شهید امر به معروف ونهی از منکر

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 17 دی 1391

امام حسین(ع)

شب ها وروزهایی که سپری شد یادآور شهادت کسی است که نور خدا وخون او بود حسین نور دیده ی زهرای مرضیه واین  گذشته از جان ومال ودنیا  کسی که در مقابل درخواست اطرافیانش که از او خواستند تا با یزید دوران بیعت نماید و او حجت را برای تمام حسینیان دوران در  برابر یزیدیان زمانشان تمام کرد وفرمود : چون منی با مثل یزیدی بیعت نخواهد کرد . امام حسین (ع) می دانست کشته می شود و نمی شود به وفا وصفای کوفی جماعت دل بست و به یاری آنها امیدوار. اوآگاه بودکه این جماعت عهد و پیمانشان فاصله بین یک نماز ظهر وعصر است بدون شک حضرتش از کوفه غربت پدر و تنهایی برادر  به یاد دارد حال با این اوصاف چرا سالار شهیدان  قیام کرد وخود، این ذریه ی پاک این دردانه ی عالم هستی را فدا نمود .

این انگیزه را باید در سخن خود امام (ع) دید که می فرمایند ((برای اصلاح امت جدم قیام نمودم))

امام حسین شهید شد ند تا امر به معروف ونهی از منکر  نمایند آری آیا امروز ما که به عنوان مدعی مسلمان و شیعه حسینی بودن هستیم این عمل راانجام می دهیم ؟ مسلما جواب منفی است.

بله درست شاید نهادهایی وجود داشته باشد که انجام این امر را به عهده داشته باشند اما آیا این وظیفه را به درستی انجام میدهند ؟

در بعضی از شهرستان های کوچک وبزرگ بعضاً مشاهده می شود این نهاد برای برخی از ملاحظات سیاسی در باره ی بعضی از موسسات دولتی وغیر دولتی از دادن تذکر و اقدامات دیگر خودداری نموده و این موسسات نیز به دلیل سوء مدیریت در جذب نیرو ودرآمد چشم خود را بروی  فساد در آن مجموعه می بندند تا با این کار سرپوشی برسوءمدیریت خود بگذارند.

این راه شهید امر به معروف ونهی ازمنکر نبود او سیاسی کار نبود

بسیجی احسان چگونیان


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page