انتقال آب دریای جنوب به یزد با دستور احمدی‌نژاد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 29 بهمن 1391

مجید نامجو عصر امروز در حاشیه سفر رئیس جمهور به استان یزد و افتتاح پروژه‌های صنعتی، نیروگاهی و کشاورزی اظهار داشت: آنچه برای استان یزد از اهمیت بیشتری برخوردار است، مدیریت منابع آبی است که با انتقال خط دوم آب به یزد، ۱۵۰میلیون مترمکعب آب به استان یزد انتقال داده می‌شود.

وی افزود: در خط اول نیز ۹۰ میلیون مترمکعب آب به یزد رسید که برای این استان کافی نبود.

نامجو خاطرنشان کرد: براساس دستور صریح رئیس جمهور و تاکید موکد وی مبنی بر اجرای سریع طرح‌های آبرسانی به یزد، دو طرح ویژه برای این استان در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: بر این اساس با شیرین‌سازی آب‌های دریای شمال و انتقال آن به برخی استان‌ها، استان یزد در این طرح به صورت ویژه دیده شده که در حال طراحی برای اجرای آن هستیم.

وزیر نیرو همچنین از انتقال آب دریای جنوب به یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: در طرح شیرین‌سازی آب دریای جنوب نیز انتقال آب به استان یزد دیده شده و براساس دستور رئیس جمهور، این طرح به طور جدی در وزارت نیرو دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش وزارت نیرو در یزد، فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم برای صنعت است، اعلام کرد: پروژه‌های خوبی در استان یزد افتتاح شد که ظرفیت تولید انرژی را در این استان افزایش داد.

نامجو خاطرنشان کرد: با انتقال هرچه سریع‌تر آب به این استان، صنعت استان یزد بیش از پیش شکوفا خواهد شد.

وی، مجموع پروژه‌های بهره‌برداری شده وزارت نیرو در استان یزد را با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پست ۴۰۰کیلوولت و نیز ۵۸۰ کیلومتر خط انتقال ۴۰۰ کیلوولت از جمله پروژه‌های بهره‌برداری شده در این استان است.

منبع:فارس


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page