مرکز تحقیقات ماهیان آب شور داخلی بافق ، موفق به برداشت بیش از 20 تن ماهی تیلاپیا شد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 23 مهر 1391
در راستای بهبود بهره وری و استفاده بهینه از آب و خاک، مرکز تحقیقات ماهیان آب شور داخلی بافق  موفق به برداشت بیش از 20 تن ماهی تیلاپیا شد.
 محققان موسسه تحقیقات شیلات ایران در مرکز تحقیقات ماهیان آب شور داخلی- بافق  در پایان یک دوره پرورش تیلاپیا موفق به برداشت بیش از 20 تن در هکتار ماهی در استخر خاکی با میانگین وزن 517 گرم شدند.
در راستای بهبود بهره وری و استفاده بهینه از آب و خاک، مرکز تحقیقات ماهیان آب شور داخلی وابسته به موسسه تحقیقات شیلات ایران در پایان یک دوره پرورش تیلاپیا موفق به برداشت بیش از 20 تن در هکتار ماهی در استخر خاکی با میانگین وزن 517 گرم شد. بهره برداری کنونی از مزارع پرورش ماهیان گرمابی در شرایط استخرهای خاکی کشور برداشت 6-4 تن بر هکتار کپور ماهیان است.
این دستاورد نمونه‌ای از یافته‌های مطالعات کاربردی تیلاپیا توسط کارشناسان مؤسسه تحقیقات شیلات ایران در مرکز تحقیقات ماهیان آب شور داخلی- بافق و چشم انداز روشن معرفی تیلاپیا به صنعت آبزی پرروی مناطق مرکزی کشور است.

در حال حاضر پروژه‌های متعددی با هدف افزایش تولید تیلاپیا در واحد سطح و پرروش نیمه متراکم و متراکم این آبزی و افزایش بهره وری با منظور شدن ملاحظات زیست محیطی در مرکز تحقیقات ماهیان آب شور داخلی در دست اجراست/عبداللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page