50 درصد از زندانيان استان يزد مرتبط با جرائم مواد مخدر است

دسته: عمومی
یک دیدگاه
سه‌شنبه - 23 آبان 1391


رئيس كل داد گستري استان يزد درحاشيه همايش پيشگيري از وقوع جرم و آسيبهاي اجتماعي در بافق ، آمار زندانيان استان يزد را افزون بر سه هزار نفر اعلام كرد و افزود: نصف اين تعداد زنداني در ارتباط با جرائم مواد مخدر و نصف ديگر مرتبط با جرائم ديگر است.

” غلامحسين حيدري”  ميانگين سن زندانيان را 20 تا 35 سال عنوان كرد و گفت : بعد از مواد مخدر بيشترين آمار زندانيها مربوط به سرقت ناشي از فقر و بيكاري مي باشد.

اين مقام قضايي تصريح كرد: با وجوديكه اعلام مي شود بيشتر زندانيان استان غير بومي مي باشند ولي با احتساب يزدي هايي كه در ساير استانها زنداني اند ، 80 درصد جمعيت زنداني ، بومي هستند كه اين زيبنده شهر دارالعباده يزد نخواهد بود.

رئيس كل دادگستري استان يزد از اجراي حد اسلامي و قطع چهار انگشت دست دو سارق در يزد هم خبر داد و گفت: اين حد براي عبرت بزه كاران در ملاء عام به اجرا در آمد.

وي همچنين تجاوز به عنف را يادآور شد و افزود: در اين رابطه دو نفر در نوبت اعدام هستند كه به زودي حكم مربوطه به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

حيدري همچنين از افزايش آمار ضرب وجرح دربافق خبر داد وافزود: از سال 88 تا كنون آمار ضرب وجرح در شهرستان بافق سير صعودي داشته است.

مديركل دادگستري استان يزد آمار ضرب و جرح بافق را در6 ماهه نخست سال قبل 296 فقره اعلام كرد و گفت: اين رقم در مدت مشابه امسال 5 درصد رشد داشته است.

وي همچنين  با بيان اينكه شهرستان بافق از جمله مناطق امن استان يزد بوده است تصريح كرد: هم اينك اين شهرستان در بحث آمار سرقت در رديف چهارم استان قرار دارد.

جيدري برخي از جريانات اجتماعي از جمله فقر و بيكاري را از عوامل مهم وقوع سرقت عنوان كرد.

مديركل دادگستري استان يزد با ابراز خرسندي از كاهش روند آمار طلاق در بافق خاطر نشان كرد: از سال 88 كه ميزان طلاق 59 مورد بوده به تدريج در 6 ماهه اول امسال اين آمار در بافق به 28 فقره كاهش يافته است.

حيدري درادامه، پيشگيري از وقوع جرم و آسيبهاي اجتماعي را با همكاري مردم و همه دستگاههاي اجرايي امكان پذير دانست و عنوان كرد: نقش روحانيت در اين زمينه مخصوصا در ماههاي محرم، صفر و رمضان تاثير بسزايي در رسيدن به هدف مورد نظر خواهد داشت.

وي علاقمندي مردم ميهن اسلامي به روحانيت را ياد آور شد و گفت: به همين خاطر اين قشر مي تواند با خُلق و خوي خوش هزاران جوان و نوجوان را به راه راست هدايت كند.

رئيس كل دادگستري استان يزد امر به معروف و نهي از منكر را از وظايف ديني مردم خواند و تصريح كرد: با اجراي اين فريضه الهي مي توان بخش عظيمي از جرائم را درجامعه كاهش داد.

حسن پور


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
ایرج این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 24 آبان 1391 - 7:35 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام جا داشت کارشناس آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش را دعوت می کردند

You cannot copy content of this page