هشدار پلیس آگاهی بافق در خصوص شگرد کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 7 مهر 1397

پلیس آگاهی بافق پیرامون کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی به شهروندان هشدار داد تا از طریق کشاندن آنها به پای عابر بانک فریب کلاهبرداران را نخورند.

پلیس آگاهی بافق پیرامون کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی به شهروندان هشدار داد تا از طریق کشاندن آنها به پای عابر بانک فریب کلاهبرداران را نخورند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، پلیس بافق در این خصوص به شهروندان گفت: افراد کلاهبردار با شما تماس و بیان می دارند که شما در قرعه کشی همراه اول، رادیو جوان، رادیو معارف و … برنده مبلغ پنج میلیون تومان کمک هزینه سفر به عتبات عالیات شده اید لذا به جهت دریافت نقدی جایزه می بایست به دستگاه خودپرداز مراجعه نمایید. در ادامه و پس از مراجعه شما به دستگاه خودپرداز، فرد تماس گیرنده با فریب، نیرنگ و اغفال اقدام به انتقال وجه حسابتان می نماید.
شگرد انتقال وجه نیز بدین گونه است که فرد تماس گیرنده ابتدا موجودی حسابتان را از شما درخواست، سپس چند رقم را تحت عنوان کد حواله جایزه که عموما رقم اول آن صفر می باشد به شما اعلام و در ادامه درخواست می نماید که کد فوق را در قسمت انتقال وجه وارد نمایید در حالیکه کد مربوط همان مبلغی است که دقایقی دیگر از حساب شما کسر و به حساب فرد تماس گیرنده (کلاهبردار) منتقل خواهد شد و در نهایت نیز با اعلام شماره کارت مقصد که عنوان می دارد شماره مربوط به اسپانسر برنامه می باشد، مبلغ مورد نظر به حساب فرد کلاهبردار منتقل می گردد.
لازم است بدانید حین انجام عملیات بانکی فوق، فرد کلاهبردار با سرعت عمل بالا و با بکار بردن ادبیات خاص ذهن شما را مشغول و در نهایت به هدف خود که همان انتقال وجوه حساب شما است می رسد.
بنابراین:
۱- به تماس های ناشناس و مشکوک که اعلام می دارند از صدا و سیما، شرکت همراه اول و … تماس و شما برنده جایزه نقدی شده اید و یا اینکه به هر دلیلی قصد دارند شما را پای دستگاه خودپرداز بکشانند اعتماد نکنید. قطعا فرد تماس گیرنده کلاهبردار می باشد.
۲- اگر قرار است هرگونه وجهی به حساب عابر بانک شما واریز و یا انتقال یابد، لازم نیست شما به دستگاه خودپرداز مراجعه نمایید. با ارائه شماره کارت و بدون حضور شما این امر صورت خواهد گرفت.
۳- اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت، کد اعتبار سنجی ( cvv2)، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را از طریق تلفن یا پیامک در اختیار هیچ کس قرار ندهید.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۱۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page