عدالت در استان یزد کم‌کم وارد ریل اصلی خود می‌شود

دسته: عمومی
۳ دیدگاه
جمعه - 10 آذر 1391
به گزارش صبح مهریز

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: عدالت در استان یزد کم‌کم وارد ریل اصلی خود می‌شود و ما باید تعادل و عدالت را در تمامی کارها حفظ کنیم.

دخیل‌عباس زارع‌زاده در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌ آبرسانی به شهرک صنعتی مهریز در جمع صنعتگران و مسئولان استان یزد و شهرستان مهریزگفت: من ثابت می‌کنم که به مناطق جنوبی استان یزد کم لطفی شده است و این کم لطفی باعث دلزدگی منابع اجتماعی شده و اگر به این امر به سرعت توجه نشود، ضایعات جبران ناپذیری دارد.

زارع‌زاده با گلایه از برخی صاحبان صنایع فعال موجود در شهرک صنعتی مهریز گفت: چرا برخی از صنایع مستقر در شهرک صنعتی مهریز نیروی کار خود را از خارج از شهرستان تامین می‌کنند مگر کارگر مهریزی چه کمتر از کارگر غیر بومی دارد.

وی خطاب به صاحبان صنایع تاکید کرد: شما باید از پتانسیل‌های موجود در شهرستان استفاده کنید؛ فضا را در این شهرستان اشغال کرده‌اید و از امکانات این شهرستان استفاده می‌کنید اما نیروی کار را از خارج از شهرستان می‌آورید؟

زارع‌زاده تصریح کرد: من اخطار می‌دهم و برخورد خواهم کرد و پیگیری و بازرسی نیز می‌کنم زیرا این موضوع برای من قابل قبول نیست. اگر کارخانه‌ای بخواهد در شهرستان بنا شود و ایجاد اشتغال نیروی بومی نداشته باشد، باید مورد برخورد جدی قرار گیرد.

وی گفت: آب، گاز و فضای مهریز اشغال شده و آلودگی برای مهریز و مردمش ایجاد شده اما اشتغال و سود آن به نفع دیگران است؟….. این چه منطق و قانونی است.

زارع‌زاده خاطرنشان کرد: جالب است که بعضی از صنایع موجود در شهرک صنعتی، مالیات و خیرات و مبرات خود را نیز در خارج از شهرستان هزینه می‌کنند.

وی افزود: ۳هزار و ۵۰۰ جوان تحصیل‌کرده مهریز بیکار و جویای کار هستند، چگونه شما نیروی کار خود را از خارج از شهرستان تامین می‌کنید.

زارع‌زاده عنوان کرد: این انفجار نیروی بیکار تحصیل‌کرده شهرستان قابل کنترل نیست؛ من دلسوزانه می‌گویم و مسئولان شهرستان فکری بکنند.

وی یادآور شد: در شهرستان اردکان زمان احداث کارخانه تعهد می‌گیرند که مالک کارخانه موظف است ۷۰ درصد نیروی خود را از کارگران بومی تامین کند چرا ما نکنیم، چرا صاحبان صنایع بین نیروی بومی و غیر بومی تبعیض قائل می‌شوند.

زارع‌زاده ادامه داد: هم‌اکنون سیستم اقتصادی ما سیستم ارباب رعیتی است چرا ما نباید کارگرانمان در کارخانه‌ای که کار می‌کنند، سهامدار باشند، چرا باید یک فرد تحصیل‌کرده لیسانس و یا بیشتر را جذب کرده و حقوق یک فرد بیکار را به او بدهند و اگر اعتراضی هم کرد اخراجش کنند.

وی تاکید کرد: کارگر مزدور نیست و برای رفع این مشکلات تمام تلاش خود را می‌کنم تا بلکه قانونی تعیین شود.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد به اجابت رسیدن یکی از آرزوهای دیرین مردم مهریز در فاز تولید و صنعت هستیم، اظهار داشت: هر کجا آب باشد آبادانی نیز هست و بدون آب خیزش و رویش و حرکت معنایی ندارد و تولید و زیرساخت و صنعت بدون آب پوچ است.

وی با تاکید بر اینکه به یزد و مدیران آن که با امید مشغول فعالیت هستند، افزود: تاسف می‌خورم که چگونه مسئولان قبلی از این پتانسیل مدیران استان در پیشرفت شهرستان‌های خود استفاده نمی‌کردند و اگر آنها با تاملی بیشتر و پیگیری مکرر وظایف محوله را انجام می‌دادند وضع شهرستان به این شکل نبود و هم‌اکنون ما آینده روشنی در انتظار مهریز داشتیم.

زارع‌زاده ادامه داد: انتقال آب زاینده‌رود به مهریز به همت و مدیریت مسئولان استان به ویژه مدیر آب منطقه‌ای یزد امکان‌پذیر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: کشور منهای دولت، ارزشی ندارد و استقلال منهای تولید نیز بی‌ارزش و صفر است.

نماینده مردم پنج شهرستان استان یزد تاکید کرد: ما امروز شاهد رنج تولید کنندگان هستیم و استرسی که هم‌اکنون بر تولید کنندگان وارد شده، قابل تامل است.

وی از خط انتقال آب زاینده‌رود به عنوان رگ شریان خونی شهر مهریز یاد کرد و افزود: امروز شریان خون حیاتی مهریز وصل شد و آینده این شهر تغییر خواهد کرد و پیشرفت و توسعه جای رکود و عقب‌ماندگی را خواهد گرفت.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 11 آذر 1391 - 12:50 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای دخیل وقتی در عرض سه ماه مجوز بندر خشک بافق را، احداث مجتمع فولادومجوزدیگر کارخانه ها برای پیشرفت مهریز بعد از اردکان، میبد،ابرکوه گرفته شود نمی خواهی شهرستان جنابعالی پیشرفت کند اما دیگر شهرستان های حوزه انتخابیه جنابعالی در جا بزند مطمئن باش مردم هنوز شعار های انتخابی جنابعالی را از یاد نبرده اندکه خدا پدر فرهمند رابیامرزد و هر کجا که هست سلامت باشد …..

همشهری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 11 آذر 1391 - 11:14 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خوبگفتی رضااین بنده خدافعلا برای مهریز تلاش میکنه ضمناآقای نماینده داد و فریاد تنا مشکلی را حل نخواهدکردلطفاحرکت کن وکاری بکن زمان گذشت

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 12 آذر 1391 - 2:42 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

قرار بود اقای دخیل العباس اگر مسولین کاری برای جاده گزو نکردند خودشان پشت گریدر بشینندوجاده را درست کنن.شاید ایندفعه گریدر خراب شده؟

You cannot copy content of this page