به کشاورزان اصفهانی در ابراز ناخوشنودی حق می دهم / آسیب رساندن به خطوط آب شهرهای دیگر نادرست و غیر شرعی است

دسته: عمومی
یک دیدگاه
شنبه - 12 اسفند 1391
امام جمعه اصفهان :

 

 

 

 

ایسنا: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: بخش صنعت استان باید برای تامین آب مورد نیاز خود، از منابعی غیر از زاینده رود استفاده کند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: کشاورزی در دین اسلام مورد سفارش خاصی قرار گرفته است و مسوولان باید به صنعت کشاورزی و دامداری توجه بیشتری نمایند.

وی در خصوص اعتراضات اخیر کشاورزان شرق اصفهان خطاب به آنان گفت: من به شما کشاورزان اصفهانی در خصوص ابراز ناخشنودی نسبت به ضایع شدن حقابه شما حق می دهم اما ترکاندن و آسیب رساندن به خطوط آب شهرهای دیگر عملی نادرست و غیر شرعی است.

خطیب جمعه اصفهان تاکید کرد: معیشت مردم شرق اصفهان فقط از راه کشاوری است و مدیران استانی باید در شرایط خشکسالی فعلی، به روشهای دیگر به آنان کمک نمایند.

طباطبایی نژاد ادامه داد: شهر اصفهان درحال حاضر دو میلیون جمعیت دارد مردم  باید در مصرف آب دقت بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه  مسیر رودخانه زاینده رود موجب هدر دادن بسیار آب می شود،گفت: به مدیران پیشنهاد می کنم از یک طرف از عرض رودخانه بکاهند و دوم اینکه از خروجی سد زاینده رود لوله ای به منطقه شرق متصل نمایند تا این قدر آب در مسیر رفت اسراف نشده و به سرعت انتقال یابد.

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: تمام مشکلات هم به دلیل کمبود باران نیست بلکه کاشت برنج نیز در این شرایط در اصفهان معنایی ندارد.

طباطبایی نژاد تاکید کرد: بخش صنعت استان باید برای تامین آب مورد نیاز خود از منابعی غیر از زاینده رود استفاده کند.

وی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری گفت: کمیته امداد امام خمینی در14 اسفند 1357 به دستور امام راحل برای کمک به مستضعفان تاسیس شد که تاکنون خدمات زیادی به افراد بالای 60 سال و زنان بی سرپرست انجام داده است ولی با این حال مردم باید بیش از گذشته به این نهاد کمک مالی کنند.

امام جمعه اصفهان افزود: اعطای یارانه های حمایتی از مردم باید توسط کمیته امداد انجام شود چرا که این نهاد این مبالغ را در اختیار نیازمند واقعی قرار می دهد.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: دادن عیدانه به 75 میلیون ایرانی صحیح نبود بلکه باید دو برابر این مبلغ در اختیار 20 میلیون نفر در کشور قرار می گرفت.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که حقوق بالا و درآمد هنگف دارند نیازی به یارانه و عیدانه ندارند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
اژیه شهر سلمان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 17 اسفند 1391 - 2:19 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

مردم شرق اصفهان نمی خواستند به بیت المال صدمه ای بزنند مقصر مسولین هستند مردم از چند سال پیش نارضایتی خود را با تحصن ، نامه نگاری ، گذاشتن ترکتورها و کمباین ها در کنار جاده ها به این بی عدالتی نشان داده اند اگر مسولین توجه ی میکردن دیگر نیازی به این درگیری ها نبود به نظر من به جای سرزنش مردم مومن شرق اصفهان بهتره مسولین رو سرزنش کنند

You cannot copy content of this page