انتخابات یک حق و وظیفه شرعی است

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 24 دی 1391
امام جمعه بافق:
انتخابات یک حق و وظیفه شرعی است
 امام جمعه بافق با تحلیل بیانات مقام معظم رهبری د ردیدار با مردم قم گفت : انتخابات یک حق و وظیفه شرعی است .
  حجت الاسلام سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته بافق با تسلیت سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی(ع) به تحلیل ابعاد زندگانی پیامبر اسلام پرداخت و گفت: خداوند وجود نازنين پيامبر اسلام (ص) را به عنوان رحمت و مهربانی  براي همه جهانيان قرار داده است .
امام جمعه بافق با تحلیل شخصیت پیامبر گرامی اسلام افزود: تبلیغ تعالیم عالیه دین مبین اسلام توسط آن حضرت به گونه ای صورت گرفت که توانست همه جهان را فراگیر کند.
وی با توصیف مردم دوران حیات پیام اکرم خاطر نشان کرد:  وجود حضرت محمد (ص) به عنوان رحمت و ناجي بشريت  است كه آخرين و جامع ترين قانون را براي زندگي بشريت به ارمغان آورده و دنياي بشريت را از جهل و تاريكي نجات داد.
سلیمانی با اشاره به بیانات حضرت علی (ع) در مورد معرفی شخصیت پیامبر بیان داشت : ابعاد زندگی پیامبر در زمینه سیاسی ، اقتصادی و مذهبی و تحلیلی می تواند برای انسانیت الگو باشد .
امام جمعه بافق تصریح کرد : اینکه پیغمبر اسلام در آن زمان چگونه توانست دین اسلام را با موفقیت تبلیغ کند امروز با مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.
سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم گفت: تجلیل مقام معظم رهبری از مردم قم بسیار بجاو مناسب است چرا که این مردم همواره در طول انقلاب و پیروزی آن پیشقدم بود ه اند و در تشکیل حوزه علیمه این شهر به ریاست  آیت الله حائری یزدی نقش بسیار مهمی داشتند.
وی حمایت ها و همراهی مردم قم با روحانیت را در ایام پیروزی انقلاب ستود و افزود: همین در صحنه بودن این مردم و تبعیت آنان از ولایت فقیه بود که انقلاب را به پیروزی رساند.
سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود بیانات مقام معظم رهبری در مورد انتخابات را مهم عنوان کرد و خاطر نشان کرد: دشمنان نظام که در انتخابات گذشته شکست خوردند با برنامه ریزی و توطئه قصد ایجاد چالش برای کشور در انتخابات آینده را دارند.
وی با تاکید بربصیرت و هوشیاری مردم را در همه ابعاد نظام تصریح کرد: دشمنان می خواهند با تفرقه و اختلاف افکنی  حضور گشترده مردم در انتخابات آینده  را خدشه دار کنند.
امام جمعه بافق با اشاره به اهداف شوم استکبار در کشور خاطر نشان کرد: القاء انتخابات آزاد ، کمرنگ نمودن حضور مردم و ایجاد چالش برای نظام از مواردی است  که دشمنان می خواهند برای ایجاد وابستگی کشور به کشورهای سلطه گر برنامه ریزی کنند.
وی گفت : انتخابات یک حق و وظیفه شرعی همه مردم مسلمان کشور است و همواره از این حق باید دفاع کرد.
گرامیداشت اول ربیع الاول روز هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه و آغاز تاریخ هجری ، انتساب مقام معظم رهبری به امام جمعه تهران ، گرامیداشت سالروز شهادت نواب صفوی و یاران وی ، تقدیر و تشکر از حضور مردم در زیارت ازبعید و … از مهمترین مسائلی بود که امام جمعه بافق در خطبه های نماز جمعه این هفته به آن اشاره کرد.

بافق/ عبداللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page