واحدهای صنعتی مهریز به کتابخانه مجهز می‌شوند

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 25 آبان 1391

خبرگزاری فارس: به منظور مجهز شدن واحدهای صنعتی مهریز به کتابخانه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهمنامه همکاری امضا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، همزمان با هفته کتاب، روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز و تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز در بازدید از واحدهای صنعتی این شهرستان ضمن اهدای کتاب به کارگران، در پیشنهادی به مدیران این واحدها خواستار احداث کتابخانه برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی شدند.

این پیشنهاد با استقبال مدیران واحدهای صنعتی مهریز مواجه شدند و قرار شد تفاهمنامه‌ای برای اجرای این کار امضا شود.

کارخانجات و واحدهای تولیدی شهرستان مهریز در صورت تامین مکانی مجزا و مورد تایید اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز، با مساعدت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب‌هایی به صورت رایگان از نهاد کتابخانه‌های عمومی دریافت خواهند کرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز در این بازدید با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی وظیفه همگانی است، اظهار داشت: خوشبختانه در نظام اسلامی ایران زمینه‌های لازم برای مطالعه افراد و رسیدن به این هدف متعالی فراهم است به همین دلیل راهکارهای افزایش سرانه مطالعه مفید و نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه باید به صورت کارشناسی بررسی و ارائه شود.

سید حسین سالاری راه‌اندازی کتابخانه در واحدهای صنعتی برای ترویج کتاب‌خوانی را موثر دانست و یادآور شد: جمعیت بیش از 2 هزار نفری کارگران مهریز که در 72 واحد صنعتی فعال این شهرستان مشغول به کار هستند، می‌توانند نقشی مهم را در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز نیز آمادگی خود را برای راه‌اندازی کتابخانه‌هایی در واحدهای صنعتی مهریز اعلام کرد و با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب در مورد ترویج فرهنگ مطالعه گفت: دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره کتاب و کتابخوانی باید رفع شود و برای تحقق این امر باید با برداشتن گام‌های موثری، مردم را به طرف کتاب و کتابخوانی ترغیب کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page