قیام خونین مردم قم موجب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
شنبه - 16 دی 1391
امام جمعه بافق:

قیام خونین مردم قم موجب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد

امام جمعه بافق قیام خونین مردم قم در روز 19 دیماه سال 1356 را موجب پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست.

 

 

 

به گزارش روز جمعه ایرنا، حجت الاسلام ‘سید جواد سلیمانی’ در خطبه های نماز جمعه این هفته بافق ، انتشار مطالبی در راستای توهین به حضرت امام خمینی (ره) و تزلزل جایگاه زن و حجاب اسلامی در روزنامه اطلاعات به دستور محمدرضا شاه خائن را عامل ایجاد موج منفی علیه رژیم پهلوی توسط مردم قم دانست.

امام جمعه بافق گفت: پس از سخنرانی مراجع عظام تقلید در روز 18 دیماه سال 1356 در جمع روحانیون و بازاریان ، موج گسترده ای در طیف مردم قم ایجاد شد كه قیام خونینی را در تاریخ میهن اسلامی رقم زد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم چهلم شهدای قم در استان های مختلف ، یاد آور شد: خیزش مردم قم و برپایی مراسم بزرگداشت اربعین شهدا این شهر در استان های دیگر مایه بركتی شد تا انقلاب اسلامی ایران در روز 22 بهمن سال 1357 به پیروزی برسد.

حجت الاسلام سلیمانی همچنین در رابطه با تاریخچه كشف حجاب در ایران گفت: دولت های بیگانه كه رضا شاه را بر مسند قدرت نشانده بودند ؛ به وی دستور دادند تا حجاب را از زنان ایرانی بردارد.

وی تصریح كرد: این امر به لطف خدا و به همت زنان با تقوا و عفیف میهن اسلامی ، نتوانست در ایران ماندگار شود.

امام جمعه بافق با اشاره به موفقیت بیگانگان در امر كشف حجاب در كشور تركیه بیان كرد: یكی دو ماه قبل از آغاز طرح كشف حجاب در ایران ، استعمارگران به وسیله “آتاترك” توانستند حجاب را از زنان كشور اسلامی تركیه بگیرند.

وی از آیت الله شیخ محمد تقی بافقی به نیكی یاد كرد و گفت: وی با تقوا و شهامتی كه داشت در مقابل خاندان رژیم پهلوی كه می خواستند حرمت اهل بیت (ع) را لكه دار كنند ؛ ایستادگی كرد.

حجت الاسلام سلیمانی اضافه كرد: اگر شهرستان بافق امروزه دارای جایگاه و افتخار است به بركت وجود این شیخ بافقی است.

گرامیداشت سالروز شهادت شهدای هویزه ، شهید احمدی روشن ، امیر كبیر و نیز برگزاری رزمایش ولایت 91 از جمله مواردی بود كه حجت الاسلام سلیمانی در خطبه های نمازجمعه این هفته به بیان آنها پرداخت.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page