دیدار مجمع نمایندگان استان یزد با رییس‌جمهور

دسته: عمومی
یک دیدگاه
سه‌شنبه - 12 دی 1391


رییس مجمع نمایندگان استان یزد از دیدار اعضای مجمع با رییس‌جمهور خبر داد و گفت که در این دیدار قول مساعدی برای حل مشکلات این استان در خصوص مسائل زیرساختی همچون آب و گاز و توسعه راه‌ها داده شد.

به گزارش یزد نویس ،محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه اعضای مجمع نمایندگان استان یزد شب گذشته در محل پاستور با رییس‌جمهور جلسه‌ای را برگزار کردند گفت: در این جلسه پیرامون مسائل زیرساختی استان یزد به خصوص موضوع آب و گاز مباحثی مطرح شد.
وی در توضیح جزییات جلسه گفت: متاسفانه به دلیل عدم وجود زیرساخت، استان یزد از لحاظ توسعه اقتصادی به بن‌بست رسیده است و قابلیت ایجاد شغل و یا واحدهای تولیدی را ندارد. بر این اساس اگر تدبیر و راهبردی برای تامین آب و برخی از زیرساخت‌های دیگر در استان یزد فراهم شود مردمان این استان در آینده با مشکلات بسیاری روبرو خواهند شد و حتی امکان مهاجرت‌های زیاد به وجود می‌آید. این موضوع در جلسه با رییس‌جمهور مطرح شد و در همین راستا چندین راهکار ارائه گردید.
نماینده مردم یزد و صدوق در ادامه توضیح داد: یکی از این راهکارها برداشتن موانع بر سر راه اجرای طرح مطالعاتی تامین آب از خلیج‌فارس و دریای مازندران به کویر مرکزی است که با توجه به قول مساعد رییس‌جمهور امیدواریم هر چه سریعتر اجرایی شود.
جوکار تسریع در اجرای خط انتقال دو آبراه از سرشاخه‌های دریاچه کارون به یزد را به عنوان راهکار دیگری مطرح شده در جلسه با رییس‌جمهور عنوان و خاطر نشان کرد: همچنین در این جلسه بر موضوع تامین گاز شهرستان‌های استان یزد به خصوص مناطق روستایی دور دست تاکید و مقرر شد که تا زمان گازرسانی از طریق تانکرهای گاز به صورت زودهنگام و زود بازده گاز مناطق روستایی تامین شود.
وی تاکید بر تامین اعتبارات لازم برای اجرای طرح آزادراه نطنز- یزد- سیرجان را از جمله مباحث مطروحه در جلسه با رییس‌جمهور عنوان و اظهار کرد: این آزادراه نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد؛ چرا که در مسیر و کریدور شمال به جنوب کشور محسوب می‌شود؛ این طرح مطالعاتی از سال 87 در دستور کار دولت قرار گرفته است که تاکنون اجرایی نشده است. از همین رو درخواست اعتبار لازم در بودجه 92 اختصاص داده شود.
رییس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه در این جلسه بر گسترش ناوگان ریلی در استان یزد تاکید شد افزود: یزد به عنوان چهارراه اقتصادی است که کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب را به یکدیگر متصل می‌کند؛ از این رو گسترش ناوگان ریلی به خصوص اتصال یزد به شیراز می‌تواند در توسعه اقتصادی و صنعتی کشور تاثیرگذار باشد.
جوکار با بیان اینکه در این جلسه بر موضوع فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در استان یزد تاکید شد گفت: در حال حاضر بسیاری از سرمایه‌گذاران در صنایع مختلف بخصوص فولاد حاضرند بدون دریافت هیچگونه تسهیلات از دولت در استان یزد سرمایه‌گذاری کنند؛ با این شرط که زیرساخت‌های لازم فراهم شود که در همین رابطه از رییس‌جمهور درخواست فراهم کردن تمهیدات لازم مطرح شد.
وی توجه به معادن را از دیگر درخواست‌های اعضای مجمع نمایندگان یزد از رییس‌جمهور عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر برداشت از معادن در استان یزد به دلیل برخی مقررات معطل مانده است که باعث تعطیلی صنعت و معدن شده است؛ چرا که در این استان خاک و مواد اولیه برای استفاده از معادن تامین نمی‌شود. از این رو در صورت تامین خاک و مواد اولیه معادن استان یزد از ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد اشتغال برای 5000 نفر را دارد.
جوکار با اشاره به مشکلات شهرستان بهاباد از توابع استان یزد گفت: متاسفانه تاکنون مصوبات سفرهای مختلف استانی در شهرستان بهاباد به دلیل نداشتن زیرساخت‌ها اجرایی نشده است که امیدواریم با دستورات رییس‌جمهور و رایزنی‌های انجام شده در این جلسه مشترک شاهد توسعه و رونق بازار کسب و کار در این شهرستان باشیم.

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
شمع بي زبان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 13 دی 1391 - 9:27 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

در اين نشست خبري از انتخابات اينده نبود؟؟؟؟؟؟؟؟

You cannot copy content of this page