برای رفع مشکلات ورزش تکواندودر شهرستان نیازمند مساعدت مسئولین ، خیرین و خانواده های تکواندوکاران بافقی هستیم

دسته: ورزشی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 18 مهر 1397

تکواندو یکی از ورزش های المپیکی است که در بین نونهالان ، نوجوانان و جوانان علاقه مندان زیادی دارد و شهرستان بافق نیز با معرفی قهرمانان بنامی در این حوزه افتخاراتی کسب کرده بنابراین تکواندو شهرستان بافق را مورد کندو کاو قرار دادیم تا برای اعتلای این ورزش حرکتی انجام گیرد.

این رشته ورزشی پرطرفدار در بافق در یکی دو سال اخیر با اقدامات مثبت و امیدوارکننده ای از سوی هیات رئیسه هیات تکواندو در زمینه افزایش تعداد داوران و مربیان زن و مرد و تلاش برای نهادینه کردن استفاده از هوگوهای الکترونیکی در مسابقات مواجه بوده است با این رویکرد میزبان رئیس هیات تکواندو شهرستان بافق بودیم تا با بررسی نقاط ضعف و قوت راهکارهایی را در جهت برون رفت از چالش های پیش روی این رشته ورزشی به دست آوریم.

رئیس هیات تکواندوی شهرستان بافق می گوید : رشته تکواندو از پرافتخارترین رشته های ورزشی شهرستان بافق است که با کسب مدالهای رنگارنگ استانی و کشوری و حضور در لیگ برتر کشور ویژگی خاصی دارد .

علی ایرانمنش با اشاره به اینکه رشته تکواندو در حال حاضر بصورت آکادمیک تدریس می شود و حتی در شهر تهران اخیرا رشته تکواندو در دانشگاه تدریس می گردد می افزاید: بنده با شناختی که از ورزش تکواندو داشتم ریاست این هیات را پذیرفتم .

وی گفت : در وهله اول با نگرش علت یابی ، عدم رشد و توجه به تکواندو شهرستان و تکواندوکاران قهرمان را بررسی کردیم که در این علت یابی به قصور خودمان در امر اطلاع رسانی و روابط عمومی ضعیف و نبود تبلیغات در رشته تکواندو و عوامل دیگر پی بردیم، ولی باید در نظر بگیریم که حمایت رسانه های شهرستان می توانند در این زمینه کمک شایانی به هیات تکواندو داشته باشند.

ایرانمش ادامه داد: برای اولین بار در تاریخ تکواندوی شهرستان ، کمیته های جدید فرهنگی، بازاریابی، استعدادیابی را راه اندازی کردیم و مسئولیت ها را تفکیک نمودیم زیرا بیشتر مشکلات هیات تکواندو به دلیل عدم تفکیک وظایف مسئولین کمیته ها بود.

رئیس هیات تکواندو شهرستان بافق گریزی نیز به کمبود مربی و داور در شهرستان زد و ادامه داد با توجه به شرایطی که در گذراندن کلاسهای مربیگری و داوری در ورزش تکواندو وجود دارد و اینکه ورزشکاری که شروع به فعالیت می نماید باید مقطع چندین ساله ای را بگذراند تا به درجه مربیگری و داوری برسد برای این کار نیز برنامه هایی را در نظر داریم ولی خوشبختانه بدلیل افزایش دانش فنی و آشنایی داوران و مربیان تکواندوشهرستان بافق با قوانین جدید، تا به حال مورد خاصی دررابطه با کمبود مربی از سوی تکواندوکاران احساس نشده است و همه راضی بودند و بنده آینده خوبی را برای تکواندو شهرستان پیش بینی می کنم .

وی به فراز و نشیب تکواندو در شهرستان بافق نیز اشاره کرد و گفت :نبود اسپانسر یکی از مشکلات در حال حاضر ورزش تکواندو در شهرستان بافق است .

رئیس هیئت تکواندو شهرستان بافق گفت : برای رفع این مشکل باید در خصوص جذب حامی مالی برای تامین بار مالی تکواندو تلاش کنیم البته جامعه تکواندو و خانواده ها نیز باید در این زمینه کمک دست و یاری رسان هیات باشند چرا که معتقدیم بها دادن به فرزندان عاملی است در جهت رشد و توسعه سرمایه های اجتماعی و راهی برای رسیدن به قله های بزرگ ورزشی .

علی ایرامنش در پایان ضمن قدردانی از همه کسانی که از ابتدا تا کنون در ورزش تکواندو زحمت کشیده اند ابراز امیدواری کرد که با همکاری و تعامل با خانواده بزرگ تکواندو شهرستان ، مسئولین و علاقمندان به این ورزش المپیکی در آینده ای نزدیک شاهد حضور ورزشکاران بافقی در عرصه های مختلف ملی و بین المللی باشیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page