سه ضلع مثلث خشکسالی اصفهان

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 12 اسفند 1391

 

به گزارش رويش نيوز محسن صرامی در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به مشکلات رخ داده در روزهای اخیر در ارتباط با آب استان‌های هم‌جوار در اصفهان اظهار کرد: مسئولان کشور ما باید به این نکته توجه کنند که هر بحرانی قابل پیش‌بینی و پیشگیری است به شرطی که برای هر مشکلی به موقع و در زمان خود تصمیم بگیرند.

* به تمام مقامات کشور اعلام کردیم به داد کشاورزان اصفهان برسید

 

وی افزود: هر اتفاقی که اکنون رخ دهد به دلیل نداشتن برنامه و نگاه کلان درباره آینده است و اینکه مسئولان تنها به فکر این هستند که یک روز دیگر نیز طی شود بدون اینکه مشکلات را به شکل جدی پیگیری کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تاکید کرد: ما از ماه‌ها قبل به تمام مقامات کشور اعلام کردیم که به داد حق آبه‌داران و کشاورزانی که در تمام جغرافیای استان اصفهان دچار مشکل شده‌اند برسید و حق آنها را ادا کنید چراکه کشاورزان اصفهانی که یک روز زکات مال خود را می‌پرداختند اکنون واجب‌الزکات شده‌اند که این مسئله تنها ناشی از ضعف مدیریت آب است.

وی تصریح کرد: استاندار یزد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان باید بر سر یک میز بنشینند و برای مردم حوزه‌های خود به صورت مشترک تصمیم بگیرند اما اگر بخواهند جزیره‌ای فکر کرده و یکپارچگی ایران را نادیده بگیرند ضرر آن تنها گریبان مردم را می‌گیرد.

 

* مدیریت یکپارچه دولتی درباره حوزه زاینده‌رود ضروری است

 

صرامی با بیان اینکه در این کشمش‌ها نیز تنها مردم کشورمان ضرر می‌کنند، تصریح کرد: برای رفع مشکلات آب استان‌های همجوار مدیریت یکپارچه دولتی درباره حوزه زاینده‌رود ضروری است تا از جزیره‌ای عمل کردن مسئولان این استان‌ها جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: از زمان آغاز مجلس نهم نمایندگان اصفهان مسئله آب و صنعت اصفهان را در رأس کارهای خود قرار داده‌اند و تاکنون دیدارهای مجمعی و خصوصی با رئیس‌جمهور، رئیس مجلس، وزیر نیرو، وزیر کشور و معاون اول رئیس‌جمهور در این زمینه داشته‌ایم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان اضافه کرد: در بسیاری از این جلسات استاندار اصفهان به عنوان مقام عالی استان حضور داشته و مصوباتی تصویب شده اما با گذشت ماه‌ها هیچ‌ کدام از این مصوبات به اجرا در نیامده است.

* مجمع نمایندگان استان با جدیت از حقوق کشاورزان و حق آبه‌داران اصفهانی دفاع می‌کند 

 

وی تاکید کرد: مجمع نمایندگان استان با جدیت از حقوق کشاورزان و حق آبه‌داران اصفهانی دفاع می‌کند اما لازم است در نهایت یک عامل اجرایی این مصوبات را اجرایی کند.

صرامی با اشاره به اینکه بحران آب، کمبود بودجه و ضعف در مدیریت کلان سه ضلع مثلث خشکسالی اصفهان را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: مسئولان به جای انداختن تقصیرها به گردن یکدیگر باید به فکر چاره باشند و با هم‌اندیشی در جلسات مشترک هر چه زودتر چاره عاجلی برای رفع این مشکل مهم بیندیشند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page