خودکفایی‌ کشور را مدیون دانشگاه هستیم

دسته: دانشگاه
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 16 آذر 1391

 

عضو فراکسیون روحانیون مجلس به مناسبت روز دانشجو از دولت گلایه کرد و گفت: باید روی دانشگاه ها سرمایه گذاری کنیم، چراکه خودکفایی‌های کشور درسیستم های نظامی، پزشکی ، …و همه را مدیون دانشگاه هستیم.

دخیل عباس زارع زاده مهریزی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، به مناسبت روز دانشجو گفت: روز دانشجو یادآور ارزش‌هایی است که دانشجویان در زمان طاغوت آفریدند و بیانگر جایگاه دانشجو است.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد و ابرکوه درمجلس شورای اسلامی درادامه افزود:  باید برای دانشجو و دانشگاه ارزش ویژه‌ای قائل شویم چراکه اصل سیاست گذاری نظام ارزشی ما، بر مبنای نظام نخبه گرایی و تخصص بنا نهاده شده است و درخشش کشور مبتنی بر استقلال، زمانی تحقق می‌یابد  که روی جوانان نخبه که در دانشگاه‌ها  تحصیل می کنند، سرمایه‌گذاری کنیم. فراموش نکنیم که خودکفایی‌ درسیستم نظامی، پزشکی ، …وهمه را مدیون دانشگاه هستیم و این‌ها  نسلی هستند که باید آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی را مدیریت کنند.

زارع زاده مهریزی یادآورشد: من در این مورد از دولت گلایه دارم چراکه باید برای این روز باید بیشتر برنامه‌ریزی کنند و به جوانان ، متخصصان و متعهدان جامعه اهمیت بیشتری دهند و برای این مکان مقدس احترام قائل شوند. در صورتی که دولت از دانشگاه‌ها حمایت کند، دانشجویان به این باور می‌رسند که باید برای ارتقای کشور در بخش‌های مختلف علمی، اقتصادی و ….کشور پژوهش کنند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس تصریح کرد: متاسفانه جایگاه پژوهش در دانشگاه‌ها کمرنگ شده است، باید به جوانانمان یادآور شویم که در گذشته ایران از جمله کشورهای مترقی جهان بوده  و از پیشینه تمدنی بالایی برخوردار است.

روز دانشجو، به یاد سه دانشجو  که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون نایب رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود./


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page