آمار کتابخوانان حرفه ای در بافق انگشت شمار است/ سرانه مطالعه در یزد 24 دقیقه

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 25 بهمن 1391
 خبرگزاری مهر: امام جمعه بافق با انتقاد از وضعیت ضعیف کتابخوانی به رغم تاکیدهای مقام معظم رهبری گفت: آمار کتابخوانان حرفه ای در بافق انگشت شمار است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان بافق اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی در کشور ما مظلوم واقع شده است.

وی افزود: کتابخوانان حرفه‌ ای در کشور بسیار کم هستند و نسل جوان نیز اقبال چندانی به کتاب و کتابخانه ندارد به همین دلیل باید ظرفیتی فراهم شود تا مردم به خصوص نسل جوان از امکانات موجود به نحو مطلوب استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: ما آنچنان که سایر کشورها با تولید آثار فاخر در حوزه سینما و ادبیات و خلق رمان‌های بزرگ، انقلاب‌های خود را صادر کرده‌اند موفق عمل نکرده‌ایم، در حالی که انقلاب اسلامی ایران به دلیل ویژگی‌های برجسته و بی‌نظیرش به خصوص حضور آگاهانه مردم و نقش بی‌بدیل رهبری دینی در آن، قابل مقایسه با سایر انقلاب‌های بزرگ نیست.

میزان مطالعه کتاب در یزد 24 دقیقه در روز اعلام شد

وی ادامه داد: علت تأکید مقام معظم رهبری بر خواندن رمان‌های بزرگ جهان این است که معظم له می‌خواهند مردم و نسل جوان با شیوه صدور انقلاب‌های سایر نقاط جهان آشنا شوند.

پارسائیان اظهار داشت: در نظرسنجی سال 89 که برای سنجش میزان مطالعه در کشور انجام شد، میزان مطالعه غیردرسی مردم استان یزد 74 دقیقه و میزان مطالعه کتاب در این استان 24 دقیقه در روز اعلام شد.

وی عنوان کرد: هدف کمیته‌های نهضت مطالعه مفید باید کتابخوان کردن افراد جامعه باشد و برای رسیدن به این آرمان، لازم است نیازهای مفید و واقعی مطالعه افراد را در دسترس آنها قرار دهیم.

گام نخست در کتابخوانی را باید مسئولان فرهنگی و نخبگان جامعه بردارند

مهدی خاوری، فرماندار بافق نیز در این جلسه ضمن تأکید بر تدوین سیر مطالعاتی مدیران و کارکنان دستگاه‌های دولتی گفت: برای فرهنگ‌ سازی مطالعه در جامعه باید از خودمان شروع کنیم و قدم نخست در کتابخوان‌ کردن جامعه را باید مسئولان فرهنگی و نخبگان جامعه بردارند.

در ادامه این جلسه اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید بافق به ارائه نظرات خود پرداختند و بر لزوم تدوین نیازهای مطالعاتی مردم شهرستان و تأمین کتاب‌های مورد نیاز تأکید کردند.

تدوین سیر مطالعاتی ویژه مدیران دستگاه‌های دولتی بافق، ارائه تراز مالی انجمن کتابخانه‌های شهرستان در جلسه پایانی سال جاری، ارائه راهکارهای عملیاتی برای بسط فرهنگ مطالعه در بافق توسط اعضای کمیته نهضت مطالعه مفید و مکان‌یابی برای راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در شهرستان از جمله مصوبات مهم جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمتیه نهضت مطالعه مفید شهرستان بافق بود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page