طرح انتقال آب به شهرك صنعتي مهريز به بهره‌برداري رسيد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
جمعه - 10 آذر 1391

طرح انتقال آب به شهرك صنعتي مهريز با هزينه 6.5 ميليارد ريال با طول مسير هشت كيلومتر و قطر لوله‌هاي 200 الي 250 ميليمتر در مدت 4.5 ماه با هدف تأمين آب مورد نياز شهرك صنعتي مهريز با اولويت واحدهاي توليد شركت‌هاي كاشي اطلس و مهسرام افتتاح شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) – منطقه يزد، حجت الاسلام و المسلمين “دخيل عباس زارع زاده” در مراسم بهره‌برداري از اين پروژه انتقال آب كه با حضور جمعي از مديران و مسئولان استاني و محلي برگزار شد، با بيان اين كه رويش و خيزش بدون آب امكان پذير نيست، گفت: آبرساني به شهرك صنعتي مهريز يكي از خواسته‌هاي مهم مردم شهرستان مهريز بود كه اكنون به مرحله بهره‌برداري رسيد و در امر توليد مورد استفاده قرار مي‌گيرد چرا كه استقلال كشور بدون توليد ممكن نمي‌باشد.

وي افزود: از پتانسيل آب موجود در كشور بايد استفاده بهينه نمود و از خروج آب رودخانه‌ها به دريا جلوگيري كرد.

نماينده مردم شهرستان‌هاي مهريز، بافق، ابركوه و خاتم در مجلس شوراي اسلامي از مديران صنعت خواست از نيروهاي كار بومي استفاده نمايند تا از مهاجرت افراد به مراكز شهرها جلوگيري و اشتغال‌زايي براي آنها به وجود آيد.

زارع‌زاده ابراز نمود: بين كارفرما و كارگر بايد تعامل و مشاركت وجود داشته باشد و كارگر در محيط كار احساس امنيت نمايد.

“حيدر نوروزي” معاون امور عمراني استانداري يزد نيز ايجاد شهرك‌هاي صنعتي را از اقدامات مهم دولت نام برد و گفت: با ايجاد شهرك‌هاي صنعتي خدمات و زيرساخت‌هاي شركتهاي مستقر بهتر انجام مي شود.

وي با بيان اين كه كارگروه استان از ايجاد واحدهاي صنعتي منفرد جلوگيري مي‌نمايد از نمايندگان مجلس و مسئولين خواست تا در پيگيري اين امر مصمم باشند.

معاون امور عمراني استانداري يزد در مورد پروژه‌هاي عمراني، گفت: پروژه هاي عمراني يا در سطح ملي هستند يا در سطح استاني، كه تنها 10 درصد از اعتبارات تخصيصي در پروژه‌هاي استاني و مابقي در پروژه‌هاي ملي هزينه مي‌شود، پروژه‌هاي ملي به وزارتخانه‌ها تعلق دارد و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي بايد از وزارتخانه‌ها اعتبارات پروژه‌هاي ملي در استان را پيگيري و مطالبه نمايند و از اين لحاظ پروژه‌هاي ملي براي استان حائز اهميت است.

“سيد محمود عظيمي” مدير عامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان يزد ضروري ترين زيرساخت براي شهرستان مهريز را انجام ژئوفيزيك دانست و افزود: ايجاد شهرك‌سازي هزينه بالا ولي صرفه اقتصادي را به همراه دارد.

وي ادامه داد: تخصيص آب به هزار هكتار شهرك صنعتي اين شهرستان بايد به گونه‌اي برنامه ريزي شود كه سرمايه‌گذاري در اين بخش را به توليد منجر نمايد و  بنگاه‌هاي كوچك و متوسط توسعه پيدا كند.

عظيمي همچنين از مسئولان خواست تا از پراكندگي صنعتي جلوگيري كنند.

“حسين غفوري” مدير عامل شركت آب منطقه‌اي يزد نيز در ابتداي اين مراسم سيماي طرح انتقال آب به شهرك صنعتي مهريز را تشريح نمود.

گفتي است؛ در جريان اين مراسم با اهداي لوح تقديري از طرف حجت الاسلام و المسلمين دخيل عباس زارع زاده، از دست اندركاران اجراي اين طرح قدرداني به عمل آمد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page