نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی:اختصاص پزشک متخصص و توزیع امکانات پزشکی در شهرستانهای استان عادلانه نیست

دسته: نماینده مردم بافق در مجلس
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 27 شهریور 1397
اختصاص پزشک متخصص و توزیع  امکانات پزشکی در شهرستانهای استان عادلانه نیست

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور گفت: اختصاص پزشک متخصص و امکانات پزشکی در شهرستان های استان یزد عادلانه نیست.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور گفت: اختصاص پزشک متخصص و امکانات پزشکی در شهرستان های استان یزد عادلانه نیست.

محمد رضا صباغیان بافقی در جلسه ای که با حضور وزیر بهداشت، استاندار، نمایندگان استان و… در محل استانداری برگزار شد ضمن خیرمقدم به وزیر و هیئت همراه و تقدیر از زحمات مسوولین استان اظهار داشت:تغییر و تحول در حوزه سلامت نسبت به گذشته کاملا مشهود است روند کار با سرعت بیشتر در حال انجام می باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه مباحث نمایندگان از نگاه مردم و دغدغه آنان است عنوان کرد: استان یزد در زمینه سلامت ممتاز است و خدمات در مرکز استان از درجه خوبی برخوردار می باشد که جای بسی خرسندی و خوشبختی دارد.

وی افزود: اما در همین استان برخی از شهرستانهای دور افتاده در محرومیت امکانات و پزشک متخصص بسر می برند.

نماینده حوزه انتخابیه مهریز با اشاره به اینکه نظم محصول عدالت است تصریح کرد:حوزه انتخابیه بنده به دارا بودن پنج شهرستان و بعضا مناطق محروم دچار مشکل حاد می باسد.

صباغیان ادامه داد:روزانه صدها خودرو برای طبابت از مناطق مختلف به مرکز استان عازم می شود.

وی با بیان اینکه توزیع عادلانه براساس معیار و شاخص است گفت: ثمره این معیارها عدالت محور نیست شهرستان مروست در حوزه انتخابیه با ۱۸ هزار جمعیت و محاسبه جمعیت مهاجرین ۲۰ هزار نفر فقط از مرکز بهداشتی با داشتن دو تخت بهره مند است.

رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به اینکه برخی مردم در روستاها برای تزریقات باید مسافت ۵۷ کیلومتر تا مرکز شهرستان را بپیمایند خاطر نشان کرد: در برخی موارد وضع حمل در آمبولانس صورت می گیرد برخی شهرستانهای حوزه انتخابیه مهریز از داشتن مرکز سی تی اسکن، سونوگرافی و بسیاری از امکانات پزشکی محروم می باشند.

نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توزیع پزشک متخصص در شهرستان های استان را براساس نمودار مقایسه کنید چند پزشک قلب، مغز، جراح در استان وجود دارد و توزیع چگونه است؟

صباغیان بافقی با اشاره به اینکه چاهک در منطقه هرات با ۶ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت فقط در شیفت صبح یک پزشک عمومی دارد گفت: بعضا همین پزشکان نیز در مناطق دور افتاده پس از کسب تجربه ماندگار نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره به ارائه خدمات در بخش خصوصی و دولتی داشت و عنوان کرد: تفاوت بسیار زیادی در این دو بخش وجود دارد گاها بیمارستان های دولتی به دلیل ازدحام جمعیت، ارزان بودن در مقایسه با بیمارستانهای خصوصی خدمات مناسب ارائه نمی دهند .

نماینده مردم مهریز همچنین به سفرهای مسوولین ارشد به استان یزد اشاره کرد و یادآور شد: برنامه ها وزرا و مسوولین در مرکز استان است در حال حاضر و قبل از این همین اتفاق رخ داده چنانچه خود جنابعالی در سفر قبلی به استان نیز فقط در مرکز حضور داشتید.

نماینده مردم ابرکوه با بیان اینکه مسوولین ارشد در خاتم، بهاباد و ابرکوه کمتر حضور پیدا کرده اند متذکر شد:با مشاهده مشکلات از نزدیک بهتر می توان در خصوص رفع آن تصمیم گیری کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۹۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page