بـافق در انتظار تـولید ۴ میلیون تن فولاد(2)

دسته: اقتصادی
یک دیدگاه
سه‌شنبه - 1 اسفند 1391

آماری که در بخش قبل آوردم نشان می دهد تقریباً (دو و شش دهم درصد) 6 ر2 % ذخایر آهن دنیا در ایران قرار گرفته است (وزیر محترم صنعت ،معدن و تجارت در افتتاحیه واحد کنسانتره سازی زرند کرمان ایران را دهمین دارنده آهن دنیا معرفی کرده اند) . نیمی از این مقدار در بلوک معدنی بافق قرار دارد به عبارتی (یک و بیست وپنج صدم درصد) 25ر1% آهن دنیا در بلوک معدنی بافق واقع شده استلازم به ذکر است متوسط عیار سنگ آهن بلوک معدنی بافق بیش از 10 درصد از متوسط عیار جهانی طبق آمارهای اعلام شده بیشتر است .

كشور ايران يكي از معدود كشورهاي جهان است كه تمام ظرفيت‌هاي لازم همچون گاز طبيعي، سنگ آهن، زغال سنگ، برق و آب را براي توليد اقتصادي فولاد خام در اختيار دارد و در ميان كشورهاي خاورميانه ايران تنها كشوري است كه فعلا به دلیل ذخاير موجود سنگ‌آهن وابستگي به واردات سنگ‌آهن ندارد و مي‌تواند از آن در توليد فولاد خام استفاده كند.

  با توجه برنامه تولید 36 میلیون تن فولاد تا پایان برنامه پنجم و فاصله 24 میلیون تنی تا هدف، توازن سنگ آهن مورد نیاز به شرح نمودار زیر است:

3

 

لذا برای تولید 36 میلیون تن فولاد می بایست علاوه بر مصرف فعلی سالیانه ، بیش از 67 میلیون تن سنگ آهن به تولید این ماده اولیه فولاد در ایران اضافه شود .همان طور که قبلا اشاره شد افزایش تولید سنگ آهن در کشور با توجه به ذخایر آن ، بیشتر متوجه سه منطقه بافق ، گل گهر و سنگان خواهد بود .بنا بر گزارش آقای “محمد خان داداش پور” مدیر فلزات آهنی سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنایع معدنی ایران میزان ذخیره معادن ایران به شرح ذیل می باشد .

4

ادامه دارد…

حمیدرضا رنجبر بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 1 اسفند 1391 - 6:10 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای رنجبراز مظالب زیبا وارزنده تان در جهت تنویر افکار عمومی شهرستان بافق به خصوص جوانان سپاسگذاریم واین باعث می شود که میل بیشتری برای محافظت منابع معدنی در ما جوانان احیاء شود

You cannot copy content of this page