را تفت و میبد هم پیش گرفته و طمع کرده اند تا ضمن کوچکتر شدن حوزه انتخابیه شان ، چابک شوند برای پریدن و قصد دارند با دست اندازی به حقوق سایر شهرستانها به دنبال سوگلی استان رفته و خود دردانه شوند.
البته توقعی غیر از این نباید داشت ، زمانی که مسئولین استانی و شهرستانی ، فعالین اجتماعی و سیاسی این استان باتمام توان و بنیه خود توانستند سیاست دردانه سازی را هضم کنند، باید منتظر چنین پیشنهادات ناعادلانه و دردانه سازانه دیگری هم بود. البته این روند همیشگی نیست .همان طور که از بزرگترها شنیده ایم دنیا همیشه این گونه نمیماند و به اصلاح تابش سوزان بی عدالتی روزی پایان میپذیرد ، هرچند اوج بگیرد .
به هرحال توقع مردم ولایی و زحمتکش حوزه انتخابیه از فردی چون آقای صباغیان ایستادگی در مقابل هر گونه بی عدالتیست، هرچند شانتاژ رسانه ای بتابند و تحرکات جریانی خاص در استان به شدت راه او را سخت کنند و با فشارهایی همه جانبه افکار عمومی را به سمتی هدایت کند که نازهای دردانگی اردکان و تابش و این روزها تفت و میبد با جناب دهقان محقق شود ولی ایستادگی تا به امروز جواب داده و این سردرگمی و تصمیمات عجولانه این روزهای این جریان، نشان از پایان بی عدالتیست.
امید است این مهم با همت تمام مسئولین عدالت خواه بالاخص، ائمه جمعه این پنج شهرستان محقق گردد.
در پایان، ترجمه ایه شریفه ۸ سوره ممتحنه را یادآور میشوم تا تلنگری باشد برای برقراری عدالت :
خدا شما را از نیکی کردن و عدالت ورزیدن با آنان که با شما در دین، نجنگیده اند و از سرزمینتان بیرون نرانده اند، باز نمی دارد خدا کسانی راکه به عدالت رفتار می کنند دوست دارد.

محمد مهدی علیزاده فلاح


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page