هیچ زمان و سنی برای فراگیری هنر و بویژه نقاشی دیر نیست

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
جمعه - 26 آبان 1391

بهزاد صدیقی مقدم پور استاد نقاشی، در حاشیه نمایشگاه تابلوهای نقاشی که  برخی آثار شاگردانش را در اداره ارشاد اسلامی بافق به نمایش گذاشته است با اشاره به دست آورده های نقاشی شهرستان در سالهای گذشته، عنوان داشت: تلاشهای بسیاری برای شناساندن و توسعه این هنر بویژه در نسل جوان و نوجوان انجام دادم و هرگز مادیات و شهریه هدف اصلی بنده نبود.

وی ادامه داد: با تلاش هایی که با حداقل امکانات و مشکلات در بین مقاطع سنی پایین در مکانهای چون هلال احمر صورت گرفت این هنر توسعه  خوبی یافته است.

 صدیقی مقدم پور با بیان این نکته که همانطور که جسم انسان نیاز به غذا دارد روح انسان نیز احتیاج به تغذیه دارد، افزود: هنر شادی و هیجانی مفید است و می تواند جایگزین هیجان های منفی مانند مواد مخدر شود.

وی با با بیان این مطلب که آثار به نمایش گذاشته از نقاشانی از 5 تا 45 سال است، یادآورشد: تفاوت این نمایشگاه با برخی دیگر از انواع مشابه  ارایه نقاشی هایی از هنرمندانی است که  مدت زمانی کمی بیشتر یا کمتر از 2 ماه در این رشته فعالیت کرده اند و موفق به فراگیری این هنر و ارایه این نقاشی ها شده و به نوعی حامل این پیام است که هیچ زمان و سنی برای فراگیری هنر و بویژه نقاشی دیر نیست.

این استاد نقاشی، برخی سبک های نقاشی را برشمرد و افزود: این تصور که برای فراگیری  هنر باید از سنین پایین شروع کرد و اکنون از ما گذشته اشتباه است.

وی با اشاره به حس خوبی که هنر به هنرمند انتقال می دهد، اضافه کرد: اگر یک فرد مثلا 40 ساله که هرگز سراغ هنر نرفته وارد این مقوله شود چنان شور و شوقی به او دست می دهد و تازه درک می کند روحش در این سالها تشنه این احساس بوده است.

وی در خصوص طراحی و حجم و نقش آن در هنرهای تجسمی، بیان داشت: در کلیه هنرهای تجسمی مانند؛ نقاشی، مجسمه سازی و سایر موارد فرد باید بتواند بطور مثال؛ نسبت بین بلندی یک آدم و عرض آن را درک کند و این در تمامی این رشته ها کاربرد دارد.

این استاد نقاشی با اشاره به همکاری های کریمی رئیس ارشاد بافق، تصریح کرد: بافق بچه های با استعدادی دارد و نمونه آن همین شاعرانی که در سطح شهرستان داریم ولی در سایر زمینه ها  بدلیل نبود امکانات کافی و نبود فرهنگسرا فعالیت چندانی نمی شود.

وی برای پویاتر و فعال تر شدن هنر و هنرمندان شهرستان، پیشنهاد داد: ایجاد یک سالن به عنوان نمایشگاه دائمی بسیار ضروریست تا هنرمندان بتوانند آثار خود را به معرض نمایش بگذارند و همچنین زمینه رقابت نیز فراهم گردد و البته خود این نمایشگاه نیز باید از نما و وضعیت مناسبی برخوردار باشد.

وی خاطر نشان کرد: پیدا کردن هنرمندان ناشناخته و معرفی به جامعه و کمک کردن به رشد و با لندگی آنها نیز مهم است. وی اضافه کرد: پس از این مرحله کمک به شناساندن این هنرمندان در سطح استان و کشور اولویت بعدی است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page