زبان های خسته ی تکرار و گوش های ناشنوای پنبه زار

دسته: عمومی
۳ دیدگاه
یکشنبه - 15 بهمن 1391

زبان های خسته ی تکرار و گوش های ناشنوای پنبه زار
( نیم نگاهی به پیام های مردمی در نشریه های شهرمان )
بارها گفته ایم و اگر هزار بار دگر هم بگوییم ، انگار اصلا قرار نیست هیچ گوش شنوایی بدهکار حرف های من و تویی باشد که گویا فقط قرار است بگوییم و بنویسیم و درد دل کنیم و……. بی آن که حتی به نتیجه ی کار، خوش بین باشیم و یا کوچکترین امیدی به حل مسايل جاریِ پیرامونمان داشته باشیم .
البته ، دلمان هم هیچ وقت به این خوش نبوده و نیست که کسی دردی از این موجودِ مفلوک ِ مصیبت زده کم کند و یا سایه ی غمی را از روی دیوار آن محو نماید وقتی که آن کس نه می بیند ، نه می شنود و نه اصولا اهمیتی به این حرف ها می دهد چرا که به عقیده ی او ، همه ی این ها حرف است و حرف ، حرف می آورد و اگر بخواهی به همه ی این حرف ها توجه کنی و برای آن ها وقت بگذاری یقیناً از انجام امورِ مهم و جاری ، جا می مانی و برای این که از قافله ، جا نمانی ، بهتر و البته به عقل نزدیک تر آن است که دیگران را ، جا بگذاری .
الغرض ، منظور و مقصودِ نویسنده از نوشتن این چند خط که دردِ دل کهنه و البته فراموش نشده ای است و صد البته از یاد نرفتنی ، ستون مربوط به پیام های مردمی در نشریه های شهرمان است که همیشه در حسرت حتی یک جوابِ کوتاه و نیم خطی از سوی مسؤلین امر ، سوخته و چیزی نمانده که مثلِ دلِ مردمانش خاکستر شود . پیام های مردمی که دربرگیرنده ی کمترین خواسته های اهالی و ساکنین کوچه و خیابان های آشنای همین شهر است نه آدم های فضایی و موجودات فرازمینی که متعلق به سیاره های دوردست و ناشناحته اند .
به هر حال ، با توجه به همه ی این صحبت ها ، این گونه به نظر می رسد که اگر پیگیری لازم از سوی مسؤلین شهر در مورد مسایل مطرح شده ی شهروندان ، کمتر صورت گرفته و یا می گیرد لااقل بهتر است که این آقایان ، کمی رنج و سختی را بر خود روا داشته و نسبت به درجِ جواب هایی هر چند کوتاه و مختصر در همین نشریات ، قبولِ زحمت نمایند تا مَردمان ، لااقل دلخوش به این باشند که مسؤلین ، خواسته های آن ها را رؤیت کرده و احتمالا در فکرِ تحقق بخشیدن آن ها می باشند .
( مسلماً نگاه ِمثبت اندیش ما، وادارمان می کند که فکر کنیم مَردم بهانه نیستند ).
جلیل زعیمیان بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 16 بهمن 1391 - 8:02 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

عمو رو دیوار کی یادگاری می نویسی وقتی گوش شنوایی نیست

س - حسینی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 16 بهمن 1391 - 10:25 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام صبا
ممنون از نکات خوبی که در امین بافق چاپ میکنی و تشکر از قلم ریزنگرت.
انشاء ا… که باوجود اندیشه های پویای شما بافق فردا پیگیرتر و در راه اهداف متعالی آن مصمم تر باشید.

جلیل زعیمیان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 22 بهمن 1391 - 1:19 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام و تشکر از لطف و اظهار نظر شما جناب س – حسینی . امیدوارم موفق باشید .

You cannot copy content of this page