گفتگوی با رئیس هیئت ورزش های همگانی

دسته: ورزشی
یک دیدگاه
دوشنبه - 30 مهر 1397
گفتگوی با رئیس هیئت ورزش های همگانی

بافق فردا بر آن شد تا به منظور نگارش گوشه ای از زحمات و تلاش های روسای هییت های ورزشی شهرستان بافق که در دو سال گذشته روند رو به رشدی را داشته با آنان مصاحبه ای ترتیب دهد.

بافق فردا بر آن شد تا به منظور نگارش گوشه ای از زحمات و تلاش های روسای هییت های ورزشی شهرستان بافق که در دو سال گذشته روند رو به رشدی را داشته با آنان مصاحبه ای ترتیب دهد.

سومین گفتگو خبرنگار ” بافق فردا ” با رئیس هیئت ورزش همگانی شهرستان بافق انجام شد.

_لطفا خودتان را معرفی کنید.

مهناز عباسی فوق لیسانس حقوق جزا و جرم شناسی مدرس دانشگاه و نایب رییس هیات تکواندو در حال حاضر حدود ۶ ماه است که سمت سرپرستی هیات ورزش های همگانی از سوی رئیس اداره ورزش و جوانان به بنده محول شده است.

_ لطفا گزارشی از عملکرد ۶ ماهه هیئت داشته باشید.

برگزاری کلاس ایروبیک،برایتونیک ،یوگاوپیلاتس در پارک بانوان، کلاس فیریزبی در سالن هفت تیر، سه همایش پیاده روی و برگزاری مسابقات تیراندازی و دارت به مناسبت های مختلف از جمله مسابقه بین خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت روزخبرنگار و نیروی انتظامی به مناسبت هفته ناجا .

همچنین برگزاری مسابقات بادباک در پارک آبشار، انجام ورزش صبحگاهی در مدارس، ترویج ورزش در ادارات ،
ایجاد تبلیغ و آماده کردن فضاهای مهیج برای بانوان

_به نظر شما مسوولیت این سمت برای یک بانو دشوار نیست؟

زمانی که تمام ارگان‌ها با همدلی و دلسوزی برای شهرشان قدم برمیدارند و هیات را همراهی می کنند سختی وجود ندارد و چنانچه دشواری هم در مسیر باشد آسان می شود .

تعریفی از هییت ورزش همگانی ارائه دهید.

ساده ترین تعریف این است که ورزش همگانی پرداختن عامه مردم به ورزش حتی در زمانی کوتاه با توجه به امکانات موجود و شرایط محدود می باشد.

این ورزش ها شامل ورزش هایی از جمله پیاده روی، دوچرخه سواری، کوهپیمایی، دوهای عمومی و ورزش های بومی و محلی است.

در کشور ما ورزش همگانی از سال ۱۳۵۸ تحت عنوان ورزش محلات آغاز و در سال ۱۳۶۲ به صورت قانونی تحت عنوان جهاد تربیت بدنی رسمیت یافت
هرچند ورزش همگانی یک عامل اساسی در تأمین سلامتی و کیفیت زندگی افراد جامعه می باشد، ولی مردم براساس فرهنگ و نگرش، باورها و همچنین با توجه به ویژگی های فردی (سن، جنس، شغل) و وضعیت مادی خود در ورزش همگانی شرکت می کنند.

ورزش های همگانی جمهوری اسلامی ایران با هدف ایجاد امکانات و بستر مناسب به منظور ایجاد نشاط و شادابی در مردم و به دنبال آن بالا برد سطح مهارتها در سال ۱۳۷۱ براساس اساسنامه فدراسیونها تشکیل شد.

ورزش همگانی با شعار ورزش برای همه، سعی در نزدیک کردن مردم به ورزش دارد به گونه ای که معتقد است با توجه به سلیقه و علاقه مردم، هر کس، هرکجا، هر وقت با هر بودجه بتواند ورزش کند.

یعنی مردم با کمترین امکانات و هزینه به سمت ورزش روی بیاورند و نیز در این راه تلاش نمایند، تا با همکاری سایر سازمان ها و ارگان ها از جمله صدا و سیما ،وزارت کشور و شهرداری ها بستری مناسب برای ورزش آماده سازند و به این منظور از طریق تبلیغات در صدا و سیما و رسانه های گروهی برای آگاهی مردم به امر ورزش ایجاد انگیزه از طریق برگزاری جشنواره ها، مسابقات و برگزاری کلاس های آموزشی، تهیه تجهیزات مورد نیاز ( برای بسکتبال، والیبال، اسکیت و…) و تهیه پوستر، بروشور، کتاب، لباس و توزیع آنها در بین مردم سعی در گسترش ورزش و در نتیجه تندرستی و سلامتی در بین جامعه شود.

_ برنامه آینده هییت چه خواهد بود؟

ترویج هرچه بیشتر ورزش در ادارات و خصوصا پرداختن امر ورزش در خصوص بانوان و همچنین برگزاری همایش پیاده روی محله به محله ایی انشالله از برنامه های آتی ورزش همگانی می باشد.

_ حرف پایانی
از خدوند متعال خواستارم تا آنجا که در توان دارم، به عنوان خدمتگزار مردم در تقویت و باروری این احساس سرنوشت ساز در امر ورزش همگانی باشم تا در برابر مردم شهرستان رو سیاه نباشم .

به امید آنکه تمام مردم شهرم در امر ورزش کوشا باشند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 1 آبان 1397 - 7:59 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سرکار خانم عباسی خدا قوت. واقعا هیئت ورزشهای همگانی عملکرد بسیار خوبی داشته .

You cannot copy content of this page