گونه های گیاهی و حیوانی متنوعی را دراستان یزد داریم

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
یکشنبه - 23 مهر 1391

مهدی تیموری، از محیط بانان اداره کل محیط زیست استان یزد در حاشیه برگزاری کلاس عکاسی طبیعت و محیط زیستدر بافق به خبرنگاربافق فردا، گفت: شاید خیلی از مردم  تصورشان از استان یزد این باشد که این استان کویری و از نظر جغرافیایی خشک است ولیکن  گونه های جانوری و گیاهی بسیار متنوع و شاخصی بویژه گونه های شاخص مرکز کشور را چه گونه های در معرض انقراض و غیره را در استان داریم. وی افزود: از نظر جمعیت این گونه ها نیز در جایگاه خوبی قرار داریم.

 این محیط بان که نزدیک به 15سال سابقه فعالیت دارد در زمینه نگاهش به طبیعت و محیط زیست و علاقه مندی، عنوان کرد: بنده چون ابا و اجدادم عشایر بودند و با طبیعت بودیم و همیشه رزق روزی را  از آن برگرفتیم و همچنین رشته تحصیلی ام که عرصه های طبیعی و محیط زیست بود  و علاقه و برداشتی که از طبیعت و زندگی در آن داشتم و نیز بخاطر داشته ها و مواهبی که در استان و تنوع زیستی آن وجود دارد خواستم در این خصوص کار کنم و افتخار این را داشتم که لباس محیط بانی را بر تن کنم.

وی با ابراز خرسندی از توجه و محبت رسانه ها به مسایل محیط زیست در راستای ارتقای فرهنگ حفظ محیط زیست، بیان داشت: حفاظت از محیط زیست یک فرهنگ فرابخشی است و اگر مشارکت ادارات، ارگانهای و مردم نباشد خود سازمان محیط زیست یا مثلا منابع طبیعی به تنهایی نمی تواند این منابع را حفظ کند و واقعا همه باید دست به دست هم دهند.

 وی اضافه کرد: بنده خواهشم اینست که رسانه ها و قلم بدست ها به مردم کمک کنند برای حفظ منابع طبیعی و داشته های محیط زیست ایران راغب شوند تا قدردان داشته های خداوند به کشور باشیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page