مقاومت را رها نخواهیم کرد/ یا پیروزی یا شهادت، تسلیم و سازش هرگز

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 24 آبان 1391

سیدحسن نصرالله” دوشنبه شب طی سخنانی در مراسم سالروز شهادت ˈاحمد قصیرˈ که در لبنان روز شهید نام گرفته، در مجتمع سید الشهدا (ع) ضاحیه جنوبی بیروت گفت: عملیات شهادت طلبانه ای را که شهید قصیر در سال ۱۹۸۲ میلادی در جنوب لبنان انجام داد، همچنان بزرگترین عملیات در تاریخ نبرد با اسراییل است.

دبیرکل حزب الله لبنان، شهید احمد قصیر را سید و سرور شهادت طلبان نامید و گفت: عملیات این شهید بزرگوار، آغاز مرحله ای جدید بود که همان مرحله شکست های دشمن و پیروزی های مقاومت است.

سیدحسن نصرالله، افزود: امروز پس از سی سال ما احساسات مختلفی را تجربه می کنیم؛ احساس حزن به دلیل از دست دادن دوستان و عزیزانی که به پیشگاه پروردگار رفته اند و احساس شادی به دلیل پیروزی ها و موفقیت هایی که در راه ادای واجبات به دست آورده ایم.

دبیر کل حزب الله ادامه داد: امروز با شهداء پیمان می بندیم که راه آنها را ادامه دهیم و به وعده و میثاق آنها باور داشته و به آنچه که آنها عشق ورزیده اند، عشق بورزیم.

وی گفت: امروزه این مقاومت، چند نسل مختلف را در آن واحد در خود جای داده و این نشان دهنده سرزندگی و پویایی آن است.

سیدحسن نصرالله اظهار داشت: برخی از ما و از تمام امت می خواهند که گذشته خود را فراموش کنیم و علاوه بر این می خواهند که مقاومت را به قتل و کشتار متهم کنند.

وی گفت: این افراد می خواهند کسانی که تاریخشان پر از قتل و کشتار است، هم اکنون تبدیل به انسان هایی پاک و وطن دوست شوند.

*نشستن بر سر میز مذاکرات ملی با خائنان به لبنان برای ما خیلی سخت است 

سیدحسن نصراللهˈ در ادامه با اشاره به دعوت رییس جمهور از احزاب مختلف لبنانی برای نشستن بر سر میز گفتگوی های ملی گفت: این خیلی سخت است با کسانی که در سابقه‌شان، خیانت به کشور و همکاری با اسراییل وجود دارد، سر یک میز بنشینیم.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: اگر از گذشته صرف نظر کنیم؛ در تشخیص اینکه برای آینده لبنان چه برنامه ای تدارک دیده شده هم دچار اشتباه خواهیم شد.

سید نصرالله با تأکید بر راه مقاومت ادامه داد: ما به برنامه و فعالیت خود بدون اظهار خستگی و سستی ادامه خواهیم داد و کسی فکر نکند، آنچه در منطقه و لبنان علیه مقاومت گفته می شود، می تواند ما را از رویارویی با دشمن باز دارد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در جنگ سال ۲۰۰۶ میلادی به حقیقت قدرت عظیم لبنان در دفاع از خود اعتراف کرد.

سیدحسن نصرالله با اشاره به عملیات پرواز هوایپمای بدون سرنشین ایوب بر فراز سرزمین های اشغالی اظهار کرد: مقاومت توانسته معادله توازن قوای جدیدی را در برابر دشمن ایجاد کند و این معادله از طریق حمایت از ارتش، مردم و مقاومت مورد تأکید و توجه قرار گرفته است.

وی افزود: پرواز هواپیمای ایوب نیز در راستای معادله ارتش، مردم و مقاومت قرار داشت و مقاومت گام های بلند دیگری را هم در برابر دشمن از خود نشان خواهد داد و دشمن معنای این معادله و حجم و میزان قدرت آن را به خوبی می داند.

سید نصرالله با اشاره به اهمیت توانمندی اطلاعات کافی در معادلات توازن قوا گفت: توانمندی نظامی بدون داشتن اطلاعات کافی و دقیق، امروز کارآیی چندانی نخواهد داشت و از اینجا اهمیت معادله موفقیت حزب الله در پرواز هواپیمای بدون سرنشین ایوب نمایان می شود.

دبیرکل حزب الله با اشاره به واکنش رژیم صهیونیستی نسبت به عملیات پرواز هواپیمای ایوب اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در ابتداء گمان کرد این هواپیما از غزه به پرواز درآمده لذا واکنش های زیادی به این مساله نشان داد ولی بعد از گذشت چند روز، وقتی ما مسئولیت این عملیات را برعهده گرفته ایم، این رژیم هیچ واکنشی از خود نشان نداد و این به فضل معادله توازن قوای ایوب بود.

وی با اشاره به واکنش های داخلی علیه عملیات پرواز هواپیمای ایوب گفت: بعد از این عملیات سیر محکومیت ها و مواضع علیه حزب الله آغاز شد تا جایی که برخی به اسراییل حق دادند که علیه لبنان هم حمله کند.

