مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _بافق:جایگاه فرهنگ و هنر در بافق نشأت گرفته از چهره های بزرگ شهر است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 12 آبان 1397
جایگاه فرهنگ و هنر در بافق نشأت گرفته از چهره های بزرگ شهر است

علی اکبر رحیمی بافقی با بیان اینکه اگر ادبیات، فرهنگ و هنر در بافق از جایگاهی برخوردار شده، پایه و اساس آن نشأت گرفته از چهره های بزرگ شهر است،افزود: باید نام و خاطره شخصیت هایی که در عرصه های علم و دانش،فرهنگ و توسعه شهر نقش موثر داشتند را همواره زنده نگهداریم.

IMG_20181103_101120_518

علی اکبر رحیمی بافقی با بیان اینکه اگر ادبیات، فرهنگ و هنر در بافق از جایگاهی برخوردار شده، پایه و اساس آن نشأت گرفته از چهره های بزرگ شهر است،افزود: باید نام و خاطره شخصیت هایی که در عرصه های علم و دانش،فرهنگ و توسعه شهر نقش موثر داشتند را همواره زنده نگهداریم.

جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان بافق صبح امروز طی نشستی با علی اکبر رحیمی بافقی، مدیر عامل شرکت سنگ آهن دیدار و گفتگو کردند.

IMG_20181103_101113_313

در این نشست مدیر عامل شرکت سنگ آهن ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر در نشست، پس از شنیدن سخنان و دغدغه های اهالی فرهنگ، هنر و رسانه با گرامیداشت یاد استاد ادبیات بدیع ،قافیه و عروض ، فلسفه و منطق ،اصول فقه شهرستان بافق مرحوم سید عباس آیت اللهی که چندین نسل از خرمن علم و دانش وی خوشه چیدند،بیان داشت: اگر ادبیات، فرهنگ و هنر در بافق از جایگاهی برخوردار شده، پایه و اساس آن نشأت گرفته از این مرد بزرگ است. وی اگر خارج از این دیار بود، بدون شک اکنون چهره ای بزرگ در ادبیات ایران شناخته می شد.

رحیمی بافقی افزود: مرحوم آیت اللهی فردی سرشناس، معروف و سرآمد در بحث های ادبیات، تاریخ ادبیات و ادبیات عرب بود.

وی از چهره های ماندگار بافق است و باید نام و خاطره این شخصیت ها در عرصه های علم و دانش،فرهنگ و توسعه شهر را همواره زنده نگهداریم.

وی همچنین یاد کارگران زحمتکش شرکت سنگ آهن و مدیران پر تلاش این مجموعه که این اساس را بنا و حفظ نمودند را گرامی داشت و گفت: بسیاری از این افراد جان خود را در این معدن از دست دادند. مدیرانی چون مرحوم به آیین ،راستار،اقتصادی،زارع، نیک کار و ثقفی که در شرایط سخت این مجموعه را بنا نهاده و اداره کردند، به ویژه مرحوم دهستانی اولین مدیر عامل بومی بافق که وی سنگ توسعه را در حوزه اقتصاد و مهندس تشکری نیز در حوزه فرهنگ بنا نهادند.و در ادامه یاراحمدی و عسکری با اقدامات خود به آن شدت بخشیدند.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن در ادامه با اشاره به مسئولیت سابق خود در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی و نقش بی بدیل رسانه ها در پیشگیری و مبارزه با فساد اظهار داشت: هیچ نهادی چه قوه قضاییه، مجریه و مقننه نمی تواند همانند رسانه در پیشگیری از مفاسد آنچنان موثر عمل کند. اگر افکار عمومی ما بتوانند بر عملکردها تحت عنوان شفاف سازی نظارت کنند از بسیاری از فساد ها و آلوده شدن جلوگیری می شود. هر چند رسانه نیز باید خود را با آن ویژگی ها تطبیق دهد و به این مرحله توانمندی برسد.

وی با بیان اینکه از هر گونه نقد سازنده استقبال می کنیم هر چند نقدهای تخریب کننده را نیز تحمل می کنیم،گفت: خداوند در قرآن می فرماید:” ولا تَقْفُ ما لَیسَ لک به علم؛ چیزی را که بدان علم ندارید، روی آن موضع نگیرید.” اما اگر نسبت به موضوعی یقین پیدا کردید آن را برای آگاهی عموم انتشار دهید و این بلامانع است.

رحیمی بافقی خاطر نشان کرد: در چند روزی که به سمت مدیر عامل شرکت سنگ آهن منصوب شدم تنها یک ابلاغیه صادر و امضا نمودم و آن مدیر حوزه مدیرعامل بود. قائم مقام و یا معاونی روی کار نیاوردم، اما متاسفانه برخی افراد و رسانه ها اخباری مبنی بر تغییرات و جا به جایی در مجموعه سنگ آهن نشر دادندکه صحت نداشته و بیان این مطالب سبب می شود فضای التهاب آوری ایجاد شود.

وی با اشاره به این موضوع که سنگ آهن متولی فرهنگ و دیگر مسائل شهرستان نیست و آنچه شما مطرح می کنید متوجه دیگر مسئولین شهرستان است،تصریح کرد: سنگ آهن بنگاه اقتصادی با اهدافی مشخص است هر چند اقدامات ما بر حوزه های مختلف تاثیر می گذارد.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن تاکید کرد: نباید در بافق همه راه ها به سنگ آهن ختم شود، زمانی من در مسئولیتی قرار داشتم که از تقسیم بودجه های عمرانی شهرستان ها مطلع می شدم و وقتی به بافق می رسید این مطلب بیان می شد که این شهرستان سنگ آهن دارد. آیا باید دیدگاه به این شکل باشد ؟ جای تاسف است که بافق بعد از این همه سال از سالن نمایش یا کانون فرهنگی که همه شهرها دارند،برخوردار نباشد. باید رویکرد ها به گونه ای باشد که مطالبه گری برای دریافت بودجه های استانی و ملی بیشتر شود و مدیری قوی تلقی شود که بتواند اعتباری از استان یا مرکز دریافت کند.

