اجرای طرح فاضلاب شهری بافق ضروری است

دسته: عمومی
یک دیدگاه
جمعه - 28 بهمن 1390

حسین طالعی، مدیرامورآبفای بافق در زمینه اجرای طرح فاضلاب شهربافق اظهارداشت: ایده ایجاد طرح فاظلاب از سال 77 مطرح گردید و مطالعات مرحله اول و مطالعات توجیه فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی آن انجام شده است و در سفر دور سوم ریاست جمهوری به استان یزد، بازنگری و ادامه تکمیلی مطالعات در دستورکارقرار گرفته است.
وی افزود:این طرح شامل165 کیلومترشبکه فرعی و اصلی و خط انتقال و هشت ایستگاه پمپاژ است و تصفیه خانه آن شامل دو مدول4150مترمکعبی درشبانه روزمی باشد و حدودسی و پنج میلیاردتومان هزینه در بردارد.
طالعی ضرورت اجرای این طرح را با توجه به شرایط حاکم بر منطقه عنوان نمود و تصریح کرد: ما در منطقه ای واقع شدیم که نیاز به آب روز به روز بیشتر می شود و با توجه به اینکه 70تا80 درصدآب مصرفی توسط مشترکین به فاضلاب تبدیل می شود و  در طول سال حجم قابل ملاحضه ای را تشکیل می دهد، با تجدید پذیری مجدد می توان آب را به چرخه مصرف آورد و در صنعت و یا فضای سبز و سایرموارد مصرف نمود.
وی، از دیگر مزایای اجرای این طرح گفت: جلوگیری از آلودگی سفره های زیرزمینی به علت عمق کم آبهای سطحی که بیش از10متر نمی رسد و همچنین اکثر فاضلابهای خانگی به چاه های جذبی، انهار و مسیل ها رها می شوند که علاوه بر آلودگی سفره هاامکان بروز اپیدمی را نیز دارد.
وی ادامه داد: بعلت اینکه درشهر بافق هشت ماه از سال گرمای بیش از30درجه حاکم است فاظلابهای رها شده می تواند بیماری زا باشد.
مدیرآبفای بافق خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص حاکم بر منطقه، ضرورت اجرای طرح دو چندان می شود


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
زمین های منابع طبیعی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 29 بهمن 1390 - 8:19 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام
آقای طالعی کجای قانون نوشته که باید برای انشعاب آب در زمین های منابع طبیعی نزدیک به سیصد هزار تومان پول بیشتر دریافت کنید اصلا این پول را برای چه می گیرید؟

You cannot copy content of this page