به مناسبت هفته گردشگری صورت گرفت:نشست خبری رئیس نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان بافق با اصحاب رسانه

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری , میراث فرهنگی
۲ دیدگاه
یکشنبه - 8 مهر 1397
نشست خبری رئیس نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان بافق با اصحاب رسانه

نشست خبری رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق با اصحاب رسانه و خبرنگاران به مناسبت هفته گردشگری برگزار شد.

۲۰۱۸۰۹۳۰_۱۶۵۸۱۰

نشست خبری رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق با اصحاب رسانه و خبرنگاران به مناسبت هفته گردشگری برگزار شد.

لیلی رنجبر در این نشست ضمن تشکر از حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران و تقدیر از زحمات آنان در امر اطلاع رسانی با اشاره به موضوع اعتبارات از آغاز بکار وی در میراث فرهنگی شهرستان گفت: میزان اعتبارات در سال ۹۴ ده میلیون تومان، سال ۹۵ مجموعا ۴۳۲ میلیون تومان جذب شد.

وی با اشاره به محل هزینه کرد اعتبارات عنوان کرد:کارها به سمت مشارکت استفاده از توان بخشداری، دهیاری و شهرداری پیش رفته است بطوری که مرمت قلعه باقرآباد با مشارکت بخشداری و اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان، مرمت قلعه صادق آباد،مرمت حوض بازو با اعتبار۷۰ میلیون تومان، مرمت محور فرهنگی تاریخی امامزاده عبدالله (ع) با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان، مرمت اضطراری حسینیه قنبریه،حمام و حسینیه کاکامیر با اعتبار ۸ میلیون تومان انجام گرفته است.

رنجبر با اشاره به مستندسازی بنای ثبتی برای جذب اعتبارات ملی تصریح کرد: در این حوزه نیز افزایش ثبت بنای تاریخی و ناملموس صورت گرفت.

رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق همچنین به برگزاری ۵ دوره کلاس صنایع دستی اشاره کرد و یادآور شد:فعالان صنایع دستی با حضور خود در نمایشگاههای استان و کشوری باعث رونق بخشیدن این صنعت شده اند.

رنجبر با بیان اینکه جذب اعتبارات در سال ۹۶ با ارشاد فرماندار به ۷۴۰ میلیون تومان رسید عنوان کرد: ایجاد کارگاه صنایع دستی، مرمت و استحکام بخشی باغ عمارت با اعتبار ۱۱۰ میلیون، مرمت کاروانسرای و میدان خان، مسجد جامع از دیگر اقدامات می باشد.

رنجبر در ادامه به بازسازی و مرمت سه خانه مشارکتی امام حسینی در روستای خرم آباد سبزدشت که به بومگردی تبدیل می شود و جز معدود مالکان که مشارکت کامل داشته اشاره کرد و متذکر شد: منزل آثاری نیز با اعتباری بیش از ۴۰ میلیون مرمت شد.

برج کهن خانه که منصوب به عبدالرضا خان در محله قلعه با اعتبار ۲۰ میلیون تومان از دیگر اقداماتی بود که رنجبر به آن اشاره کرد.

مقام مسوول افزود: در سال ۹۷ اعتبار مصوب شده ۶۶۰ میلیون تومان است.

رنجبر به اقدام شاخص خود در زمان مدیریتش اشاره ای داشت و گفت: جلوگیری از برداشت غیرمجاز ریگ برخان های روستای صادق آباد با پیگیری و هماهنگی میان بخشی اداره صنعت،معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی از اهم موارد می باشد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۹۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 10 مهر 1397 - 12:04 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سایت عصر بافق چیزای دیگه نوشته که
ضمنا جریان چی بوده که یکی از خبرنگارها در جواب میراث گفتن تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها؟؟؟

ساکن میدان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 11 مهر 1397 - 7:25 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

نحوه واگذاری مغازه های اطراف میراث بدون برگزاری هیچگونه مزایده را اداره کل میراث بررسی کنه بد نیست.
ضمنا خانم درست گفتن مارو تهدید نکردن گوسفندان و مرغ هایمان را تهدید نموده و مغازه ای که بیش از چهل ساله تعمیرگاهه را متهم به پاتوق نموده

You cannot copy content of this page