گزارش پایگاه خبری یزد ما از اوضاع شرق اصفهان

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 12 اسفند 1391

خبرهای رسیده از شرق اصفهان حاکیست افراد سودجو با اعتراض در شهرها و روستاهای ورزنه، خوراسگان،نجف آباد و…در صدد اشوب واغتشاش  ودرگیری با پلیس هستند.

یـــزدمــا – با گذشت روزها از اعتراض کشاورزان اصفهانی نسبت به اختلاف حقابه تعیین شده با میزان واقعی حقابه اختصاص یافته به ایشان، بالاخره ماجرایی که سالها محل مناقشه بخشی از مردمان اصفهان و مسئولان این استان بوده است به شکل درگیری و ضرب و شتم سرباز کرد تا شرق اصفهان بحرانی شده و نگرانی ها به اوج برسد .

به گزارش یــزدما، درگیری بین کشاورزان و ماموران نیروهای انتظامی استان در حالی به وقوع می پیوندند که یک پایگاه اینترنتی  حمایت از مردم  این منطقه  در حمایت از کشاورزان شرق اصفهان با تصویر یک اتوبوس سوخته ،آتش سوزی در شهر را به تصویر کشید.

بنابر این گزارش ، کشاورزان شرق اصفهان معتقدند آب زاینده رود که از سال‌های دور به زمینهای آنها اختصاص می یافت، اکنون به استان‌های یزد، قم، کاشان و کارخانه‌های بزرگی مانند فولاد مبارکه و ذوب‌آهن فروخته می شود. این کشاورزان در اعتراض به قطع سهمیه آب خود، از هفته قبل با تجمع در مقابل خط لوله انتقال آب اصفهان به یزد اعتراضشان را نشان دادند اما عده ای از افراد سودجو شب چهارشنبه تجمع آرام کشاورزان شرق اصفهان را ناآرام کردند.

عده ای از کشاورزان شرق اصفهان در پی کمبود آب کشاورزی در فلکه خوراسگان شهر خوراسگان تجمع کردند تا اعتراض خود را به گوش مسئولین برسانند.

متاسفانه عده ای از افراد سودجو و فریب خورده با رویت تجمع کشاورزان به قصد ایجاد آشوب به این تجمع ورود پیداکردن و تحصن آرام کشاورزان را تبدیل به … کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه صاحب الزمان،این افراد سودجو و فریب خورده با اخلال در نظم عمومی، آسیب به حوزه علمیه و یکی از ردههای نیروی مقاومت بسیج ، آسیبب به ماشین ها و اموال مردم شب نا آرامی را برای مردم شهر خوراسگان و کشاورزان رغم زدند. این افراد سودجو متاسفانه اعتراض به حق و آرام کشاورزان شرق اصفهان بر هم زدند و بر خلاف میل کشاورزان در شهر خوراسگان آشوب به وجود آوردند. کشاورزان شرق اصفهان خیلی وقت است که در حال اعتراض به وضع شان هستند اما هیچ راه حل و کمک دائمی را از هیچ یک از مسئولین شهرستانی ، استانی و کشوری در یافت نکرده اند. اما امروز مردم و کشاورزان شهر خوراسگان برای اینکه اعلام کنند که فقط عده ای از افراد فریب خورده موجب وقایع شب گذشته شدند و باری دگر پایبندیشان را بر آرمان های انقلاب نشان دهند بیانیه ای را صادر کردند.

دستگیری دو نفر از سودجویان

در عین حال دو نفر از سودجویان حوادث شب چهارشنبه شهر خوراسگان ، پنجشنبه  توسط نهادهی امنیتی دستگیر شدند. منابع آگاه امنیتی در پی حوادثی که چهارشنبه در شهر خوراسگان اعلام کردند که عده ای سودجو با استفاده از شرایط موجود در نظم اجتماعی اخلال وارد کردند ، دو برادر به نام ا.ح (پنج شنبه) صبح توسط نهادهای امنیتی دستگیر شدند.این دو نفر در حوادث شب چهارشنبه موجب بر هم زدن نظم اجتماعی و آسیب به اموال عمومی شدند.این دو برادر کشاورز نبوده اند و حتی از اهالی غرب شهر اصفهان هستند و با کشاورزان شرق اصفهان هیچ گونه ارتباطی ندارند.این دو نفر سابقه دار هستند و به جرم سرقت در دستگاه قضایی دارای پرونده می باشند.

حوادث اصفهان ۳۵ نفر مجروح داشت

همچنین معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار اصفهان گفت: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته اتفاقاتی روی داد که به هیچ وجه مورد رضایت ما نبود، ولی به لطف الهی در این اتفاقات هیچ کشته‌ای نداشته‌ایم،در حوادث اخیر تنها قریب به ۳۵ نفر دچار مصدومیت شدند.

محمد مهدی اسماعیلی با اشاره به اینکه بنای مسئولان امنیتی استان این بوده که برخوردی با مردم شریف منطقه صورت نگیرد، افزود: بحمد‌الله با هوشیاری و بیداری مردم منطقه و حضور بسیجیان و مردم شرق اصفهان و اطلاع‌رسانی خوب و مناسب فضا در مرحله آرامش قرار داشته و موردی از اختلاف و درگیری در روز جاری گزارش نشده است.

اسماعیلی در ارزیابی علل موفقیت مسئولان امنیتی استان در کنترل درگیری‌های ایجاد شده بر سر مسئله آب اصفهان افزود: خادمان مردم در حوزه امنیت، خود را از مردم می‌دانند و برخورد با مردم ولایی شرق اصفهان به هیچ عنوان در دستور کار حوزه امنیتی نبود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان همچنین از تصویب تفاهمنامه ۹ ماده‌ای با کشاورزان خبر داد.

اسماعیلی همچنین ضمن پیگیری مسئله خبرنگاران اعزامی به منطقه شرق اصفهان که در سانحه رانندگی مصدوم شدند اظهار امیدواری کرد این خبرنگاران هر چه زودتر با سلامت کامل به جمع خانواده و رسانه‌های گروهی بازگردند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page