 

*هرگز مقاومت را رها نخواهیم کرد/ یا پیروزی یا شهادت، تسلیم و سازش هرگز

دبیرکل حزب الله لبنان با انتقاد شدید از سکوت اتحادیه عرب در برابر تجاوزات مستمر اشغالگران قدس به غزه، لبنان و نقض حاکمیت برخی کشورهای عربی تاکید کرد ما هرگز مقاومت را رها نخواهیم کرد، مگر آنکه یا به پیروزی برسیم یا با شهادت به دیدار معبودمان برویم.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود ، گفت: غزه هر روزه بمباران می شود، دهها شهید و مجروح نتیجه این تجاوزات مستمر است، پرسش ما این است، که اتحادیه عرب چرا در مقابل این همه تجاوزات کاری نمی کند؟

وی افزود: اگر به اتحادیه عرب تکیه کنیم، امروز نه تنها در جنوب لبنان بلکه در جبل لبنان شاهد وجود شهرکهای صهیونیست نشین می بودیم؟

نصرالله گفت : چرا اتحادیه عرب در قبال حملات هوایی دشمن به کارخانه اسلحه سازی سودان و تجاوز به حاکمیت یک کشور مستقل عرب اقدامی انجام نداد(سکوت کرد) .

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین به سکوت و انفعال اتحادیه عرب در قبال کشتار مسلمانان بی دفاع میانمار اشاره و بر ناکارامدی آن تاکید کرد.

وی تاکید کرد آنچه از لبنان و حاکمیت و مرزهایش حمایت می کند، معادله ملت، ارتش و مقاومت است.

وی افزود گزینه مقاومت، گزینه انسانی و عقلانی است و دست کشیدن از چنین گزینه ای، دیوانگی است.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد آیا این انصاف و عدالت است که برخی طرفها برای بررسی راهبرد دفاعی لبنان در میز گفتگوها بنشینند که تاریخشان مملو از مزدوری برای دشمن است؟

نصرالله گفت آیا این انصاف است که طرفهایی که با دشمن جنگیدند، دور افکنده شوند و کسانی که با دشمن همکاری و همدستی می کردند، بیایند و راهبرد دفاعی را بررسی کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد : برخی احزاب لبنانی مانند حزب کمونیست، جماعت اسلامی و سازمان الشعبی الناصری و دیگر گروه ها با دشمن جنگیدند، چرا این گروهها به میز گفتگوها برای بررسی راهبرد دفاعی دعوت نمی شوند.

وی تصریح کرد برخی برای سوء استفاده از موضوع ترور سرلشگر حسن با هدف فتنه افکنی میان شیعیان و اهل سنت در لبنان تلاش می کنند، از طریق تلاش برای القای اینکه، یک افسر بلندپایه سنی در لبنان کشته شد و قاتلش هم یک شیعی است، آنها با این اقداماتشان به کجا می خواهند بروند.

نصرالله افزود از بعد فنی تکنولوژی، فرضیه های زیادی درباره عاملان ترور سرلشگر الحسن وجود دارد، چرا تمام فرضیه ها را کنار گذاشته و حزب الله را متهم به دست داشتن در این جنایت می کنند، چرا فرضیه دست داشتن اسرائیل در ترور الحسن کنار گذاشته می شود؟

وی با اشاره به تلاشهای ۱۴ مارس برای استفاده از بازی خیابانی و در پیش گرفتن سیاست تحریک مذهبی و درگیری گفت از آگاهی و دوراندیشی بالای ملت لبنان که از افتادن در دام فتنه ای که برخی رهبران ۱۴ مارس خواستار آن بودند، اجتناب کرد، تقدیر می کنم.

سید حسن نصرالله به حادثه اخیر در شهر صیدا اشاره کرد و گفت صیدا پایتخت مقاومت است و همچنان پایتخت مقاومت باقی خواهد ماند، این شهر پایتخت همزیستی مشترک میان مسیحیان و مسلمانان باقی خواهد ماند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد به لبنانی ها به ویژه شیعیان و اهل سنت می گویم، این مرحله بسیار حساسی است و هیچ کس نباید ما با دروغگویی تحریک کند، ارتباط میان علما باید ادامه یابد و در همه زمینه ها برای دفع فتنه ها باید تلاش کرد.

وی پس از اشاره به مسائل سیاسی لبنان از جمله مسئله انتخابات، به مسئله بحرین پرداخت و اتهام زنی رژیم آل خلیفه به حزب الله را نشان دهنده استیصال و درماندگی این رژیم در برابر اعتراضات مسالمت آمیز مردم بحرین دانست.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد در روز شهید با شهدا و فرماندهان شهدا عهد و پیمان می بندیم که تا آخر در خط مقاومت خواهیم ماند تا خداوند سرانجام ما را به یکی از دو خوبی یا پیروزی یا شهادت ختم نماید.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page