کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه‌ها در مسیر وحدت هدایت شود

دسته: عمومی , فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
شنبه - 25 آذر 1391
امام جمعه بافق:
کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه‌ها در مسیر وحدت هدایت شود
 امام جمعه بافق گفت: کرسی‌های آزاداندیشی باید به سمت حفظ وحدت و جلوگیری از هرگونه تخریب و اختلاف هدایت شود.
  حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی بافق با تاکید بر ضرورت توجه به نحوه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها اظها داشت: مدیریت و سمت و سو دادن به کرسی‌ها باید در راستای حفظ وحدت و جلوگیری از هرگونه تخریب و ایجاد اختلاف باشد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه افزود: نفس این کار بسیار ارزشمند است و مقام معظم رهبری نیز با توجه به اشراف کاملی که بر روی مسائل سیاسی کشور دارند، این موضوع را مطرح کردند اما اجرای آن باید به درستی و بر اساس دیگاه مقام معظم رهبری صورت گیرد.
سلیمانی همچنین با بیان اینکه چه کسانی عهده‌دار اجرای این کرسی‌ها هستند، خاطرنشان کرد: مجری و داور نقش مهمی در کنترل جلسه دارند و تسلط به موضوع برای مدعو، گرداننده و داور از ضروریات است همچنین در انتخاب موضوع، زمان اجرای آن نیز باید دقت شود.
امام جمعه بافق با اشاره به اهمیت موضوعات انتخابی برای این کرسی‌ها بیان کرد: موضوعات برای جلسات کرسی تفکیک و از قبل اطلاع رسانی شود و موضوعات در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی،فرهنگی و اجتماعی و … به دانشجویان ارائه شود.
سرپرست فرمانداری بافق نیز در این نشست با اشاره به ظرافت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی اظهار داشت: در کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه‌ها، همواره نکات ظریفی وجود دارد که هم دانشجویان و هم مجریان این کرسی‌ها باید با آگاهی و هوشیاری به آن توجه کنند.
علیرضا صمدی افزود: دشمنان با برنامه‌ریزی و نفوذ در قشر دانشجو قصد دارد ذهن جوانان را مغشوش کنند که می‌توان با برگزاری کرسی‌ها، جوانان را به اندیشیدن عادت داد و از این موضوع آگاه کرد.
وی به افق وسیع کرسی‌های آزاداندیشی اشاره کرد و یادآور شد: افق کرسی‌های آزاداندیشی آینده روشنی دارد اما در نحوه برگزاری و اجرایی کردن امر رهبری دقت و تامل زیادی لازم است.
سرپرست فرمانداری بافق تصریح کرد: در این کرسی‌ها برگزار کننده، انتخاب موضوع، چگونگی برگزاری، تسلط مجری و داور بسیار مهم است و نباید به شکلی باشد که در نهایت به سئوالات جواب داده شوند نه اینکه شبهاتی نیز اضافه شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی بافق نیز در این جلسه با اشاره به نکاتی در زمینه ضرورت اجرای صحیح کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها اظهار داشت: آیین‌نامه کلی کرسی‌های آزاد اندیشی ویژه دانشگاه‌ها، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده و از تاریخ 14 اسفندماه سال 89 به اجرای آزمایشی گذاشته شده است.
عذرا کریمی افزود: طی کنکاش صورت گرفته، اگر دانشگاهی در اجرای کرسی‌ها موفق نبوده است، به دلیل ابهام در موضوع انتخابی، عدم توان مدیریت خوب جلسات و به وجود آمدن حواشی و عدم استقبال دانشجویان بوده است.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق بیان داشت: در کنار این مسائل آنچه برگزار کننده باید در نظر بگیرد، انتخاب صحیح هیئت داوران،مجری، مکان و زمان و … در تعیین موضوعات افکار دانشجویان هر دانشگاه ضروری است.
کریمی تصریح کرد: پرهیز از موضوعات تقلیدی، در نظر گرفتن عرف شهر و فضای مذهبی آن به ویژه در شهرستان‌هایی همانند بافق، می‌تواند در انجام صحیح و شایسته کرسی‌های آزاداندیشی در شهرمان با توجه به اهمیت موضوع تاثیرگذار باشد.
در این نشست هر یک از اعضا پیرامون نحوه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه، ایجاد انسجام و و حدت در اجرای کرسی‌ها و جلوگیری از تخریب شخصیت‌ها، دعوت از اساتید صاحب‌نظر و توانمند، نیازسنجی مخاطبان، تعیین گروه نظارت بر کرسی‌ها و … باهم تبادل نظر کردند و تصمیماتی در این زمنیه اتخاذ شد

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page