لذت کویر پس از باران

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
۲ دیدگاه
دوشنبه - 20 آذر 1391

پس از باران پاییزی پنجشنبه هفته گذشته و هوای مطلوب و آفتابی روز جمعه تعدای از مردم بافق فرصت را غنیمت شمرده و با حضور در کنار تپه های شن روستای صادق آباد شکرانه نعمت الهی را با تفریحی در کنار خانواده خود در کویر دو چندان کردند. چرا که باران شادی آور بود و شادی خانواده و بچه هایی که می خواستند استنشاق هوای پاییزی که لطافت بهارگون داشت را از دست ندهند فرصتی بود که همیشه دست یافتنی نیست.

هرچند سیلابها و آبراهه های منشعب شده از کوههای شرق و شمال شرق بافق راه ورودی به کمپ تفریحی شهید برزگری را بسته بود

و مسافران مجبور بودند وسایل نقلیه خود را در امتداد جاده حسن آباد پارک کنند و برای دل زدن به دریای شنهای روان چاره ای جز راه رفتن در گل و لای بازمانده از سیلاب نبود اما همین راه رفتن در گل و لای قبل از شنها لذتی داشت و شور و هیجانی که با این جملات دو چندان می شد:«مواظب باش،لیز نخوری- نیفتی،لباست را پر از گل کردی،بپر و…»

بارانهای شلاقی دو هفته گذشته شنها را محکم کرده بود آنقدر که حتی اگر با غلطک از روی آن گذشته بودند اینگونه محکم نمی شد

و این باعث شده بود جوانان موتور سوار با خیال راحت از تپه ها بالا و پایین روند انگار روی زمین دق بافق موتور سواری می کنند.

از اینها بگذیریم دو موضوع علاوه بر باران پاییزی بسیار خوب تپه های شن را در این هفته دیدنی تر کرده بود یکی:توقف سیلاب میان تپه های شن که آنرا تبدیل به واحه ای بسیار زیبا با چشم اندازی باور نکردنی کرده بود که اگر بتوان برای وجود همیشگی اش حتی بصورت مصنوعی برنامه ریزی کرد جاذبه گردشگری منطقه را دوچندان خواهد کرد

و دیگری حضور تعدادی از جوانان بافقی عضو تیم پارکوراستار که حرکتهای ورزشی فوق العاده جذابی را به نمایش می گذاردند.

به سمت آنها رفته و با یکی از آنها که سید مجتبی نام داشت گفتگو کردم می گفت یک سالی هست که این ورزش را زیر نظر استادی که 3 روز از هفته به بافق می آید تمرین می کنیم اما تا کنون هیچ حمایتی از این ورزش جذاب و پر تحرک نشده است . سید مجتبی استقبال جوانان بافقی از این ورزش را بسیار خوب اعلام کرد و گفت اگر کمی به این ورزش و تیم بها داده شود و استعداد یابی جوانان بافقی بیشتر شود علاوه بر اینکه می توان در سطح ملی و بین المللی نام بافق را پر آوازه کرد می توان اوقات فراغت جوانان را در امور ورزشی بیش از پیش به صورت هدفمند پر نمود.

گزارش:محمد علی قاسم زاده


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 20 آذر 1391 - 2:15 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با تشكر از شما بنده هم جز مشتاقان تفريح بعد از باران بودم ولي جاده هاي خراب و كمبود امكانات و از همه مهمتر نبود جایي براي تفريح جوانهايمان كه در اين روزها بيشتر انرزي از خود نشان ميدهند و باعث مسائلي ميشود كه به قول قديمها جنبه ندارند بيشتر تو ذوق ميزنه

مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 20 آذر 1391 - 5:20 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

گزارش قشنگی بود اما ای کاش مسئولان به این مکان رفاهی و سیاحتی اهمیت بیشتری می دادند

You cannot copy content of this page