وی آنچه باعت توسعه و عمران یک منطقه می شود، صرف منابع و ذخایر معدنی ندانست،هر چند که اینها لازم است اما شرط کافی نیست و چه بسا کشورهایی با انبوه ذخایر معدنی که به جایگاهی که می بایست نرسیدند. بلکه نیروی انسانی و مدیریت آنان سبب ایجاد توسعه در یک منطقه می شود.

رحیمی بافقی عنوان کرد: نیروی انسانی طی پروسه زمانی توسط اصحاب فرهنگ و قلم و معلمان بافق تربیت می شود اما متاسفانه همه آمال فرزندان بافق اشتغال در سنگ آهن شده است، چرا نباید آنان در ادارات تصمیم گیرنده در استان و کشور حضور داشته باشند. ما افراد تحصیلکرده و با استعداد داریم اما از آنان استفاده نشده تا در مرکز استان و سمت های مدیریتی حضور داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه حتی خود ما نیز پیگیر این مطلب نبودیم، زیرا دیدگاه ما همیشه به سوی سنگ آهن بوده است و به آن قانع بودیم و الویت جوانان بافقی اشتغال در واحد های صنعتی و معدنی بافق بوده است.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن وظیفه رسانه ها را در این زمینه برای ایجاد خود باوری و فرهنگ سازی موثر دانست و گفت: چرا نباید در مرکز استان در حوزه صنعت و معدن یا وزارت صنایع و معادن فردی از بافق داشته باشیم یا ایمیدرو که متولی تمام معادن و صنایع معدنی است، نباید فرد بافقی در آن حضور داشته باشد؟ این نیاز به خود باوری و فرهنگ سازی دارد که رسانه ها وظیفه دارند در زمینه فعالانه عمل کنند.

رحیمی بافقی با بیان دغدغه خود در حوزه معدن و توسعه و آبادنی شهر،تامین خوراک برای مجموعه بزرگ معدنی را جزو الویت کار عنوان و اظهار کرد: معادن ما کفاف این امر را نمی دهد اما خوشبختانه تدابیر محمد جواد عسکری مدیر عامل سابق در خصوص معدن دی ۱۹ با مشارکت بصورت پنجاه پنجاه برای بهره برداری بسیار خوب بوده است. در این اواخر نیز شرکتی مستقل تشکیل و نماینده ای از سوی سنگ آهن جهت هئیت مدیره انتخاب شده است تا این موضوع را حفظ نماید.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن تکمیل چرخه فولاد را دومین دغدغه خود عنوان کرد و گفت: مسیری طولانی برای تحقق این امر در پیش رو داریم،این هدف از زمان مرحوم دهستانی با احداث واحد فرآوری و کنستانتره آغاز شد که ظرفیت آن از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ۵ میلیون تن استخراج رسیده است و با پیگیری آقای عسکری احداث واحد گندله سازی ۵ میلیون در حال انجام می باشد.

وی افزود: سنگ آهن طی هر مرحله یک ارزش افزوده ای پیدا می کند و با بهره برداری از گندله سه چاهون این میزان افزایش پیدا خواهد کرد و در کنار آن نیز سبب اشتغالزایی خواهد شد. همانطور که گندله با تبدیل به آهن اسفنجی ارزش افزوده قابل توجهی و در نهایت اشتغال بیشتری در پی دارد.

رحیمی بافقی با عنوان اینکه پروژه های دیگر نیز با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام یا شروع خواهد شد ،یادآور شد: سرمایه گذار با در نظر گرفتن و محاسبه میزان دریافت سود و مسئله امنیت وارد سرمایه گذاری می شود و ما باید آرامش روانی را در شهر برای تحقق این اتفاق فراهم کنیم تا بتوانیم گامی موثردر جهت تکمیل چرخه فولاد برداریم.

نیروی انسانی و مدیرپروری در این زمینه براساس تحصیلات و تخصص و وارد کردن آنان در بدنه کار از دیگر موارد مهمی بود که وی به آن اشاره داشت.

مدیر عامل شرکت سنگ آن با بیان اینکه من به بافق تعصب ندارم ولی به شهرم عشق می ورزم و تمام توانم این است تا قدمی موثر برای شهر خود بردارم،تصریح کرد: این امر نباید تنها معطوف به شرکت سنگ آهن باشد و نیازمند همکاری و تعامل همه مسئولان و مردم شهر است.

وی کمک به توسعه شهرستان را دیگر دغدغه خود عنوان کرد که نسبت به این امر مقید است و اظهار داشت: بافق نیاز به صنایع جانبی فولاد دارد و می توان با ایجاد این واحد ها توسط افراد بومی دیگر نیازمند سایر استان ها وشهرها برای تامین مواد نباشیم. صرف نظر که این امر هم ارزش افزوده و هم ایجاد اشتغال را به دنبال دارد. اما نباید این موضوع تنها به شرکت سنگ آهن ختم شود بلکه بایدسایر واحدهای معدنی که در بافق فعال می باشند نیز مورد توجه قرارگیرند .

رحیمی بافقی تاکید کرد: رسانه ها باید به حوزه های دیگر نیز وارد شده و درباره برنامه های آنان در خصوص توسعه و تولید در شهر سوال نمایند.

منبع:مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page