تشکیل بنای خانواده، یک نیاز اجتماعی است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
جمعه - 11 اسفند 1391
امام جمعه بافق :
تشکیل بنای خانواده، یک نیاز اجتماعی است
به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، “حجه الاسلام و المسلیمن سلیمانی” در خطبه های این هفته نماز جمعه بافق  با اشاره به کانون خانواده ، ازدواج را مایه تکامل و رشد زن و مرد دانست و گفت: هدف اصلی از ازدواج دختر و پسر رسیدن به نتیجه عالی این پیوند یعنی تشکیل خانواده است.

 

امام جمعه بافق افزود: تشکیل بنای خانواده، یک نیاز اجتماعی است، اگر در یک جامعه‌ای، خانواده‌ها درست و سالم باشد، استحکام داشته باشد، تزلزل نداشته باشد، این جامعه می‌تواند به خوبی اصلاح بشود.افرادش می‌توانند رشد فکری پیدا کنند و از لحاظ روحی کاملاً سالم باشند.

وی با اشاره به اساس و ویژه گی های یک خانواده خوب و اسلامی خاطر نشان کرد: خانواده‌ی خوب یعنی، زن و شوهری که با هم مهربان باشند، با وفا و صمیمی باشند و به یکدیگر محبت و عشق بورزند، رعایت همدیگر را بکنند، مصالح همدیگر را گرامی و مهم بدارند و در سختی ها به اتفاق و همفکری هم مشکلات را سر راه زندگی بردارند.

حجه الاسلام سلیمانی ، تأمین معاش خانواده و مدیریت منابع مالی را یکی از مهم ترین وظایف در مدیریت خانواده دانست و تصریح کرد: برنامه ریزی اقتصادی بسته به شرایط مختلف می تواند بر عهده هریک از اعضای خانواده باشد، اما به طور معمول مردها ایفاگر چنین نقشی هستند.

امام جمعه بافق با تاکید بر غنی بودن کشور ایران در منابع خدادادی از قبیل معادن ، جنگل ، آب و دریا گفت: باید با فکر و تلاش و استفاده بهینه از منابع خدادادی اشتغال و تولید ایجاد کرد.

سلیمانی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری امسال اظهار داشت: در کشور ایران سرمایه وجود دارد باید استفاده صحیح از این سرمایه ها مایحتاج مردم را فراهم کنیم.

دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات آینده ایران یکی دیگر از مسائل مطرح شده در خطبه های نماز جمعه این هفته بافق بود که حجه الاسلام سلیمانی با اشاره به سخنان رهبری گفت: بنا به فرموده رهبر انقلاب هیچ دغدغه ای وجود ندارد ولی اگر کسی وارد صحنه شود و بخواهد باعث توهین به فردی خاص یا مضامین اسلام و حکومت شود این باعث دغدغه می شود که مسئولان امر نباید چنین اجازه ای به این افراد بدهند.

گرامیداشت هفته منابع طبیعی ، برگزاری رزمایش در منطقه مشترک استان یزد و کرمان و شناسایی هواپیمای جاسوسی امریکا از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه بافق به آن اشاره کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page