وقتی که سندسازی، تحریف، فریبکاری و قانون شکنی جای خود را با اعتماد، حسن نیت، منطق و قانون مداری عوض می کند

دسته: مقالات
یک دیدگاه
دوشنبه - 7 آبان 1397

در این یادداشت از مردم بزرگوار و شریف بهاباد هیچ گلایه و کدورتی نیست زیرا مردم بافق و بهاباد در تعاملات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به بهترین نحو به دور از مسائل سیاسی و جناحی در حال مراوده ، رفت و آمد، گفت و شنود هستند و خواهند بود.

روی سخن با اندسته از روسای جاعل و کارچاقکنهای متخلف و قانون شکن است که که تا به امروز منشاء بسیاری از بحرانهای سیاسی و امنیتی در شهرستانهای محروم و مظلوم بافق بوده اند.

طی یکسال و اند گذشته با وساطت و پیگیری آقای صباغیان نماینده مجلس چندین جلسه برای بررسی بحثهای تقسیمات کشوری بین شهرستان بافق و بهاباد برگزار گردید.
و مسئولان بافق با سعه صدر، حسن نیت در این جلسات شرکت کردند که متاسفانه به جای حاکمیت قانون و منطق جاعلین حرفه ای در بدنه دستگاههای دولتی که از بیت المال ارتزاق می کنند با سوء استفاده از نجابت و اعتماد مسئولان و مردم شریف بافق مجدداً با فریبکاری دست به جعل اسناد، تحریف و گزارشهای خلاف واقع زنند که زخم و ستمی مضاعف بر پیکره مردم شریف شهرستان بافق محسوب می شود.

این درحالی است که طی سالیان گذشته در جابه جایی مزرهای ظالمانه بین بافق و اردکان سندسازی، تزویر و تحریف و تبعیضات ناروا به همین منوال صورت گرفته بودو اینک نیز جاعلین و کارچاق کنهای حرفه ای با وقاحت تمام بطور بی سابقه درست در منطقه اریز بافق و مناطق مورد مناقشه مرزهای جغرافیایی به ظاهر قانونی بافق و اردکان با سوء استفاده از اعتماد نماینده مجلس با حرکت پیش دستانه و فرافکنانه در حال تکرار مدل قبلی تشابه اسمی و تعارضات گوناگون برای جابه جایی مرموزانه و غیرقانونی نقاط جغرافیایی هستند.

IMG_20181029_111047_034

برای نمونه مردم بافق تحریفات گسترده کتاب جغرافیای استان یزد را در سال ۱۳۹۶ به یاد دارند چه مکاتبات گسترده برای رفع این تحریفات از سوی فرماندار، شورا، نماینده مجلس و نهادهای مدنی صورت گرفت علاوه بر اینکه این مطالب خلاف واقع اصلاح نگردید با بی شرمی تمام در چاپ جدید کتاب جغرافیای استان در سال ۱۳۹۷ نقشه های و مطالب دورغین و تحریف شده دیگری به آن نیز اضافه گردید.
جناب اقای صباغیان و مسئولان محترم مردم نجیب شهرستان بافق تا کی بایست شاهد این همه ظلم، ، تبعیضات ناروا از سوی ماموران دولتی متخلف و سوء استفاده کننده از پست سازمانیشان باشند.

IMG_20181029_111045_811

ضرورت دارد یکبار برای همیشه این جاعلین حرفه ای و کارچاقکنها متخلف در دادگاههای تخلفات اداری و جزایی تحت تعقیب کیفری قرار گیرند تا سایه ظلم، بی عدالتی و قانون شکنی که زیبنده نظام مقدس جمهموری اسلامی نسیت از سر مردم شریف بافق برداشته شود.

بهترین موضوعی که شهرستان بافق سخاوتنمدانه به مردم شریف بهاباد هدیه کرد شهرستان شدن این خطه با وجود جمعیت ناچیز بود ولی متاسفانه هنوز تکلیف ۳۵ پارچه آبادی به شرط برگشت بعد از ده سال که برای ارتقاء شهرستان بهاباد استفاده گردید هنوز در حاله ای از ابهام می باشد.

لازم به یاداوریست حضرات استانداری به مسئولان شهرستان بافق که محدوده جغرافیایی آن در سال ۱۳۴۸ تعیین و تثبیت شده است علاوه بر مغایرتهای فراوان قانونی دائما رعایت خط ترسیمی مصوب هیات دولت بین بافق و اردکان و ماده ۱۴ قانون تقسیمات کشوری را گوشزد می کنند و طی چندین سال علیرغم مکاتبات و قولهای متعدد هیچ گونه اقدامی در جهت رفع ابهام این مرزبندی به ظاهر قانونی صورت نمی دهند ولی خطوط ترسیمی مصوب هیات دولت را در مرزهای بافق و بهاباد که شاهد این همه تحریف و جعل در دستگاهای اجرایی هستیم نادیده و لاپوشانی می کنند و جالبتر اینکه در آستانه تعویض استاندار عجولانه و مکررا برای تشکیل جلسه تقسیماتی بین شهرستانهای بافق و بهاباد نامه نگاری می کنند پس در این برهه از مسئولان انتظار می روند با هوشیاری جلوی هرگونه ظلم و بی عدالتی مجدد به این خطه شهید پرور و ولایت مدار را سد کنند تا ظاهر شدن فضای قانونی، منطق، انصاف واعتماد متقابل اگر مسائلی وجود دارد حل و فصل گردد.
امید است به این فرمایش گهربار پیامبر اکرم(ص)جامعه عمل بپوشیم:

مَن عامَلَ النّاسَ فَلَم یَظلِمهُم و َحَدَّثَهُم فَلَم یَکذِبهُم وَ وَعَدَهُم فَلَم یَخلِفهُم فَهُوَ مِمَّن کَمُلَت مُرُوءتُهُ وَ ظَهَرَت عَدالَـتُهُ وَ وَجَبَت اُخُوَّتُهُ وَ حَرُمَت غیبَتُهُ؛

هر کس در معاشرت با مردم به آنان ظلم نکند، دروغ نگوید و خلف وعده ننماید، جوانمردیش کامل، عدالتش آشکار، برادرى با او واجب و غیبتش حرام است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۷۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
فتاحی قلعه ای این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 9 آبان 1397 - 8:51 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

احسنت بر این غیرت

You cannot copy content of this page