هویت فرهنگی – اسلامی با سلول های مردم عجین است

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
جمعه - 17 آذر 1391
امام جمعه بافق:
هویت فرهنگی – اسلامی  با سلول های مردم عجین است /
امام جمعه بافق با اشاره به روز انقلاب فرهنگی در کشور گفت: هویت فرهنگی و دینی جزء سلول های آحاد ملت ایران است
حجت الاسلام سلیمانی در  خطبه های این هفته نماز جمعه بافق با گرامیداشت سالروز شهادت امام چهارم حضرت زین العابدین (ع) اظهار داشت : اگر پیام رسانی حضرت سجاد (ع) از قیام کربلا صورت نمی گرفت بی شک قیام کربلا و امام حسین (ع) مخدوش بود.
امام جمعه بافق با اشاره به سخنان این امام همام در برابر یزید لعنت الله علیه افزود: سخنان امام زین العابدین (ع) در شام آنچنان زلزله ای برپا کرد که موجب شد مردم به یزد پشت کنند و حکومت یزید نیز متزلزل شود.
وی با بیان حرکت بزرگ فرهنگی امام سجاد تصریح کرد: این امام برزگوار دو یاد گار بزرگ فرهنگی  صحیفه سجادیه و رساله حقوق را از خود بر جای گذاشت که همواره باید مطالب آن را لوحه کار همه مسلمانان قرار گیرد.
سلیمانی با اشاره به بیاناتی گهر بار از امام سجاد (ع) بیان داشت : از دیدگاه امام زین العابدین (ع) منفورترین انسان ها در عرصه قیامت و پیشگاه خداوند کسانی هستند که  روش ائمه را می دانند ولی به آن عمل نمی کنند.
امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز انقلاب فرهنگی در کشور اشاره کرد و گفت: هویت فرهنگی و اسلامی و دینی در جامعه جزء سلول های آحاد ملت ایران است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورده فرهنگ غنی اسلامی و دینی خاطر نشان کرد: مشکلات اساسی جامعه با اصلاح فرهنگ رفع خواهد شد چرا که ایرانیان دارای فرهنگ غنی و عمیقی هستند.
سلیمانی با ابراز نارضایتی از برخی رسوم غلط فرهنگی در جامعه یادآور شد: فرهنگ اصیل اسلام ، جایگاه انسان را به کمال می رساند و در اوج اوج قرار می دهد و از آن محافظت می کند .
وی افزود: متاسفانه امروز شاهد رواج برخی از آداب و فرهنگ غربی غلط در جامعه هستیم که این موضوع باید در جامعه اصلاح شود چرا که این فرهنگ غلط را بیگانگان که دشمن اصلی ما هستند در جامعه رواج می دهند.
امام جمعه بافق تصریح کرد: در جامعه کنونی نقش نهادهای فرهنگی از قبیل آموزش و پرورش ، دانشگاهها ودیگر نهاد ها در ترویج فرهنگ غنی اسلام از همه مهم تراست .
سلیمانی در ادامه سخنان خود به شکار هواپیمای جاسوسی پهپاد آمریکایی توسط نیروهای سپاه اشاره کرد و یادآور شد: اقتدار نیروی های نظامی و بسیج و سپاه در این اقدام به اوج خود رسید و نشان داد امروز کشور ایران از آمادگی کامل نظامی برخوردار است .
وی تصریح کرد: در طول تاریخ هوا و فضا تا کنون این  اقدام بزرگ برای شکار هواپیمای جاسوس سابقه نداشته است .
بررسی تحولات سوریه و حمایت مردم از بشار اسد و تلاش غرب برای برکناری وی ، تحلیل نتایج تصویب پیش نویس قانون
اساس مصر و چالش های پیش آمده در این کشور ، بررسی سابقه گروه اخوان المسلمین و نقش آن در انقلاب مصر ، بیان  توطئه غربی ها برای  ایجاد بحران در مصر و شدت گرفتن درگیریها در این کشور ‌، پیروزی شیعیان کویت ، گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله دستغیب به دست منافقان کور دل ،اعلام اقامه نماز جمعه  هفته آینده در دانشگاه آزاد اسلامی بافق به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه  و … از مهمترین مسائلی بود که امام جمعه بافق در خطبه های نماز جمعه این هفته بافق مورد بررسی قرار داد.
عبداللهی

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page