رئیس بهزیستی شهرستان بافق خبر داد:اجرایی شدن طرح مشاوره پیش از ازدواج در بافق/ عامل اصلی طلاق در بافق اعتیاد است

دسته: اجتماعی
یک دیدگاه
چهارشنبه - 21 شهریور 1397
اجرایی شدن طرح مشاوره پیش از ازدواج در بافق/ عامل اصلی طلاق در بافق اعتیاد است

رئیس بهزیستی شهرستان بافق از اجرایی شدن طرح مشاوره پیش از ازدواج خبر داد.

IMG_20180912_164244_262

رئیس بهزیستی شهرستان بافق از اجرایی شدن طرح مشاوره پیش از ازدواج خبر داد.

محسن خوشگذران در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان بافق که بمناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی در محل سالن اجتماعات اورژانس اجتماعی برگزار شد گفت: در طرح پیش از ازدواج متقاضیان مسائل و شناخت اولیه از یکدیگر را فرا می گیرند.

IMG_20180912_164242_535

وی افزود:مباحث بررسی خانوادگی،تحصیلات، اگاهی یافتن از بیماریهای خاص،اعتیاد و…. در این طرح مورد ارزیابی قرار می گیرد.

IMG_20180912_164241_503

وی به طرح دیگری در رابطه با آموزش داوطلبان و علاقمندان به حوزه اجتماعی اشاره و تصریح کرد: از آموزش دیدگان در این طرح انتظار می رود تا مفاهیم ارتقا ذهنی شیرخوارگان، پیشگیری از اعتیاد، غربالگری چشم و…. در مساجد، محلات و پایگاهها به افراد دیگر جامعه آموزش دهند.

خوشگذران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سه سطح پیشگیری اولیه قبل از بیماری با آموزش پزشکی،پیشگیری ثانویه تا از اثرگذاری بیماری کاسته شود و همچنین جلوگیری از تبعات بیشتر در عارضه ایدز و اعتیاد کرد و بیان داشت:۲۰۰نفر در سال گذشته آموزش های پیش از ازدواج را فرا گرفتند.

رئیس بهزیستی بافق با بیان اینکه سن ازدواج کاهش یافته گفت:به دلیل بسته بودن سیستم آموزش و پرورش اجازه آموزش های پیش از ازدواج برای جوانان وجود ندارد.

وی افزود:آموزش پس از ازدواج در استان یزد بصورت پایلوت از ۱۲ الی ۱۶ ساعت با همکاری چهار جانبه دادگستری ،بهزیستی، اداره ثبت احوال و سردفترداران ازدواج در حال برگزاری است تا بتوان از رشد طلاق در استان کاست.

خوشگذران با بیان اینکه ۴۱۲ زوج تاکنون در این کلاس کلاس شرکت کردند خاطر نشان کرد: کارگاههای مهارتهای زندگی که به پیشگیری از اعتیاد و خودکشی کمک می کند در مدارس، پایگاه و محلات برگزار شد.

مقام مسوول عنوان کرد: تاکنون۵۷ کارگاه خودآگاهی، تقویت و پذیرش ضعف، همدلی ،مدیریت خشم و احساسات،پیشگیری از اعتیاد (موسسات بصیرت جوان و مهرورزان نیک اندیش) اجرا شده است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۴۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
نریمان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 3 مهر 1397 - 1:14 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

باعرض سلام وتوفیق روزافزون خدمت پایگاه خبری بافق فردا،درموردمعضل بزرگ طلاق که درپایگاه خبری قیدشد آیابهترنیست که بنرهای تبلیغاتی بزرگ درسطح شهراختصاص داده شود به این موضوع وبهبود روابط همسران واحادیث ائمه درموردروابط نیکوبین همسران که دراین موردباواحدفرهنگی شهرداری هم اندیشی داشتم اماهیچ ترتیب اثری نداده شدآیاتبلیغات به راستی موثرنیست اکنون که آمارطلاق این شهرکوچک ومذهبی بسیاربالاست خواهشا پیگیری نمایید وبه راحتی ازکناراین معضل بزرگ نگذرید دربرخی شهرها حدودده بنربزرگ دررابطه باموضوع همسران دیده ام بعنوان مثال باموضوع احترام به همسر…. باتشکر ع.ش یک شهروند مخالف معضل طلاق وجدایی.

You cannot copy content of this page